Vart kommer ni ifrån? [etnisk bakgrund]

Permalänk
Medlem

Pappa är svensk och mamma är från Singapore. Trevligt med lite blandad matkultur hemma iaf

Visa signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Permalänk
Medlem

Är så svensk jag kan bli. Farsans släkt är från Sundsvall, så där lagom intressant. Går man längre tillbaka har hans sida släktingar i amerika. Mamma vet jag faktiskt inte så mycket om.

Brorsan och jag har inte samma biologiska farsa. Hans farsas släktingar är utvandrare från Jugoslavien. Har ärligt talat sällan tänkt på det så mycket.. känns konstigt nu när jag skriver det, att min riktiga pappa har adopterat min bror dvs. Fick veta ganska sent.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag är utlänning! Jag är en jävla utlänning. Jag är finne i göteborg!

Permalänk
Medlem

Född i Vänersborg, uppvuxen i en liten håla som heter Ed i dalsland, bor sedan 2 år i Örebro.
Helsvenskt ursprung så långt tillbaks jag vet.

Permalänk
Medlem

Begge föräldrarna Iranier och så har det varit så långt jag vet, hade varit roligt om jag blev den första som bröt bandet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
50% finsk och 50% svensk
Dricker Vodka som en man och älskar Köttbullar.

Jag är då 100% svensk men kan fortfarande dricka vodka ganska duktigt, dock gillar jag inte köttbullar ngt spec

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag vet så är jag 100 % svensk. Mamma uppväxt i Västervik och Pappa i Stockholm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
1/4 finsk, 1/4 norrlänning, 2/4 övriga sverige.

En bekant sade "det förvånar mig inte" när jag nämnde att jag var kvartsfinne. Vad nu det ska betyda.

Du har säkert ett jävla temprament precis som jag.. såkallat "finnhumör".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samiii
Jag är utlänning! Jag är en jävla utlänning. Jag är finne i göteborg!

Du är ju knappast ensam om det iaf. Göteborg består av folk som heter Glenn o luktar fisk och hårt arbetande finnar. Eller är det en fördom?

Själv är jag snapphane från nordostskåne.

Permalänk
Medlem

Min mormor är av finsk härkomst, sen är det svenskt så långt bak man kan komma med kyrkböcker och tjaffs.
Har tydligen en mordbrännare i släkten på morfars sida, dessutom har hans släkt levt i småland väldigt, väldigt länge.
Så mao, en hardcore smålänning med finskt påbrå!

Snål som få och bär kniv.

...kanske inte^^

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Jag är född i Irak (kurd), har bott i Sverige sen jag var 1år.

Visa signatur

rragon

Permalänk

Far:
England, Irland

Mor:
Norsk, svensk

Permalänk
Medlem

Valoner i släkten, men född i Östergötland här.

Har flyttat runt en del & är dialektal kameleont med östgötska, dalmål, värmländska (bred & norra-värmland-bred), göteborgska (nåja),
samt småländska på repertoaren, om jag måste. Stilar med det på fyllan ibland, måste jag erkänna.

Bor i Tranåstrakten sen 4 år, där mitt östgötska arv gör att jag sätter dialekten
så pass att infödingarna inte hör någon brytning alls längre; story of my life.

Det värsta jag har stött på är värmlands "spänna" (sparka) & götets "rundstycken" (frallor).
Tranåsfolkets användande av ordet "tydlig" vilket här snarast betyder typ käck/kaxig går inte av för hackor heller..

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
Du har säkert ett jävla temprament precis som jag.. såkallat "finnhumör".

Betyder det att vi "renblodiga" skulle vara farliga då eller?

Jag hoppas alla som har minsta finska blod i sig har druckit Jaloviinaa idag, dvs ädelbrännvin.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Jag är född i Sverige, med utländska föräldrar.

Mor är född uppe i nord Norge och hon har norskt/finskt/samiskt och ryskt ursprung.

Min far är palestinier.

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem

Föddes i Borås. Första och sista dagen den staden var något att ha.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Mamma från Sverige och pappa från Estland men född i Sverige. Så jag är ½ est och ½ svensk.

Permalänk

25% finne å 75% västerbottning.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Inaktiv

Född, uppvuxen och uppfostrad som svensk, min mamma är dock finska (finlandssvensk) och min pappa är från iran.

Permalänk

påtatal om köttbular, hur är det med surströmmingen äts det något av det därnere?

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Mja, ska man gå efter mor och farföräldrar är jag 1/4 norrlänning, 2/4 finne och 1/4 estländare..

Dock ser jag mig mest som typisk svensk Stockholmare..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem

Till största delen östgöte med lite smålänning inblandat.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Jag är väldigt mycket svensk, tror att jag är släkt med Anckarström. (Gustav III:s mördare för er som inte har läst historia)

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Pappa född i västerås mamma född i stockholm eller värland växte upp där iaf Båda har Svenska föräldrar och så går det tillbaka en lång bit i tiden skulle jag tro. Är själv född och bor i norrbotten.

Permalänk

Pappa från Ungern, mamma från Sverige. roligt med annorlunda efternamn

Permalänk
Inaktiv

Mormor vart från småland. Annars skåning

Permalänk
Hedersmedlem

Pappa från Härjedalen, svensk släkt.
Mor från Stockholm, hennes morfar var tysk.

Permalänk
Hedersmedlem

Sverige, med rötter i Tyskland.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Skooooterleeeed ta mig heeeem till den plaaaaats ...
Kanske inte behöver sägas men jag är rätt glad över att ha rötterna långt upp i Norrland jag. Visserligen inte född där men det är resten av släkten.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Farfars farfar farfar farfar (om jag fick det rätt) härstammar från Bunkers församling. Har stamtavla till tidigt -1600-tal, helsvensk. Farmor/Farfar släktforskade och kom fram till det.:)

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...