Datorbutiken och JME Data går samman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Hur kan du tycka det?

Kompletts sida tycker jag mycket bättre än Datorbutikens. Väldigt lättnavigerat och man ser enkelt vad de har för saker. Hos Datorbutiken måste man leta sig runt bland alla flikar på ett äckligt sätt. Dessutom är Kompletts kundvagn mycket mer behaglig.

Jag handlar nästan alltid hos Komplett, om det inte är mycket billigare någon annan stans, pga. bra hemsida, hämtbutikerna( jag handlar i stockholm och det är mycket smidigt), bra service, snabb leveranstid.

Jag tycker precis tvärt om, ok att färgerna på DB är lite speciella, men navigeringen är riktigt bra imo.

Men som ordspråket lyder...Smaken är som baken!

Sen gillar jag det här med att man kan plocka ihop en hel dator på DB, mycket bra ide!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Fan inte jmedata bara en massa inkompetenta idiot försäljare och värdelös service nejtack.

Permalänk
Medlem

så länge DB inte tar upp JME's vana att skita i kunderna så är det väl ok antar jag...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Kan hålla med om JME's inkompetenta försäljare, men det ska väl försvinna nu hoppas man.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Du känner någon där??

Njä, men som företagskund (o storkund) kan jag få bra priser direkt i butik. Jag slipper ligga på lager och får prylar omedelbart när jag är behov av dem. Guld för både mig och mina kunder.

Edit: Sen känner jag inte alls igen det där med inkompenta och okunninga säljare på JME. För att vara säljare tycker jag i vart fall Kristianstads butiken håller väldigt hög kvalité med hyffsat lager inom olika produkttyper och segment (en butik kan inte hålla alla olika märkern hemma).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ostbåge
Klart det blir bättre! I och med att dom går ihop kommer dom kunna köpa in större volymer av allting och på så sätt få bättre inköpspriser vilket innebär att dom behöver ta mindra betalt för att generara vinst.

Varför tror ni Elgiganten som är svinstora kan sälja saker billigt? Jo för att dom köper in en miljard av alla artiklar och trycker ut det i alla sina butiker.

Jag tycker det låter intressant!

Elgiganten är rätt jälva lång ifrån billiga.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Elgiganten = skitprodukter billigt (liksom alla andra storbutiker)
JME = dyra
Komplett = Stora, snabba leveranser, ok priser
DB = oftast lite billigare än Komplett, risig sida (men JMEs är absolut inte bättre)

Gillar själv DB för undantag deras sida. De har bra support och jag har nära till Staffanstorp.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Hedersmedlem

Vad kul!
Har handlat ganska mycket över disk på JME och även haft mina hårda duster med dem vid reklamationer men har alltid blivit väl bemött och fått till lösningar som jag varit nöjd med.
Datorbutiken har jag inte handlat av på länge men väl haft kontakt med nyligen iför ett TV-köp som tyvärr inte blev av för att distributören strulade, jag måste säga att jag fick all den hjälp och information jag som konsument kunde tänkas behöva.
Får hoppas att de fortsätter i samma stil, då jag kommer att fortsätta handla hos dem.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Elgiganten = skitprodukter billigt (liksom alla andra storbutiker)
JME = dyra
Komplett = Stora, snabba leveranser, ok priser
DB = oftast lite billigare än Komplett, risig sida (men JMEs är absolut inte bättre)

Gillar själv DB för undantag deras sida. De har bra support och jag har nära till Staffanstorp.

Mennar du att Elgiganten är billigare på samma produkter än JME? Sen är det inte riktigt rättvist att jämnföra en fysisk butik med en webbutik. Lite som att jämnföra äppel o päron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Är du en sån där som ställer helt orealistiska krav? Så det är bara dustin som duger, resten är skit, eller?

Orealistiska krav är väl knappast vad jag skulle vilja kalla det faktiskt.
Jag känner starkt för att få det jag beställer och betalar för, när det
ska hämtas ut på posten så vill jag ha rätt innehåll i kartongen..
Senast jag handlade därifrån så skulle jag köpa en ny CPU till en vän.
Vet inte vem utav oss som blev mest irriterad när han öppnade kartongen
och fick se 1st 40GB HDD, ett kalas som gick på strax under 2000 kronor.

Komplotts kundtjänst ville att jag skulle lägga en ny beställning och betala
ytterligare 2000 kronor, så skulle jag få tillbaks mina redan utlagda pengar
när dom fick tillbaks hårddisken.

