ta bort grafikkort på server - går det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2005

ta bort grafikkort på server - går det?

Har ett MSI moderkort http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=274&... som jag använder i min server. Har ett grafikkort jag använde vid installation jag nu skulle vilja avlägsna pga värme och strömförbrukning. men när jag startar datorn utan grafikkortet piper den som attan, blir tyst men startar inte upp systemet.

Kan man ställa in något i bios så att man kan köra utan grafikkort ?

Tacksam för svar!

Mvh

Benkaboy

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Maj 2007

du måste bajsa på nordbryggan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2004

Har för mig att det går på vissa moderkort, men är inte säker. Men då fungerar ju inte program som visar bild från datorn via nätet t.ex. Men du kanske ändå itne använder såna. Kolla i BIOS vad du hittar. Bör finnas där om det nu går alls.

i5 6600k@4,4 Ghz | 32Gb minne | 250 Gb SSD | Canon 70D; 11-16; 18-35 f1,8; 70-300 |
http://www.carpediem86.se

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Andra sidan järnvägen
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipiw0w
du måste bajsa på nordbryggan

Du måste lära dig förstå hur man beter sig på ett forum

*ipiw0w avstängd*

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2006

här anser jag att Oskar000 gjorde helt rätt inte direkt moget o komma med en sån komentar

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

Re: ta bort grafikkort på server - går det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Har ett MSI moderkort http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=274&... som jag använder i min server. Har ett grafikkort jag använde vid installation jag nu skulle vilja avlägsna pga värme och strömförbrukning. men när jag startar datorn utan grafikkortet piper den som attan, blir tyst men startar inte upp systemet.

Kan man ställa in något i bios så att man kan köra utan grafikkort ?

Tacksam för svar!

Mvh

Benkaboy

Bättre att du skaffar ett gammalt 2MB pci-grafikkort, minimal värmeutveckling samt strömförbrukning.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2005

Ska nog skaffa ett sådant där pci eller liknande, för det gf2 jag har i den nu är inte byggd med någon kylfläns så då kan ni tänka er vilken temp gpu'n får. Hade den bara varit aningen större hade jag lätt kunnat steka ägg på den. ^_^

Tackar för era svar!

over and out

PS. Oskar000, jag bor 3 mil söder om Åtvidaberg. Kul att se någon från nära håll här på forumet. ^^ DS

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

Servermoderkort kan ha stöd för att köra head-less, men inte vanliga konsumentkort som du märkt. Ropa in något billigt skräp på tradera eller så.

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG