Permalänk
Medlem

fråga om xp prof installation

Tjena skall installera om min dator nu men jag har glömt av vilken F-tangent man skall trycka på när den läser in drivrutiner för att kunna välja olika prossesor typer... (jag skall välja acpi multiprocessor)

/mvh marcus

Permalänk
Avstängd

Re: fråga om xp prof installation

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centorix
Tjena skall installera om min dator nu men jag har glömt av vilken F-tangent man skall trycka på när den läser in drivrutiner för att kunna välja olika prossesor typer... (jag skall välja acpi multiprocessor)

/mvh marcus

Slöhög. Mindre än en minut på en känd söksida gav att det är F5 du ska trycka ner.

Permalänk
Medlem

men då kan jag bara välja standard... för annars behöver man någon diskett... och det har jag inte behövt innan....

Permalänk
Medlem

Ehhh? Jag behöver inte göra något speciellt och installationen fixar ACPI Multiprocessor ändå så det bör bara vara att tuta och köra vid installationen utan att trycka på nån F-knapp.

Permalänk
Medlem

den gör det automatiskt för dig då eller?...
det har min aldrg gjort....
det var ett tagsedan jag formaterade min data och mins bara att jag behövde trycka på någon F-tangent och välja det manuellt....

Permalänk
Medlem

Iofs har jag en XP Pro installationsskiva med SP2 + annat inlagt redan ifrån början så kolla upp "slipstream" som det kallas och ladda ner t .ex Nlite som kan fixa detta för dig mer eller mindre automatiskt.

Permalänk
Medlem

det löste sig en polare fixade en dissket som funkade!

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom att tråden är felplacerad och ämnet har tagits upp förut i rätt forumsdel så låser jag den. Inte forumsdelen utan denna tråd.

*tråd låst*