Creative släpper ljudkort för bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Creative släpper ljudkort för bärbara datorer

Creative har idag släppt ett ljudkort för bärbara datorer som bygger på X-Fi-kretsen. Kortet har Expresscard-gränssnitt samt fullt stöd för Windows Vista.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Inte mono på mic-ingången på denna hoppas jag?

- Blir annars svårt för fältinspelning...

Permalänk
Medlem

Tycker dom ska fixa sina drivrutiner till Vista innan dom börjar skicka ut ny hårdvara med "stöd för Vista" :/

Visa signatur

Pook Pook!

Permalänk
Medlem

Expresscard...

Det betyder kanske att de slutligen lyckats knåpa ihop ett ljudkort för PCIe. Fast med vår tur så använder de bara USB-porten.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Inte mono på mic-ingången på denna hoppas jag?

- Blir annars svårt för fältinspelning...

Den är säkert i mono, för riktig inspelning använder man Line-In med separat fantommatning.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Avstängd

Onödigt med så bra ljud på bärbar. De flesta skulle nog nöja sig, och inte märka nån skillnad på ett integrerat ljudkort i en bärbar dator.

Creative borde gör X-Fi drivrutiner för Linux, det är på tiden, de har gått över ett år sedan X-Fi släpptes...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Onödigt med så bra ljud på bärbar. De flesta skulle nog nöja sig, och inte märka nån skillnad på ett integrerat ljudkort i en bärbar dator.

Creative borde gör X-Fi drivrutiner för Linux, det är på tiden, de har gått över ett år sedan X-Fi släpptes...

Onödigt för dig kanske, men det finns nog en hel del som skulle välkomna ett sånt här alternativ till det integrerade.

Sen har jag blivit förbannat jävla trött på din Linux-, Mac- och open source-propaganda samt Windows- och DRM-hat i varenda nyhetstråd. Vi är inte intresserade av att höra mer irrelevant BS från dig. Kom med något konstruktiv istället, det har du faktiskt lyckats med några gånger.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farshid
Tycker dom ska fixa sina drivrutiner till Vista innan dom börjar skicka ut ny hårdvara med "stöd för Vista" :/

Word

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Onödigt med så bra ljud på bärbar. De flesta skulle nog nöja sig, och inte märka nån skillnad på ett integrerat ljudkort i en bärbar dator.

Jasså, säg det till gruppen av männsikor som håller på med ljud på resande fot. Att kunna ta med sej en två laptops till en ljudanläggning och sen köra på därifårn utan att få kasst ljud

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epple
Onödigt för dig kanske, men det finns nog en hel del som skulle välkomna ett sånt här alternativ till det integrerade.

Sen har jag blivit förbannat jävla trött på din Linux-, Mac- och open source-propaganda samt Windows- och DRM-hat i varenda nyhetstråd. Vi är inte intresserade av att höra mer irrelevant BS från dig. Kom med något konstruktiv istället, det har du faktiskt lyckats med några gånger.

Jag har aldrig sagt nån propaganda för Mac. Jag äger ingen Mac, har aldrig gjort det, kommer antagligen aldrig att göra det heller. Tycker dock vissa saker i Mac är intressant, men är annars inte så jätte förtjust i det.
Windows hat? Jag har nog aldrig sagt något dåligt om Windows. Jag tycker att Windows är ett trevligt operativ system.
DRM hat? Jupp, damn right. Död åt DRM. Du gillar väl inte DRM, för då måste du vara nån BSDM / S&M snubbe...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

uid313:
Det blir väl bättre ljud för en nöjesanvändare om man exempelvis använder hörlurar? Och man kan ta med sig sin lilla station på förfest och koppla in i stereon.. Mycket man kan göra med det där kortet, antar jag, för att få det bättre ljudet. Det är nog inte direkt tänkt för en användare som saknar utrustning eller en idé, för man går ju inte runt med nytt fräckt kort och låter resten vara av måttlig kvalité.. fast du kanske skulle kunna tänka dig det, du är kanske en MSDN- / M$-snubbe?

Topic:
Jkla namn.. "X-Fi Xtreme Audio Notebook". Kan de inte ge sig någon gång, jag blir snart snurrig.
Men det är ju juste med ett bra ljudkort till lappen, vet minst två personer som skulle vara sugna på det och faktiskt köpa skiten.
Men det finns väl andra alternativ? :/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.