Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2003

Asus A8R32-MVP drivers

Halloj

Tjackade ett A8R32-MVP demo från Komplett, och fick då inte med drivers. Vilka är det som gäller till det här kortet? Har installerat följande sofar:

Marvell för två nätverkskorten
ULi 1575 v 2.20 från nVidias sida
Silicon Image driver

Sen Catalyst 7.4 till mitt grafikkort (plus WDM) samt Audigy2ZS drivers. Nåt annat har jag inte i datorn. Har inaktiverat inbyggda ljudkortet och firewiren på mobot.

Får ändå en okänd enhet i enhetshanteraren, vad kan det vara för nåt? Tankade hem GART-drivern från ATIs sida, men den verkar inte vilja installeras.

4930K | 32GB @ 2400Mhz | GTX980Ti SLI | LG 34UM95 | Hifiman HE560, Pre Box S2 Digital & Arcam rHead
Sonus Faber Venere 3.0 | 2*XTZ 10.17 | RX-A2070 | Emotiva XPA3 3*200W | Samsung JS9505 65" |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Eslöv
Registrerad
Maj 2005

En vild chansning.... Men kanske du kan hitta drivrutiner till ett asuskort på asus hemsida?

Men bara kanske.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

För att få bort den enheten med utropstecken behövs driver cd´n, jag letar själv efter en skiva till A8R32-MVP som jag har köpt till grabben, även jag fick ingen skiva med nämligen.

Hmm ingen som orkar bemöda sig med att dra en kopia & lägga upp på TPB t.ex.?

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
En vild chansning.... Men kanske du kan hitta drivrutiner till ett asuskort på asus hemsida?

Men bara kanske.

Asus drivers är upp till 2 år gamla. Och det finns inte mer där än vad jag tankat från respektive tillverkares sida.. Men bra försök till sarkasm.

4930K | 32GB @ 2400Mhz | GTX980Ti SLI | LG 34UM95 | Hifiman HE560, Pre Box S2 Digital & Arcam rHead
Sonus Faber Venere 3.0 | 2*XTZ 10.17 | RX-A2070 | Emotiva XPA3 3*200W | Samsung JS9505 65" |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2003

Re: Asus A8R32-MVP drivers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
....Tankade hem GART-drivern från ATIs sida, men den verkar inte vilja installeras.

Kan tyvärr inte hjälpa dig, men GART-drivern är endast till för AGP-system och/eller sk TurboCache, HyperMemory, inbyggda grafikkretsar, som använder RAM som grafikminne, så den behöver du inte installera.

Happy Face!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2003

Re: Re: Asus A8R32-MVP drivers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabanan
Kan tyvärr inte hjälpa dig, men GART-drivern är endast till för AGP-system och/eller sk TurboCache, HyperMemory, inbyggda grafikkretsar, som använder RAM som grafikminne, så den behöver du inte installera.

Alright, det förklarar ju ett o annat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002

Kan det möjligen vara denna drivrutin ni saknar?

"ACPI driver for ATK 0110 virtual device"

Brukar vara rätt så vanligt att den kommer upp som okänd enhet efter man installerat allt. Och ja den går att ladda ner från asus hemsida.

Kolla om ni har den under system devices i device manager.

Apple iMac early 2009 (ATI 4850)
Apple Mac mini 2011 (server)
Apple Mac mini 2012 (Plex-server)
Apple Macbook Pro 2011 15-tum (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Kan det möjligen vara denna drivrutin ni saknar?

"ACPI driver for ATK 0110 virtual device"

Brukar vara rätt så vanligt att den kommer upp som okänd enhet efter man installerat allt. Och ja den går att ladda ner från asus hemsida.

Kolla om ni har den under system devices i device manager.

Kika genom sidan en till o hitta den till slut bland alla raid-grejer o skit, tack tack

Det har nåt med strömsparfunktioner o göra eller nåt va, ACPI?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

Installerade grabbens dator i dag & stängde av midi-porten samt game-porten i setupen & har inga oinstallerade enheter i enhetshanteraren.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare