AMD- Sänkning? | Hjälp med AM2- moderkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2006

AMD- Sänkning? | Hjälp med AM2- moderkort

Ja, skapade en tråd för två olika frågor.

1. Har hört att AMD ska sänka priset på sina processorer. Vet någon med hur mycket? Vad kommer man kunna få en 4600+ för tror ni?
2. Behöver hjälp med att välja ett moderkort. Skulle vara kul att överklocka men min budget tillåter tyvärr inte det, moderkortet måste vara i 600- klassen så jag vill bara ha ett som klarar hyfsat mycket RAM, både IDE och SATA, PCIe-graffe, ja... Standard, helt enkelt. Tittade först på https://www.datorbutiken.com/home/Navigation/Details.aspx?Pro... , där får man i för sig inte med någon IDE & SATA- kabel men jag kanske har det redan, får se... Annars, är https://www.datorbutiken.com/home/Navigation/Details.aspx?Pro... ett bra kort?

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Mar 2007

jag vette sjutton... men jag skulle också vilja veta det.. dock så vet nog ingen hur mycket dom sänker men om ni skulle gissa.. och detta är seriöst så inge skam nu! fast dock så på en 4800+ x2
// tobbe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2006

Det kortet du länkade till först har jag. Rekommenderar det varmt. Billigt, klockvänligt och har allt man behöver.
Det andra kortet du länkade till skulle jag inte ta i med tång. VIA-chipset har alltid strulat för mig, visserligen kanske det beror på en mänskliga faktorn, men ändå.

Abit KN9 nForce4 är kortet du ska ha!

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2006

Ok tack, får bli en sån. Hoppas jag har lite kablar hemma, går väl att köpa för billig peng om inte annat

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W