Tyvärr är det inte heller det värsta exemplet jag har..
Någon som har lyckats montera en Socket A fläkt 90 grader fel? Inte jag heller.
Men det anser kundtjänsten tydligen att man kunde för det kunde man se på
kylpastan, som jag dessutom torkat av innan jag skickade in en defekt CPU.

Det är dessutom bara en del av det RMA-ärendet, har en /hel/ pärm med papper
här hemma ang. allt fram och tillbaka med djävulens avkomma.

Men men, jag har min personliga åsikt om Komplott som jag mer än gärna
delar med mig utav, då jag aldrig någonsin själv kommer handla där eller
rekommendera någon annan att göra det heller för den delen.

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem

Jag har nästan alltid handlat på DB till bra priser och bra leverans. Dessutom gillar jag deras datorbyggargrej.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är bra eller dåligt! Mindre konkurrens = lättare o högre priser ?
Nej men det blir säkert bra

Permalänk

Komplett har lyckats med att skicka ett paket till Södertälje istället för Kristianstad, bara för att sedan be mig hämta ut det där uppe! 55 mil bort!! Det tror jag säger allt om komplett.se...

Jmedata i Kristianstad har alltid gett mig bra service, köpte bl a en min Canon S3is där och jag fick rabatt samt en väska till på köpet. Priserna i butik är högre, visst men det kompenseras av att du kan åka till en fysisk affär och klaga istället för en anonym mailadress....

Permalänk

Måste säga att för mig så förändras inte så mycket. Har använt mig av 3 st olika nätbutiker flitigt de sista åren och det är DB, komplett och Dustin home.Slår man dem tillsammans kan man få till riktigt bra priser då deras frakter inte är ohyggligt dyra.

JME är kalas dyra och det var inwarehouse också, så enda anledningen jag kan se att de har blivit uppköpta är för att ta över mer marknad. De var ju inte några konkurenter precis.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajame
Med allt fler och fler ihopslagningar ser det värre och värre ut för slutkund. Sorgligt

Hur tänker du nu? Är det mängden konkurrenter som styr menar du?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

InWarehouse är min personliga favorit. Lysande filtreringsmöjligheter i nätbutiken och fraktfritt över 1000kr.
Dyra? ...billigare än komplett i alla fall.

Jag plockade ihop samma paket i 6 olika nätbutiker bestående av:

- Athlon 64 X2 3600+
- Asus M2A-VM HDMI 690G
- Corsair XMS2 PC6400 CL5 2x1024MB
- Samsung Spinpoint T166 500GB

Pris inkl frakt:
------------------------------
Datorbutiken.com: 3220kr
InWarehouse: 3326kr
Komplett: 3567kr
DustinHome: 3674kr
JME Data: 3702kr

Jag har personligen ingenting emot komplett men jag tycker att de höjs lite väl mycket till skyarna på detta forum. De är i princip aldrig billigast och de har en sämre websida än exempelvis InWarehouse och DustinHome.

Datorbutiken har jag hellre aldrig haft några problem med men deras hemsida med alla "DB...när du vill handla billigt", "alltid rätt pris"-slogans, i kombination med ful design ser väldigt oseriöst ut. Jag handlar gärna där igen eftersom jag har gjort det flera gånger tidigare utan problem men jag är tveksam till om de vinner särskilt många nya kunder.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk

hoppas de byter ut personalen på JME isåfall, ingen som vet vad de snackar om............ Inte ed jag träffat iallfall, typ samma som de som arbetar på siba/onofff

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
hoppas de byter ut personalen på JME isåfall, ingen som vet vad de snackar om............ Inte ed jag träffat iallfall, typ samma som de som arbetar på siba/onofff

De på Mobilia är hemska.

Men de inne i stan är bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
InWarehouse är min personliga favorit. Lysande filtreringsmöjligheter i nätbutiken och fraktfritt över 1000kr.
Dyra? ...billigare än komplett i alla fall.

Jag plockade ihop samma paket i 6 olika nätbutiker bestående av:

- Athlon 64 X2 3600+
- Asus M2A-VM HDMI 690G
- Corsair XMS2 PC6400 CL5 2x1024MB
- Samsung Spinpoint T166 500GB

Pris inkl frakt:
------------------------------
Datorbutiken.com: 3220kr
InWarehouse: 3326kr
Komplett: 3567kr
DustinHome: 3674kr
JME Data: 3702kr

Jag har personligen ingenting emot komplett men jag tycker att de höjs lite väl mycket till skyarna på detta forum. De är i princip aldrig billigast och de har en sämre websida än exempelvis InWarehouse och DustinHome.

