Nvidia bekräftar ny grafikprocessor

Permalänk
Melding Plague

Nvidia bekräftar ny grafikprocessor

Nvidia planerar att lansera nästa generations gpu i fjärde kvartalet 2007. Detta meddelade företagets representant Michael Hara i en webcast nyligen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mysigt, siktar på att köpa ny dator ungefär kring den tiden så det blir bra med lite nya cpu's och gpu's.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Jepp.. Trevliga grejer. Fast vad är det här, vi har vetat det här i några dagar ren.. Swec som brukar vara ganska snabba.. =/

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Jepp.. Trevliga grejer. Fast vad är det här, vi har vetat det här i några dagar ren.. Swec som brukar vara ganska snabba.. =/

Vissa nyheter slinker förbi, och då gäller det att ta igen det snabbt som attan.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

sköbnt för mig som inte kan någonting om detta OC grejs. men frågan är hur bra det egentligen funkar.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk

najs! hoppas dom inte utvecklar lika mkt värme som mitt 8800gts.

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Jag tycker synd om AMD, både Intel och nVidia levererar smäll efter smäll mot både deras rykte och ekonomi.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

AMD kommer säkerligen komma igen, dom har mer erfarenhet av 65nm kretsar än Nvidia just nu och nästa iteration av AMDs high-end kommer säkerligen prestera bättre än nuvarande som är på tok för varmt. Konkurrens är bra för oss konsumenter.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Jag tycker synd om AMD, både Intel och nVidia levererar smäll efter smäll mot både deras rykte och ekonomi.

Up's and down's, up's and down's.

Man kan inte konstant vara på topp.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Det känns som att Nvidia satsar mest på den råa prestandan hos deras kort.

Om ATI någon gång skulle komma med en mostvarande R700, men den är sämre i prestanda, men också svalare och strömsnålare.

Då hade nog ATI varit att föredra, om temperaturerna fortsätter att stiga i den här takten.

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk
Medlem

Suck... synd om ATI. Först köps de upp och sedan kör nvidia över dem. Riktigt tråkigt. För ATIs skull är det best att R650 Slaktar motståndent så det skriker om det och för AMDs egna skull är det bäst att K10 är en c2d killer.

I övrigt, fan vad fort det går för nvidia. Känns som att det bara var i förgår mitt 8800 GTS anlände och nu står snart 9800 för dörren. Aja, konsumenterna tjänar än så länge på det.

Permalänk
Medlem

PErfekt!!! Tjejen frågade häromdagen vad jag önskar mig när jag fyller i slutet på december... Blir ett 9800 då med andra ord!!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

^-- Så kommer hon med en radeon 9800, nooooooooo!

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk

crap asshole var före

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asshole
^-- Så kommer hon med en radeon 9800, nooooooooo!

Blir nog inte helt lätt att hitta ett sådant i butik med Pci-e kanske...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Vissa nyheter slinker förbi, och då gäller det att ta igen det snabbt som attan.

Jo, det är klart. För mig spelar det ingen roll, och de som inte är så insatta bryr sig knappast när de får nyheten på matbordet.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Gammal nyhet men ändå bra att den kom upp här. Jag tycker det här racet ska bli riktigt intressant. Inte för att Nvidia kommer att köra över AMD eller liknande vilket jag inte hoppas utan R700 vs G92 låter väldigt coolt.

OFF-Topic:

Jag har tänkte nyss på en sak. Jag själv samt dom flesta som aktivt skriver på forumet kring AMD/Nvidia-grafikkort är ganska tröga många gånger. Vi vet om att High-end korten inte genererar mest pengar på grafikkortsmarknaden åt varken AMD eller Nvidia. Ändå oroar vi oss mer eller mindre med spontana inlägg om att vi vill ha konkurrans vilket vi vill men ändå oroar oss för att (i detta fallet) det ska gå väldigt dåligt för AMD (grafikvärlden). Saken är ju den att AMD säljer som smör precis som Nvidia på mid-eng samt low-end marknaden. Om alla slutade köpa GTS och GTX eller XT och XTX på high-end så tror jag inte det gör så mycket. Klart det kostar pengar då specifikationerna på high-end med diverse featuers är betydlig mer imponerande och nytta.. för oss entusiaster.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dractracker
Det känns som att Nvidia satsar mest på den råa prestandan hos deras kort.

Om ATI någon gång skulle komma med en mostvarande R700, men den är sämre i prestanda, men också svalare och strömsnålare.

