Coolink Silentator

Permalänk
Melding Plague

Coolink Silentator

Den relativt okända tillverkaren Coolink har idag tillkännagivit en ny kylfläns med namnet Silentator. Den passar till alla nya socklar och består av kopparbotten, aluminium-flänsar samt en 120-millimetersfläkt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser ju ut som allt annat, men presterar den bättre så varför inte..

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Ser ut som en bladning mellan Noctua och Thermalrights Ultra 120..

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk

Varför ändra på ett vinnande koncept? De andra som ser likadana ut har ju visat sig effektiva så det är ju inget fel med att denna är tillverkad på samma sätt.

Permalänk
Medlem

ser ut som en billigare kopia av dom nya kylarna (i mina ögon)... och om den är billig och presterar likvärdigt så välkomnar plånboken denna
hoppas den presterar bra och det ska bli kul att se prestandan.

Permalänk
Medlem

14 dB(A).. jo den har man ju hört förut! ("Hört", fattar ni? tihi..)
Önskar någon sparkar igång en standard för hur man mäter ljudnivå, låt det vara sterilt och en bit ifrån verkligheten, det behöver inte vara svårt.
Ner med fläkten i en delvist perforerad stållåda och mät på en meters avstånd ifrån "fronten", ett i ett tapetserat rum på 20 kvm med få möbler av skiftande material, med en spinnande katt mitt på golvet som heter Leif, katten alltså..
Vad är svårt med det?
Slippa höra att den och den fläkten endast producerar si och så många decibelampere, när det helt beror på vem som säger det.

Men 14 dB(A) låter underbart, kanske något att titta närmare på när man ska kolla kylningen. Hipp hurra för tystnaden! Yaaay!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
14 dB(A).. jo den har man ju hört förut! ("Hört", fattar ni? tihi..)
Önskar någon sparkar igång en standard för hur man mäter ljudnivå, låt det vara sterilt och en bit ifrån verkligheten, det behöver inte vara svårt.
Ner med fläkten i en delvist perforerad stållåda och mät på en meters avstånd ifrån "fronten", ett i ett tapetserat rum på 20 kvm med få möbler av skiftande material, med en spinnande katt mitt på golvet som heter Leif, katten alltså..
Vad är svårt med det?
Slippa höra att den och den fläkten endast producerar si och så många decibelampere, när det helt beror på vem som säger det.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Visa signatur

=)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
14 dB(A).. jo den har man ju hört förut! ("Hört", fattar ni? tihi..)
Önskar någon sparkar igång en standard för hur man mäter ljudnivå, låt det vara sterilt och en bit ifrån verkligheten, det behöver inte vara svårt.
Ner med fläkten i en delvist perforerad stållåda och mät på en meters avstånd ifrån "fronten", ett i ett tapetserat rum på 20 kvm med få möbler av skiftande material, med en spinnande katt mitt på golvet som heter Leif, katten alltså..
Vad är svårt med det?
Slippa höra att den och den fläkten endast producerar si och så många decibelampere, när det helt beror på vem som säger det.

Men 14 dB(A) låter underbart, kanske något att titta närmare på när man ska kolla kylningen. Hipp hurra för tystnaden! Yaaay!

Låter verkligen det? Hehe... de säger ju att 20dB är ljudnivån i ett sovrum. Fast det stämmer ju visserligen inte med mina pärons sovrum. Båda två snarkar ju som tromboner. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

Ser ut som andra kylflänsar...

PS. Silentator låter dumt.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Kopparbasen ser exakt ut som på en noctua och heatpipesen är även integrerade i basen på exakt samma sätt, e det bara jag eller e det fler som tycker sig ha hört namnet Kolink innan ??

Typ som i noctuas samarbete med nått universitet och en asiatisk tillverkare ? (Kolink???)

EDIT: Var så förbenat säker på min sak så jag vågade mig på att kolla Noctuas hemsida:

Citat:

Saxat från Noctuas hemsida
Noctua arises from a cooperation between the Austrian Rascom Computerdistribution Ges.m.b.H and the Taiwanese Kolink International Corporation and entertains a development partnership with the Austrian Institute of Heat Transmission and Fan Technology (Österreichisches Institut für Wärmeübertragung und Ventilatorentechnik, ÖIWV). /
/ The use of Kolink's advanced manufacturing technology and ultra-modern production plants allows us to efficiently implement our technical edge and provide solutions of the highest standard in quality and performance.

Så kolink tillverkar alltså Noctuas kylare, kan detta då bli en Noctua i kvalitén men en Arctic Cooling i pris ??

Det hadde ju varit väldigt nice

Kan förresten även säga att fläktfästningsanordningen är samma som på en Noctua (förvånande efter mitt lilla grävande )

PS jag har nog redigerat detta inlägget tio gånger nu, GE OSS FÖRHANDSGRANSKNINGAR ÄVEN PÅ REDIGERINGAR!!

Jag e extremt petig med hur det jag skriver ser ut >.< :D:P

Jaha då var EDIT framme igen:

Bild på Noctua NH-U12F, ser ni vad jag menar ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Hmm... var har jag sett denna någonstans? Den känns bekant på något märkligt vis

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Tja, hoppas den ar lika bra som Thermalright Ultra 120. Jag har forsokt fa tag pa en ratt lange nu men ingen har den i lager.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Wannabee Thermalright Faktiskt ganska snygg

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Ner med fläkten i en delvist perforerad stållåda och mät på en meters avstånd ifrån "fronten", ett i ett tapetserat rum på 20 kvm med få möbler av skiftande material, med en spinnande katt mitt på golvet som heter Leif, katten alltså..
Vad är svårt med det?

ROFL, klockrent
Dagens post

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Silentator låter dumt.

Kan bara hålla med, men det lär nog inte hindra mig från att köpa en produkt om den är bra och prisvärd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Så kolink tillverkar alltså Noctuas kylare, kan detta då bli en Noctua i kvalitén men en Arctic Cooling i pris ??

Good find, och imponerande minne
Nån som vet om Noctuas fästanordningar är bra och stabila för 775?
... och om den även är bra och flexibla (dvs klarar 90 graders rotation där med) för 939/AM2? Man kan ju hoppas att denna fläkt lyckas lika bra med det isåfall.

Ska bli kul att se vad den här hamnar på i pris!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W

Good find, och imponerande minne
Nån som vet om Noctuas fästanordningar är bra och stabila för 775?
... och om den även är bra och flexibla (dvs klarar 90 graders rotation där med) för 939/AM2? Man kan ju hoppas att denna fläkt lyckas lika bra med det isåfall.

Ska bli kul att se vad den här hamnar på i pris!

Jag har ju inte någon (modern) Intel dator (vill inte ha en heller men det är en annan diskussion ) så hur Noctuan sitter på 775 vet jag inte men på 754 och AM2 sitter den riktigt ordentligt iaf, och den kyler ju inte dåligt heller

Och ja, den kan roteras 90° på alla socklar.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Ser ut som andra kylflänsar...

PS. Silentator låter dumt.

hehe
yep.. tänk dig säga "jag jobbar som Silentator... kom med här"

Permalänk
Medlem

Kan de inte fixa en låg rackare också som man kan ha i alla HTPC-chassin, typ Antec Fusion?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
hehe
yep.. tänk dig säga "jag jobbar som Silentator... kom med här"

Hahaha! Håller med om att namnet är lite lattjo....

Jag har hand om importen av Coolink till sverige. Jag har även hand om Noctua. Konstigt va? Silentator finns att beställa hos Webhallen från igår Räkna med lite leveranstid såhär i början, en vecka eller två troligtvis.

MVH Magnus Thomé

www.tystpc.nu

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.