Permalänk

Problem med ljud i fronten

Tjo. Jag har haft lite problem med sladdarna från chassifronten till moderkortet. Bland annat fungerade inte HDD-leden och sedan var ljudet skumt, man hörde mest i höger hörlur. Det kom lite ljud från vänster med inte mycket.

Tog en titt på det i morse och pillade runt lite, vände på HDD-led-sladden och på speaker-sladden. Det står inte plus eller minus på sladdarna så jag har fått chansa lite. I alla fall så fungerar nu HDD-lampan men ljudet är fortfarande konstigt. Det är inte sladden från det integrerade ljudkortet som krånglar eftersom ljudet fungerar bra om jag kopplar in headsetet där bak på datorn. Har tryckt in ljudsladden så långt det går i chassifronten och har alltså testat bägge sidor med speaker-sladden. Hjälp nån

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk

jag har haft samma broblem. jag hadde koplat sladdarna fel på moderkortet. om du har moderkorts manualen så står det vilka kontakter som är till vad, dom är färgkodade så du borde kunna klura ut vilka som är vad på moderkortet. tog mig mycket tid och det var mycket pill men nu funkar det iaf, lycka till.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Vilka sladdar? De från frontpanelen eller de från det integrerade ljudkortet? Känns ju som om det måste vara frontpanels-sladdarna eftersom ljudet där bak funkar, och på den sladden står det ju "speaker" och jag är säker på att den går in på rätt ställe...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Den enda sladd som jag vet det står "speaker" på är ju sladden till högtalaren i chassit och det är definitivt inte den du ska pilla på om du har problem med frontpanelen.

Det är alltså INTE denna sladden till höger du ska pilla med:

Sladdarna från frontpanelen borde vara antingen en enda stor klump med ca 8-10 pinnhål eller en hel drös med lösa enpins sladdar som ska kopplas rätt (jättekul jobb )

Och sen så kan jag förresten även nämna att om du tittar på kontakterna så ser du på ena sidan av kontakten en liten, liten pil, den markerar plus på kontakten.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/