Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Aug 2002

Förvånad av detta

Hej, jag har haft min dator hos exet en bra stund, nu har jag tagit hem datorn med högtalare o allt och när jag hade kopplat in allt så upptäckte jag att högtalarna va spräckta. Fans kärring tänkte jag och har varit sur nu hela helgen över detta då det är bra högtalare, av en slump testade jag högtalarna i polarns dator och döm av min förvåning när ljudet är klockrent, inte en gnutta sprak m.m Då är min bedömning att mitt intergrerade ljudkort på MSI K8N SLI (MS-7185) har gått sönder, hur hände detta? jag är fortfarande förvånad över detta, så innan du köper nya högtalare se till att det inte är ljudkortet som gått sönder.. blir till att leta upp mitt sb live 5.1 ljudkort någonstans..

Mvh Calle

Overloaded

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2004

Mitt integrerade ljudkort har halvt gått sönder med. Och om de inte går sönder så är det ofta störningar ändå, så det är lätt värt att köpa ett istället.

(EDIT nu finns punkter i din text, fanns inte för 10 sec sen)

i5 6600k@4,4 Ghz | 32Gb minne | 250 Gb SSD | Canon 70D; 11-16; 18-35 f1,8; 70-300 |
http://www.carpediem86.se

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
bakom tgb.
Registrerad
Jun 2002

Råkade ut för samma fenomen hos en kompis för ett tag sen. Visade sej vara ljudkortets drivrutiner som krashat. Prova alltså att installera om det interna ljudkortets drivrutiner innan du sätter i nåt annat kort.

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Aug 2002

Okay, ska testa lite fort nu på en gång.. hör av mig snart när jag vet om det..

Overloaded