Permalänk

Känner mig tvungen o släppa en bomb ^^ Ni som vet hur man kan få tag på den i Sverige får gärna skicka ett PM

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Lånar tråden lite.
Dricker nästan endast ljus öl som mariestads, carlsberg etc.
Om man vill börja "lära sig" dricka lite mörkare öl, var ska man börja? Finns det någon "lättdrucken" mörk öl där ute?

Drack en öl som heter Störtebecker för några månader sen och den smackade ganska bra. Gillar man inte mörk öl så gillar man inte det, varför ska man tvinga sig då??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Lånar tråden lite.
Dricker nästan endast ljus öl som mariestads, carlsberg etc.
Om man vill börja "lära sig" dricka lite mörkare öl, var ska man börja? Finns det någon "lättdrucken" mörk öl där ute?

Testa "Newcastle".

Jag drack mest mörk öl innan men har nu gått tillbaka till mestadels Carlsberg Hof faktiskt. Den smakar som öl ska smaka.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Gott. Riktigt gott.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Nils Oscar Ctrl Alt Delete

Vill bara uppmärksamma alla på att Nils Oscar har släppt ett nytt öl för oss här:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1437

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Ny? Det var två månader sedan den introducerades.

Tämligen hemsk på alla sätt och vis. Passar inte in i varumärket alls och smakar inte något vidare, speciellt inte med tanke på priset.
Nej, sämsta betyg.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Har bara druckit en och kan inte minnas att den var någon större smaksensation, då hade jag nog kommit igår det.
Men kul namn iaf

Permalänk

Som sagt funnits ett tag och är en altbier där av den beska överjästa smaken. Är enligt mig en god öl, föredrar dock Innis & Gunn Rum Cask alla dagar för samma pengar. Oförskämt god en av mina favoriter. Innis & Gunn Irish Cask var också riktigt trevlig, synd att det var ett limiterat släpp och den är slut i stora delar av landet. Första juni kommer innis & gun ipa igen 30 000st flaskor till sverige och hoppas på att hinna med och nypa ett par...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Nils Oskars öl är ju bara ett stort fiasko, bryggeriet gjorde en storaktig reklam för att det är något speciellt med det när det i själva verket smackar som vatten i likheten med Heineken och andra vattniga lager-öl som inte har någon smack alls.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Mina favoriter

Paulaner Salvator

Schneider Weisse - Unser Aventinus

och såklart

Franziskaner Weissbier

Permalänk
Medlem

Inte god?? Smaken är ju inte viktig när den heter så!

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Turkisk finöl

Permalänk
Medlem

Om ni vill prova mörk öl så är Åbro Bryggmästarens mörka lager riktigt god.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zubbe:

Om ni vill prova mörk öl så är Åbro Bryggmästarens mörka lager riktigt god.
http://www.valv.se/product/image/b01b35b3-0ce7-465c-aa6d-8d69...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Jag dricker mest IPA, ale, bra amerikansk lager och belgisk öl.

Wisby Brutal Bulldog Double IPA är en av IPA-favoriterna, men svår att få tag i. Annan Double IPA går generellt bra också, bara den är stark och bitter

Tripel Karmeliet är min favoritbelgare, men ska helst drickas på kran! Otroligt blommig och söt och fin.

Ska det vara en lager, får det gärna vara en Anchor Steam!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt gott öl!

Permalänk
Medlem

En ny (hyffsat ny...) personlig favorit just nu är Sir Taste-a-lot, 3.5% lageröl som man kan plocka upp på Ica/Konsum/whatever när man handlar mat så man slipper ta omvägen till Systemet för att få något att dricka till maten.

Annars brukar det nästan alltid åka med en flaska Landsort Lager när jag är på system, den är lite dyr och egentligen inget speciellt med den, men jag gillar den av någon anledning.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards