Permalänk
Medlem

Datorn startar inte.

Hejsan!

I fredags när jag åkte till jobbet så fungerade min datorn finfint, men när jag kommer hem 9timmar senare så säger den att mitt grafikkort inte fungerar.

Jag försöker då med att sätta in ett annat grafikkort. nu bestämmer sig datorn istället för att inte starta alls.
ingen fläkt rör på sig det minsta när jag trycker på startknappen, det är nästan så att man börjar undra om moderkortet ens får nån ström.. om det inte vore för den lilla indikatorlampan jag har nere på moderkortet som indikerar att allt fungerar och att moderkortet får ström.

har även provat med ett nytt nätagg.

Jag har slut på både pengar och ideér så jag vänder mig nu till er i hopp om hjälp.

*ASUS A8V-E Delux - Socket 939

*AMD64 3400+

*ATI Radeon x700SE 256MB - PCI-e ( har ett nytt liggandes som jag inte hunnit sätta in, i och med att datorn totalt gett upp)

*2x512MB PC3200 minnen

kan också nämna att datorn fungerat näst-intill felfritt i 1½ år.

någon som vet vad som kan orsaka detta, eller vad problemet är?

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

då du bytte nätagg stoppade du inte extra 12voltskontakten .och har ditt nätagg som du testade med 24pinns atx fattning om inte så är det det som är poblemet

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

jag vet faktiskt inte om jag gjorde det, dock provade jag med mitt gammla nätagg i en annan dator och det fungerade fint, så jag har svårt att tro att nätagget skulle vara problemet.

tack för svaret!

Permalänk
Avstängd

okej om du nu inte vet om du gjorde det så kan det fortfarande vara svårt o lösa ditt problem ..eftersom den 12 voltskontakten krävs på dom nyare moderkorten så måste du se att den va instoppad o att den fortfarande är de då du sätter in det nya

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd