Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

fel på processorn?

jag har en amd athlon xp3200 processorn på 2,19GHz om jag inte minns fel. men när jag högerklickar på den här datorn och klickar på egenskaper så står det att den är på 1,09GHz. någon som vet vad problemet är?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saxnäs i västerbotten
Registrerad
Jan 2005

cool and quiet funktionen aktiverad? kolla bios. klockar ner prollen när prestandan inte behövs för att spara energi. bara bra funktion.

8320-16GB-280x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
localhost
Registrerad
Jun 2004

Fel hastighet på FSB iställd?

Hejdu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2006

lär nog inte ha med c'n'q o göra eftersom det rör sig om socket A. skulle precis som KulanZ tippa på att du har fel fsb inställd

» Zepto Znote 6324W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saxnäs i västerbotten
Registrerad
Jan 2005

ok sorry för mitt förslag då. aldrig haft amd så jag skriver det lilla jag tror jag har en aning om

8320-16GB-280x

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
cool and quiet funktionen aktiverad? kolla bios. klockar ner prollen när prestandan inte behövs för att spara energi. bara bra funktion.

AMd XP har inte stöd för colln quiet men har för mig attdet ären bugg i windows va säger den i bios

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007

Precis som thompi8 säger. Kolla i biosen så allting stämmer istället för i windows och kolla efter så du inte ligger back med biosversionen för vad jag vet så kan äldre moderkort med samma sockel kanske ej ha stöd för högre procssorfrekvenser i samma processorserie (AMD Athlon XP Series) i grundbiosversionen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Maj 2006

ladda ner CPu-z eller liknande och se.

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Fel hastighet på FSB iställd?

var precis det som var fel. tack för all del