Permalänk
Medlem

spelat spelet från nån gpng 2003 kanske, då jag inte visste mycket alls, vad kan man säga, spelet har ändrats väldigt mycket. Bra spel, kan inte säga att alla uppdateringar varit bra men i slutet har jag tyckt det har gjort bra ifrån sig. Själv har jag skaffa 99 i ''woodcutting'' två gånger, också skaffat 99 i ''fishing'' och ''magic'' en gång Fast man kan lugnt säga att de finns omogna på spelet, många som inte kan tjäna pengar själv tigger (detta gnälls jämt om) eller lurar ''dubblar'' eller till och med hackar och keyloggar. När jag spelade mycket hade jag 120m som mest, blev då lurad, skaffa 80m till sen hackad, då man nu inte har något kvar, skulle nog va fint att börja om man hade typ 5m men kanske mitt att säga hejdå till spelet

Kort:

Omogna p12or
Ganska kul spel (om man kan spelet och är member)

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploxcake:

spelat spelet från nån gpng 2003 kanske, då jag inte visste mycket alls, vad kan man säga, spelet har ändrats väldigt mycket. Bra spel, kan inte säga att alla uppdateringar varit bra men i slutet har jag tyckt det har gjort bra ifrån sig. Själv har jag skaffa 99 i ''woodcutting'' två gånger, också skaffat 99 i ''fishing'' och ''magic'' en gång Fast man kan lugnt säga att de finns omogna på spelet, många som inte kan tjäna pengar själv tigger (detta gnälls jämt om) eller lurar ''dubblar'' eller till och med hackar och keyloggar. När jag spelade mycket hade jag 120m som mest, blev då lurad, skaffa 80m till sen hackad, då man nu inte har något kvar, skulle nog va fint att börja om man hade typ 5m men kanske mitt att säga hejdå till spelet

Kort:

Omogna p12or
Ganska kul spel (om man kan spelet och är member)

Absolur är största nackdelen med spelet alla omogna ungar och tiggare.
Men som sagt är man ny och blir member efter ett tag är det en enorm värld och man fattar ingenting så det måste vart en fördel med att man var member från tiden då memberdelen var pytteliten och man hängde med utvecklingen.

Pengar kommer pengar går, vi alla har olika sätt att få in pengar på, jag tror mitt "snåla" spelsätt gett mig alla mina pengar jag high-alshar allt som är värt över 200gp låter lite men i det stora hela blir det mycket.

Sen har jag haft flyt med lite bra merchanting som gett mig stora summor till och från, inte så att jag regelbundet merchar utan haft tur och köpt saker som gått upp efter updates som Robin hat innan color updaten etc så blir att jag förespår något som går upp ett par gånger om året och gör vinst på några hundra miljoner.

Men väldigt mångsidigt spel och kul att lägga lite tid på ibland

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Otroligt många timmar man lagt ner på detta spel, har combat lvl >100l. Har spelat av och till från början på 2000 talet. Svårt att sluta när man väl börjat igen. Håller tummarna att jag inte trillar dit igen utan lyckas hålla mig undan. Kan vara kul ett tag men det tar snabbt upp alldeles för mycket av ens tid. Håller med om att det var bättre för. Nu kommer det ständigt bättre och bättre saker för att hålla användarna kvar.

Mycket av spelet går ut på att tillverka vapen och rustningar. Synd bara att dessa är totalt värdelöst då det finns massor av bättre utrustning som inte går att tillverka själv. Allt i spelet borde gå att skapa på egen hand med rätt lvl. Hade vapen och rustningar av rune varit de bästa i spelen så hade det varit mycket mer motiverande att jobba upp lvl så att man kan tillverka dessa. Nu är det ju bara f2p som använder dessa. Dessutom så är lvl nivåerna osynkade mellan olika färdigheter. Man måste vara lvl 80 för att skapa de enklaste rune vapnen och 99 för de mest avancerade medan det räcker med ca lvl 60 för att bära alla rune vapen och rustningar. (Kommer inte ihåg exakta siffror men på ett ungeför). Detta medför att man snabbt kan använda rune och alla metaller under blir värdelösa då man snabbt växer ur dessa. Hade uppgraderingstakten för att bära vapnen och rusningarna varit samma som för att tillverka dem så hade efterfrågan på vapen av järn, stål och övriga metaler ökat eftersom dessa hade använts mer än idag. Jag hoppas som sagt jag lyckas fortsätta hålla mig borta från detta spel men jag har ramlat dit förr så vem vet.

