Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gefle
Registrerad
Jul 2006

Abit AN8X32 SLI och Patriotminnen

Monterade ett par http://www.patriotmem.com/products/detailp.jsp?prodline=5&cat...

i samma slots som org minnena satt i ,vid omstart av datorn får jag felcode C1 på den lilla dispalyen på mobot ,såhär står det i mobots manual.

Detect memory

-Auto-detection of DRAM size,type and ECC

-Auto detection of L2 cahe (socket7 or below)

och sedan händer inget mer,när jag stängt av via on/off knappen och bytt tillbaka till org minnena så startar datorn som vanligt... jag har varit noga med att " jorda mig innan jag tog ur och satte i dem igen" så statisk ström har inte kunnat uppstå.

Geekier than you

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Prova ställa in minnesklockan till typ 166 mhz och öka till 2t samt typ 3-3-3-12 medans de gamla minnena sittet i. Spara inställningar i bios, stäng av och byt minnen.
Startar datorn nu så prova ställa in minnena till det de är specade till, låt inte spd bestämma.

Har sett detta med flera minnen/moderkort att när man låter spd bestämma så vägrar det starta av någon anledning.

Nuvarande stationär:
I7 5960x @4,5GHz : 64Gb DDR4 @ 2666MHz : Asus x99 deluxe : Gigabyte Titan x @ 1300/8000 : Samsung 2x256Gb 850 PRO ssd + 1x256Gb 950 PRO M.2 nvme : Corsair HX 750w : Cpu + Gpu i Custom loop från EK i ett NXTZ s340

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zebes
Registrerad
Dec 2002

mina minnen har spd som inte stämmer med kartongen..
men tror alla gskills kör på lägsta möjliga för kompatibelitet först.

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz