SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Hedersmedlem

Tråkigt att 90% har samma typ av klocka.

Jag hittade denna när jag var i Barcelona för någon månad sedan: http://www.swatch.com/zz_en/watches/wi2011_swatchtouch.produc...

En sån vill jag ha. Kolla 3D-vyn, ger en mer rättvis bild av hur den ser ut.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Kör med en Certina DS Spel Titan
Tog ganska lång tid innan jag hittade något som passade mig. Men den här var alldeles lagom tung och ganska stilren.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Tackar för länkarna, men jag kanske borde vart mer specifik, jag vill ha analogt(tycker det är mest estetiskt) och jag vill brett armband,,samt urtavlan skall helst vara mörk.
Så tyvär var ingen av dessa något för mig, men tack så hemskt mycket ändå

De jag har spanat ut är dessa:
http://www.amazon.com/Diesel-Watches-Advanced/dp/B006EPLAI6/r...
Riktigt fet, dock är armbandet lite väl smalt tyvär

http://www.amazon.de/Tom-Tailor-5404001-Herren-Armbanduhr/dp/...
Känner inte igen märket dock

http://www.amazon.de/Rip-Curl-Herren-Armbanduhr-A2154/dp/B003...
Lite trist bara

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Växlar mellan denna och en liknande fast med "vanlig" analog urtavla.

http://www.tokyoflash.com/se/watches/s-mode/oberonss/

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det blev en sån här, fick hem den igår, sjukt skön!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Någon av dessa, vilken det blir är vilket humör jag är på

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk

Köpte nyligen en Laco flygarklocka. Laco är ett av fem st företag (IWC var också ett utav dem) som tillverkade klockor åt luftwaffe under WW2.

Detta är en nyutgåva av den modellen, dock är den här mindre. Denna ligger på 42mm medan originalet låg på hela 55mm. Detta då piloterna hade klockorna utanpå sin jacka.

Produktbild:

Tog en väldigt hipsteraktig bild lite tidigare, här har jag dessutom bytt till ett natoband:

Permalänk
Medlem

Mutewatch, dundernöjd!

Edit: Inte min arm

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Har faktiskt köpt två denna sommar.

Tissot Visodate och en Seiko SNZF17K1

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Köpte nyligen en Laco flygarklocka. Laco är ett av fem st företag (IWC var också ett utav dem) som tillverkade klockor åt luftwaffe under WW2.

Detta är en nyutgåva av den modellen, dock är den här mindre. Denna ligger på 42mm medan originalet låg på hela 55mm. Detta då piloterna hade klockorna utanpå sin jacka.

Produktbild:

https://shop.laco.de/media/images/popup/861690-0.jpg

Den var snygg. Riktigt snygg.
Törs man fråga hur mycket du fick ge för den ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

Den var snygg. Riktigt snygg.
Törs man fråga hur mycket du fick ge för den ?

Tack tack

Jadå självklart! Den kostar 200 euro, vilket enligt mig är ett riktigt bra pris. Det är sällan man får sådan kvalitet och kvalitetskänsla på en klocka för det priset.
Den känns inte på något sätt billigare eller sämre än min brors Rolex Submariner som ligger på runt 50-60k.

Laco säljer faktiskt den här klockan i flera olika utföranden där skillnaden mellan klockorna ligger i vilket urverk klockorna har.

De dyraste klockorna ligger på runt 600-700 euro, då har dem schweiziska ETA urverk i dem. Jag däremot har ett mkt billigare japanskt automatiskt Miyota urverk i min, därav det mkt billigare priset. Dock är inte Miyota urverket dåligt på något sätt alls, tvärtom är det ett beprövat och pålitligt urverk som sitter i många japanska klockor.

Permalänk
Medlem

Nu har jag en klocka på min arm igen

Det är en 50+ år gammal Seiko Seahorse.
Hittade den i en låda hemma och då gick den inte. Lämnade in på service för 100kr så var den fixad. Går helt perfekt, drar sig kanske 1 minut i veckan om ens det (!).

Den har lite repor i glaset som går ganska djupt. Har polerat vilket gjorde det bättre men det syns fortfarande i direkt solljus i form av skuggor på urtavlan. Finns något man kan göra förutom att byta glas?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Suunto Core
Har många bra funktioner som är nödvändiga

Permalänk
Medlem

Kul sammanträffande

Hej.
Kul med andra som använder mer "funktionella" klockor.
Mitt bidrag till tråden:
Suunto Core all black

Mvh
Andreas

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min DW!

Min Regal!

Och min senaste lk! (Ursäktar bildkvalitén på denna)

Inga värsting klockor men en bra början på min samling!