Permalänk
Medlem

Har också precis börjat spela detta igen. Sitter just nu och skillar fishing faktiskt lol.

Ett stort problem för mig har väl varit att jag inte känner en enda som spelar runescape. Spelar alltid helt själv och det är kanske inte så jätte upphetsande att skilla helt själv hehe. >_<

Har dock spelat från och till sedan RSC och om ni är intresserad så heter jag Ertiyed. ca 1500 totallevel. inte så speciellt. hehe
5.5m som jag egentligen fått upp genom att flipa items på GE. Lär väl bli mer pengar när jag får upp min slayer level lite mer.

Botar är för övrigt officiellt borta från RS nu. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maguro:

Har också precis börjat spela detta igen. Sitter just nu och skillar fishing faktiskt lol.

Ett stort problem för mig har väl varit att jag inte känner en enda som spelar runescape. Spelar alltid helt själv och det är kanske inte så jätte upphetsande att skilla helt själv hehe. >_<

Har dock spelat från och till sedan RSC och om ni är intresserad så heter jag Ertiyed. ca 1500 totallevel. inte så speciellt. hehe
5.5m som jag egentligen fått upp genom att flipa items på GE. Lär väl bli mer pengar när jag får upp min slayer level lite mer.

Botar är för övrigt officiellt borta från RS nu. ^^

Jo men det tog för lång tid att få bort bottarna, han redan förstöra spelet, nu springar alla runt med 500+ bill i cash på gubbar med skit stats och 99 med 200mil exp i WC typ.

När jag slutade spel och började med wow för typ 6 år sedan sålde jag allt jag hade innan jag la av så jag inte skulle förlora cash ifall saker pris droppade, kändes som allt gjorde det då när alla hata RS2 och ville spela Classic. Logga in igen för lite mer än en månad sen och jag har inte ens råd med 1 party hat nu, va ju fan med på cracker/santa drop skiten, har ju mina bunny ear kvar jue, en anledning till att det känns meningslöst att spela igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jo men det tog för lång tid att få bort bottarna, han redan förstöra spelet, nu springar alla runt med 500+ bill i cash på gubbar med skit stats och 99 med 200mil exp i WC typ.

När jag slutade spel och började med wow för typ 6 år sedan sålde jag allt jag hade innan jag la av så jag inte skulle förlora cash ifall saker pris droppade, kändes som allt gjorde det då när alla hata RS2 och ville spela Classic. Logga in igen för lite mer än en månad sen och jag har inte ens råd med 1 party hat nu, va ju fan med på cracker/santa drop skiten, har ju mina bunny ear kvar jue, en anledning till att det känns meningslöst att spela igen.

Det är väl sant. såg en video på youtube där en snubbe hade ett hundra tal olika phats och massor med andra prylar. Jag har inte ens råd med bandos lol.

EDIT: På den senaste uppdateringen har de lagt in nåt troll man kan få som pet. Ger man det något så äter han upp det och namnges efter det han äter. Jag *tror* att detta kan vara en lite satsning på att bli av med lite items och cash för att stabilisera ekonomin. Det är väl dock lönlöst.

Permalänk
Medlem

Runescape 3 ute nu.

Permalänk
Medlem

Aldrig lirat runescape tidigare. Såg nån beginner guide och läste lite. Såg att man kunda vara farmer eller smith etc.
Finns det möjlighet att fokusera hårt med sin klass på produktion etc? Måste man questa och springa runt?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lucaz:

Aldrig lirat runescape tidigare. Såg nån beginner guide och läste lite. Såg att man kunda vara farmer eller smith etc.
Finns det möjlighet att fokusera hårt med sin klass på produktion etc? Måste man questa och springa runt?

Runescape är ett väldigt fritt spel, så man kan göra lite som man vill. Det finns inga klasser i spelet, utan bara 25 olika skills. Det är helt upp till en själv vilka skills man väljer att fokusera på, men i regel öppnas fler möjligheter för en om man har någorlunda bra nivåer i alla skills. Nu har jag i och för sig ingen direkt erfarenhet av andra liknande spel, men efter vad jag har förstått är något som är lite speciellt med Runescape att det inte är lika stor tyngdpunkt på stridsmomenten. Det finns till och med folk som väljer att inte träna strids-skillsen över huvud taget.