Datorbutiken har jag hellre aldrig haft några problem med men deras hemsida med alla "DB...när du vill handla billigt", "alltid rätt pris"-slogans, i kombination med ful design ser väldigt oseriöst ut. Jag handlar gärna där igen eftersom jag har gjort det flera gånger tidigare utan problem men jag är tveksam till om de vinner särskilt många nya kunder.

när det gäller att söka och filtrera så tycker jag att Dustin är bättre och snabbare

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
De på Mobilia är hemska.

Men de inne i stan är bra.

hahaha, faktiskt de på mobilia jag snackar om, bredvid elgiganten

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Ska dom byta namn eller ska dom bara heta Datorbutiken.com + JME Data?

samt kommer butikerna att ha priserna som DB har på sin sida nu osv?
eftersom JME är fräcka och har 2 olika priser på nätet och i butiken!!
kan skilja allt ifrån 5kr till 200kr på nätet och butiker

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
hahaha, faktiskt de på mobilia jag snackar om, bredvid elgiganten

Ja, det känns som de är av samma sort som de inne på Elgiganten, Siba eller OnOff. Det sänker ju varumärket om inget annat.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av zoddan
[B]Ska dom byta namn eller ska dom bara heta Datorbutiken.com + JME Data?

JME Dautabutiken blir väl bra.. känns helt rätt i mun

Visa signatur

Opteron 175 • 2048mb • 7600GT • 2x 250GB Sata2 Raid0

Permalänk

nä, inte JME, Datorbutiken e ju grymt större än JME, för mig iallafall

Hoppas de kommer på nåt helt nytt, annars ska JME bara ha en liten del av namnet

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
nä, inte JME, Datorbutiken e ju grymt större än JME, för mig iallafall

Hoppas de kommer på nåt helt nytt, annars ska JME bara ha en liten del av namnet

Om dom kommer heta JME Datorbutiken, så har ju JME bara en liten del av namnet En femtedel, faktiskt

Datorbutiken JME kanske?

Permalänk
Komplett.se

paran0id:

Det är tråkigt att du fortfarande sedan du lade dina ordrar 2002 känner så för oss.

Jag har lite snabbt tittat igenom ditt case och du får gärna PMa mig om det är något beslut som togs vid det tillfället som du fortfarande undrar över.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mats/KPS
paran0id:

Det är tråkigt att du fortfarande sedan du lade dina ordrar 2002 känner så för oss.

Jag har lite snabbt tittat igenom ditt case och du får gärna PMa mig om det är något beslut som togs vid det tillfället som du fortfarande undrar över.

Mjo, det blir ju väldigt lätt som så att det inte blir några fler ordrar hos ett företag
som inte kan skicka ut rätt saker och dessutom är lite halvt om halvt muppiga.

Jag har säkert bara haft maximal otur när det gäller kontakt med er.
Men det leder ju också till att jag inte har något förtroende för att lägga framtida
ordrar hos er, då jag säkert får en 40GB HDD igen, iaf med min tur.

Har inte mycket mer att nämna i det specifika RMA-ärendet
längre då det mesta redan blivit sagt.

Dock undrar jag hur det kan komma sig att alla problem med CPU'n jag hade inte
står omnämnt med RMA nummer på mitt konto, då moderkorten står där :S

Men men, som sagt, har inget mer att säga i ärendet, jag har gått vidare,
skaffat nya komponenter från företag som inte anklagar folk för diverse
omöjliga variationer av fläkt-montage samt övrigt jag inte ens tänker ge mig in på.

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mats/KPS
paran0id:

Det är tråkigt att du fortfarande sedan du lade dina ordrar 2002 känner så för oss.

Jag har lite snabbt tittat igenom ditt case och du får gärna PMa mig om det är något beslut som togs vid det tillfället som du fortfarande undrar över.

Ursäkta men är det inte lite för sent nu att efter 5 år att försöka hjälpa till. Patetiskt är vad det är...:)

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Avstängd

Är väl lite tråkigt att det blir mindre konkurrens?

Hoppas det blir ett företag med bra service och bra priser.

Köpte hos JME, men skulle nog inte göra det igen, fick ringa långdistans-samtal till Göteborg och sitta och vänta i kö i lång stund...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Är väl lite tråkigt att det blir mindre konkurrens?

Hoppas det blir ett företag med bra service och bra priser.

Köpte hos JME, men skulle nog inte göra det igen, fick ringa långdistans-samtal till Göteborg och sitta och vänta i kö i lång stund...

Med tanke på att det blir ett större företag tror jag att det blir mer konkurrens.