Permalänk
Medlem

Problem med ett moderkort

Jag köpte mig ett Msi RD480 neo2-Fi med Ati xpress 1600 chipset för jag tänkte jag skulle prova crossfire.
Kortet kom som bulk från kompletts fyndvaror så jag fick inga kablar eller nåt men jag laddade ner instruktionerna på nätet och läste att man skulle ha en 8-pinnnars kontakt till cpu-strömmen istället för den vanliga 4 pinnars. Nån sån har inte jag och jag har aldrig sett nån. Men efter lite efterforskning hittade jag lite info om det och att man skulle kunna använda en 4-pinnarskontakt i 8 pinnarn och köra med det.
Jag byggde ihop allt och startade. Bios kom upp fint och jag ställde in bootdisken. Men sen efter att Bios startat om och gjort sin test och den ska köra igång hårddisken så händer ingenting. Jag har även testat att boota från skiva men det händer fortfarande ingenting.

Måste jag skaffa en 8 pinnarsadapter för att få det att funka?

Alla min andra prylar funkar fint i mitt ordinarie moderkort som jag körde på innan och nu kör på igen så det är knappast nåt fel där.

Någon?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.