När det gäller quester måste man naturligtvis inte göra dem (även om vissa kan vara grundläggande för att man ska få tillgång till diverse olika saker). Personligen tycker jag dock att de är det bästa i spelet. Questerna i Runescape (i synnerhet questerna från de senaste åren) är mycket varierande, har intressanta bakgrundshistorier och innehåller ofta en hel del humor som jag brukar uppskatta. Efter vad jag har hört kan quester i exempelvis World of Warcraft vara synnerligen enformiga och i princip bara gå ut på att man ska döda ett visst antal av något. Så är det definitivt inte i Runescape.

Nåja, pröva gärna spelet själv och se hur det känns. Då märker du vad du tycker är roligt och vad du vill ägna dig åt. Det är meningslöst att planera sådant i förväg, utan mycket bättre att bestämma sig allt eftersom. Spelet har ju dessutom en relativt omfattande gratisdel som är lätt att komma igång med.

Permalänk
Medlem

Nu har man ju börjat igen efter ett långt paus, någon som fortfarande kör och är high level?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av epik:

Nu har man ju börjat igen efter ett långt paus, någon som fortfarande kör och är high level?

Jag spelar lite då och då med mitt konto Alberthoja. Om jag är "high level" eller inte får du avgöra själv. På sistone har jag dock inte haft så jättemycket tid att spela, men jag försöker vara aktiv en del i alla fall.

Permalänk
Medlem

Enligt mig är High level 135+, vad är du för level?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av epik:

Enligt mig är High level 135+, vad är du för level?

Jag har 129 combat, men jag tycker att man bör se till alla skills och inte bara till det stridsrelaterade. På http://services.runescape.com/m=hiscore/compare.ws?user1=Albe... framgår det vad jag har i olika skills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Jag har 129 combat, men jag tycker att man bör se till alla skills och inte bara till det stridsrelaterade. På http://services.runescape.com/m=hiscore/compare.ws?user1=Albe... framgår det vad jag har i olika skills.

Oj! Du har lagt ganska mycket tid på Runescape du

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalium:

Oj! Du har lagt ganska mycket tid på Runescape du

Hehe, jo, jag har väl det. Tyvärr har jag som sagt inte haft särskilt mycket tid till det under det senaste året eller så, dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Hehe, jo, jag har väl det. Tyvärr har jag som sagt inte haft särskilt mycket tid till det under det senaste året eller så, dock.

Jag som tyckte att jag var duktig med runt ~800 total level...
Måste tamigfan logga in och kolla hur spelet ser ut. Var nog minst fem år sedan jag spelade sist.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalium:

Jag som tyckte att jag var duktig med runt ~800 total level...
Måste tamigfan logga in och kolla hur spelet ser ut. Var nog minst fem år sedan jag spelade sist.

Jag misstänker att du i så fall bara har spelat gratisversionen. Man får tänka på att det ofta går lite snabbare att träna i betalversionen och att det dessutom finns fler skills där, så det är naturligt att man där får en betydligt högre totallevel. I viss mån har det väl under de där fem åren dessutom kommit ut en del uppdateringar och liknande som gjort det generellt något snabbare att få exp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Jag misstänker att du i så fall bara har spelat gratisversionen. Man får tänka på att det ofta går lite snabbare att träna i betalversionen och att det dessutom finns fler skills där, så det är naturligt att man där får en betydligt högre totallevel. I viss mån har det väl under de där fem åren dessutom kommit ut en del uppdateringar och liknande som gjort det generellt något snabbare att få exp.

Jo, är inne och spelar lite nu och det verkar ha blivit mycket lättare. Jag slutade att spela ungefär ett halvår innan grand exchange kom, och det var väl ett tag sedan... 803 total level har jag, aldrig varit member och jag ser att det verkar ha kommit en ny icke-member skills vid namn Dungeoneering vad nu det är...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

*swoosh* väcker tråd till liv (hoppas jag).

någon som kan säga hur runescape är nu? har inte spelat sedan 05 ^^

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Har ingen aning men jag spelade lite smått förra sommaren under lovet. När skolan började igen blev det slut med det. Vet inte riktigt hur det är nu