Då hade nog ATI varit att föredra, om temperaturerna fortsätter att stiga i den här takten.

Det ända en gamer bryr sig om är råprestanda, inget annat.

Det jag skulle vilja ha är HTPC-nischade grafikkort som är som du säger, svalare, tystare och strömsnålare och h264-avkodare

Permalänk
Medlem

Hmm, verkar inte sägas nånting om strömförbrukningen på G92? Synd, då den ju definitivt är en faktor när jag ska bygga burk nästa gång!
Är den lika illa eller värre än nuvarande 8800 kort då vete 17 vad man ska hitta på... Vill banne mig inte ha ett sånt effektslukande varmt monster i burken.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swipp
Det ända en gamer bryr sig om är råprestanda, inget annat.

Det jag skulle vilja ha är HTPC-nischade grafikkort som är som du säger, svalare, tystare och strömsnålare och h264-avkodare

håller helt med.. nu när det finns sådana värsting kort, hur svårt är det att släppa en svalt, och tyst grafikort som får plats i en mindre burk?
Kanske finns redan?
Sedan undrar man varför inte det kan integreras i moderkortet, även om det skulle innebära en större passiv fläkt någonstans.

Permalänk
Avstängd

Bra att utvecklingen går framåt, tycker absolut inte att en ny generation bör ta längre än ca ett år.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Hmm, verkar inte sägas nånting om strömförbrukningen på G92? Synd, då den ju definitivt är en faktor när jag ska bygga burk nästa gång!
Är den lika illa eller värre än nuvarande 8800 kort då vete 17 vad man ska hitta på... Vill banne mig inte ha ett sånt effektslukande varmt monster i burken.

Du ska nog se att det dyker upp info tills du ska sätta ihop en ny burk. Det är 6 månader kvar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ge oss snabbare och snabbare kort! bara Strömförbrukningen får man ta. Det har alltid kostat att ligga på topp

Behövs vattenkylning är det bara att köpa till det, behövs kompressorkylning är det bara att köpa till det.

Nä men skämt å sido, grafikkorten kommer ju så klart att bli kallare och tystare. Marknaden styr ju så om vi vill ha bättre kylning så får vi ju det. Problemet är ju att många vill ha det nyaste och det brukar alltid medföra barnsjukdommar av olika slag, det får man ta. Kan man inte ta det så är det bara att köpa Dell, bara att välja. Det är ingen rättighet att få kalla och snabba grafikkort, inte ännu i alla fall

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv

Ja, undrar vad Nvidia kommer kalla nästa generation. Blir nog knappast 9800 för att inte heta samma som Atis kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Ja, undrar vad Nvidia kommer kalla nästa generation. Blir nog knappast 9800 för att inte heta samma som Atis kort

ATI har ju redan haft 7500 och 8500 t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Blir nog inte helt lätt att hitta ett sådant i butik med Pci-e kanske...

Om hon inte vet skillnaden mellan nvidias 9800 och atis 9800 så kanske hon heller inte vet skillnaden mellan agp och pci-e heller.

Du kanske får det här:
http://prisjakt.se/produkt.php?p=33951
Billigt och bra!

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk

Tur att jag inte köpte Nvidias värsting kort nu som jag hade tänkt mig.

Men jag kan tänka mig att det blir ganska dyrt kort men o andra sidan kommer man kunna få de gamla värstingarna billigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dractracker
Det känns som att Nvidia satsar mest på den råa prestandan hos deras kort.

Råa?! Hur menar du?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asshole
Du kanske får det här:
http://prisjakt.se/produkt.php?p=33951
Billigt och bra! [/B]

Juste, Netvaruhuset är en av dom där pajasbutikerna som håller några procent lägre priser än alla andra och man får varan i ungefär 0.5% av fallen man handlar från dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dractracker
Det känns som att Nvidia satsar mest på den råa prestandan hos deras kort.

Om ATI någon gång skulle komma med en mostvarande R700, men den är sämre i prestanda, men också svalare och strömsnålare.

Då hade nog ATI varit att föredra, om temperaturerna fortsätter att stiga i den här takten.

Förstår inte de som vill ha en med sämre prestanda som är svalare... det är just så att alla billigare och äldre kort är just det. Finns ju hur många som helst. Känns som att gå runt i en ferarri butik och säga jag vill ha en som inte går lika fort och som man kan köra i terrängen med.