Permalänk

Casio A-168WA, en utvecklad variant av klassikern 163 från omkring 80talet. Den nya har bättre belysning etc.
http://www.golden8ts.com/store/index.php?main_page=product_in...
En billig klocka som är praktisk användbar, det negativa är att jag saknar månad och inte bara datum.

Den dyrare klockan som jag har använder jag knappt, då jag vill ha en billig klocka på mig som det inte gör mycket om jag skadar.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Vad för olika klockor finns här på SweC-forumet?

Börjat läsa och kolla på klockor en hel del nu. Har aldrig ägt någon som kostar lite mer. Men vet att det är väldigt många i världen som är intresserade av klockor så tänka checka av SweC-forumet. Var har ni för klockor på era armar?

Permalänk
Medlem

Finns så otroligt många fina klockor man vill ha..

Själv har jag en IWC Pilot Classic

Samt en billigare Tissot PRC 200. Den har dock fått ställa sig i skamvrån efter inköpet av min IWC

Permalänk
Medlem

http://cadencewatch.com/4-bit-binary

En nördig och snygg klocka! Kostade dock inte så mycket, cirka 500:- har jag för mig, definitivt värt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Vad tycker du efter att ha använt den ett par månader?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Kör fortf. med min srx001p1, men är lite sugen på att skaffa något nytt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Tack tack

Jadå självklart! Den kostar 200 euro, vilket enligt mig är ett riktigt bra pris. Det är sällan man får sådan kvalitet och kvalitetskänsla på en klocka för det priset.
Den känns inte på något sätt billigare eller sämre än min brors Rolex Submariner som ligger på runt 50-60k.

Laco säljer faktiskt den här klockan i flera olika utföranden där skillnaden mellan klockorna ligger i vilket urverk klockorna har.

De dyraste klockorna ligger på runt 600-700 euro, då har dem schweiziska ETA urverk i dem. Jag däremot har ett mkt billigare japanskt automatiskt Miyota urverk i min, därav det mkt billigare priset. Dock är inte Miyota urverket dåligt på något sätt alls, tvärtom är det ett beprövat och pålitligt urverk som sitter i många japanska klockor.

Väldigt cool klocka, både visuellt och historiskt sett. Men var hittade du den för 200EUR?

På deras hemsida så verkar en automatisk kosta runt 300EUR och en handwinding (som jag är sugen på) runt 350EUR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Vad tycker du efter att ha använt den ett par månader?

Har den på armen just nu och fungerar fortfarande lika bra så jag är supernöjd!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Graniz:

Väldigt cool klocka, både visuellt och historiskt sett. Men var hittade du den för 200EUR?

På deras hemsida så verkar en automatisk kosta runt 300EUR och en handwinding (som jag är sugen på) runt 350EUR.

Ja det är en väldigt cool klocka, riktigt nöjd med den

Just den modellen jag har heter Aachen, kollade på deras hemsida och det verkar som att de har höjt priset på den.

Förut kostade den 198 euro, nu kostar den 298 euro. De har alltså höjt priset med 100 euro. Dock anser jag att även 298 euro är ett bra pris

När det gäller handwiding-modellen så tror jag nästan att den kostade 350 även då när jag köpte min, är dock inte säker. Men jag tror inte dom har höjt priset på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Ja det är en väldigt cool klocka, riktigt nöjd med den

Just den modellen jag har heter Aachen, kollade på deras hemsida och det verkar som att de har höjt priset på den.

Förut kostade den 198 euro, nu kostar den 298 euro. De har alltså höjt priset med 100 euro. Dock anser jag att även 298 euro är ett bra pris

När det gäller handwiding-modellen så tror jag nästan att den kostade 350 även då när jag köpte min, är dock inte säker. Men jag tror inte dom har höjt priset på den.

Ok tack för svaret, är sugen på en Nürnberg.

Permalänk
Medlem

Gillar klockor med stort ur, men har så förbannat små handleder... Äntligen hittat en klocka som passar!

Äkta Rolex!

Dold text
Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Just nu sitter en Tissot PRS200 på armen. Schysst klocka för priset men letar efter flygarur konstant. IWCs pilotklockor är fina, speciellt Spitfire, men hittar inte så värst mycket begagnat.

Någon som vet ett bra ställe för pilotklockor online? Får gärna vara begagnade så länge de är i bra skick Kaplans vet jag förörvrigt redan om.

Permalänk
Medlem

Min klocka, Jaeger LeCoultre Master Control (nya 39 mm-modellen).

Permalänk
Skrivet av Zack_Ersa:

Tudor Oyster Prince Submariner. Har gått i sedan min farfar och är värderad till 40 000 dock, så den blir ganska sparsamt använd.

http://img332.imageshack.us/img332/2563/tudor33iu.jpg

Fyf*an vad snygg!! Jag älskar snowflakevisarna. Har du koll på vilket år den är ifrån?