Permalänk
Medlem

de är väl okej ifall du har tid att lägga på de, är lvl 119 CB på min gubbe. Kanske dags att börja farma cash för att få upp min total då jag är bara runt 1650 nåt.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

de är väl okej ifall du har tid att lägga på de, är lvl 119 CB på min gubbe. Kanske dags att börja farma cash för att få upp min total då jag är bara runt 1650 nåt.

wow,slutade spela för längesedan,hur är det nu? nyfiken bara

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Mina stats på RS just nu :

Combat level :

Ja, jag har nördat rätt mkt detta året ( plus förra året lite ) ;d

§9
Permalänk
Medlem

Spelet är sämst nu. Ganska synd då jag började komma igång ganska bra där. CB 107 (113 med Sum).
Var ju glad med mina få skills som hade 99. Väntar just nu på 2006scape, får se om det är något. Kanske kan ha som tidsfördriv när jag inte känner för att spela annat.
Total leveln var på 1825 om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhorilla:

Har ingen aning men jag spelade lite smått förra sommaren under lovet. När skolan började igen blev det slut med det. Vet inte riktigt hur det är nu

Skrivet av ItsLea:

wow,slutade spela för längesedan,hur är det nu? nyfiken bara

Skrivet av Waowt:

Spelet är sämst nu. Ganska synd då jag började komma igång ganska bra där. CB 107 (113 med Sum).
Var ju glad med mina få skills som hade 99. Väntar just nu på 2006scape, får se om det är något. Kanske kan ha som tidsfördriv när jag inte känner för att spela annat.
Total leveln var på 1825 om jag inte minns fel.

Ja, spelet har börjat gå åt skogen nu, det håller jag med om till 100% ;/

Edit : Fan vad många jag råkade citera, sry!

Permalänk
Medlem

Dags att väcka tråden till liv igen!
Har spelat RuneScape väldigt länge, level 134 combat + 2000 total level. Tror att jag började spela någon gång runt 2005 och tog en liten paus från spelet runt 2008. Började 2009 igen och har sen dess varit mer eller mindre beroende av spelet i perioder. Kul att se at det faktiskt finns medlemmar som spelar RuneScape här på Swec.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av XFTality:

Dags att väcka tråden till liv igen!
Har spelat RuneScape väldigt länge, level 134 combat + 2000 total level. Tror att jag började spela någon gång runt 2005 och tog en liten paus från spelet runt 2008. Började 2009 igen och har sen dess varit mer eller mindre beroende av spelet i perioder. Kul att se at det faktiskt finns medlemmar som spelar RuneScape här på Swec.

Ja, nej, jag har ju skrivit i tråden lite då och då och jag spelar fortfarande, även om det varierar hur mycket tid jag har att lägga på det. Har du förresten tittat på de fyra senaste Q&A-videorna? Jag tyckte att de var mycket intressanta.

Permalänk
Medlem

Spelet var ju bra enda tills nu, jagex la ju till evolution of combat. De har gjort runescape till en dålig f2p modell av wow tex, de unika med runescapes combat grafik mm är borta nu så spelet är värdelöst.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.

Permalänk
Medlem

Hoppas jag inte stör.. Men här kommer jag och småskryter om mina riktigt inaktiva accounts.
Har 3 accs, 2 skillerz och en random troll noob pker.
Acc 1: Combat 101, attack 89, defense 91, strength 93, ranged 83 och alla andra skills runt 99. (Inte skills addade efter 2007.)
Acc 2: Combat 100, attack 93, defense 94, strength 83, ranged 61 och alla andra skills runt 80. (Inte skills addade efter 2007.)
Acc 3: Combat 80, attack 65, defense 63, strength 72, ranged 51 och alla andra skills mellan 40-60. (Inte skills addade efter 2010.)
R.I.P RuneScape 1999-2008 - Jag spelade aktivt mellan 2001 och 2007, samt inaktivt mellan 2007 och nu.
Har haft en rolig period på RuneScape, men när Jagex fick nya ägare så gav jag upp helt. Har hört att EoC är helt jävla kört det med.
Var inne idag och gav bort cirka 700m till nån random lvl 3 i Lumbridge.. Åh gamla goa tider när inte spelet var totalförstört.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inga erfarenheter av andra liknande spel, men spelar fortfarande Runescape en hel del. Själv tycker jag faktiskt att combatuppdateringarna känns vettiga. Visst tar det ett tag att vänja sig vid dem (och jag har definitivt långt kvar innan jag helt vant mig), men jag är övertygad om att uppdateringarna är bra för spelet.