Permalänk

Hjälp med ny dator

Hej alla. Jag har överklockat mina datorer sen 486sx:ens tid och det har alltid funkat klockrent (då hade man ju riktigt roligt). Överklocka en 25MHz:are till 50MHz. Slå den idag haha. Men med datorn jag har idag, har jag minnes problem. Så nu när jag köper ny dator så behöver jag er hjälp. Mest med minnena men har ni några andra funderingar på mitt hopplock så be my guest. Iaf jag funderar på ett Asus kort: ASUS M2N-SLI DELUXE NF570. ASUS moderkort har alltid för mig varit stabila och gillar dom. Men minnen är en annan sak. Som professor funderar jag på AMD ATHLON 64 X2 6000+ SOCKET AM2. AMD har också alltid fungerat bra. Har alltid fungerat o överklocka. Som PCI EX: Funderar jag på ASUS GEFORCE 8600GT SILENT 256MB behöver inte så dyrt kort för jag lirar inte så mycket. Men som jag sagt innan. Minne e mitt stora huvudbry. Jag kan köpa 2GB för runt 1200kr men jag vill ju kunna klocka grejerna så vilka minnen föreslår ni? Till och börja med är det 2GB som gäller behöver inte mer just nu... Tack på förhand...

Permalänk
Medlem

6000+ är det bara glömma att överklocka rejält. Inte många kommer över 3200-3300 mhz. Dvs max 10%...

Nej, ska du klocka är det Intel som gäller för tillfället.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit