Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

Vad har mejeriprodukter med D3 att göra?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Cow level?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

2008-08-06 var jag inne på eb games och skulle förhandsboka warhammer online. till min förvåning ser jag en låda för förhandsbokning till d3.
tänkte fan är det dags för det redan, har ju inte hört nåt nytt om det på ett tag och självklart rycker med den till kassan
nu börjar jag undra hur tidigt man egentligen kan förhandsboka och om färgen på mitt kvitto kommer finnas kvar vid release.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Cow level?

HAHA

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Har inte följt med i Diablo 3 snacket, vad är senaste info om "släppdatum"?

enligt vissa spelskribenter bör det släppas 2012 - 2014, pga att blizzard är väldigt upptagna med deras andra titlar.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv

2011 kan man ju hoppas på

Permalänk
Medlem

Nu kommer många hata mig men så sent som möjligt och då menar jag så man slipper buggar och det är så polished som möjligt..2012 som tidigast typ.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirth
Nu kommer många hata mig men så sent som möjligt och då menar jag så man slipper buggar och det är så polished som möjligt..2012 som tidigast typ.

Jo, troligen blir det så.

Nästa år blir det väl Starcraft 2 och Cataclysm, right?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det fortfarande är märkligt att de släppt så många videos med olika klasser om släppdatum nu är så långt borta. Var det inte till och med ett tag tal på att det skulle släppas i år?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Men om du lyssnat på deras kommentarer är det fortfarande mycket som ändras i design osv och det tyder på att det är lång tid kvar på utvecklingen av spelet.

Permalänk
Medlem

Det har jag inte pert.

Visa signatur

Permalänk

med *mjölk* *mjölk* menade jag att de måste mjölka ut vare titel lite, släpper de allt på en gång så lär inte allt sälja lika bra

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Det är iofs sant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suddigum
2008-08-06 var jag inne på eb ...
tänkte fan är det dags för det redan, har ju inte hört nåt nytt om det på ett tag och självklart rycker med den till kassan
nu börjar jag undra hur tidigt man egentligen kan förhandsboka och om färgen på mitt kvitto kommer finnas kvar vid release.

Ja, jag ifrågasatte faktiskt det hela i en av deras butiker vid ungefär samma tid.

Mitt argument var att det väl var lite väl tidigt att ta in förhandsbokningar när spelet ju inte kommer att släppas på över ett år. Nej då, det var varken för tidigt och det släpps till jul ungefär var svaret jag fick.

Jo tjena

Vore intressant att veta om det finns några riktlinjer för hur tidigt butiker får ta in beställningar på en produkt som inte är färdigställd. Det är ju särskillt roligt det här när det gäller en digital produkt som inte ens kan säljas slut.

Permalänk

Förmodligen så kommer det dröja länge innan vi får se Diablo 3, men jävlar vad roligt det hade varit om Blizzard gav oss en riktig smäll på käften och släppte det till jul.

Permalänk
Medlem

Jag säger så här, ni personer som har hört att Diablo 3 ska släppas runt 2012-2014 måste verkligen vara lite korkade. Har hört rykten om att det ska släppas i slutet på året, inte vid 2014 xD. Har varit och kollat på alla blizzards olika sidor och en av dom i suporten svara mig och sa bara : Hej tack för att du skriver och frågar. Diablo 3 kommer nog vara ute senaste nånstans på 2010. Det jag menar är att inget spelbolag skulle börja göra reklam för ett spel 5 år tidigare. Det sägs att dom börjar lägga ut reklam på nätet när det är MAX 2,5 - 3 år kvar till realese. 2014.... larvigt, läs lite mer och inte lyssna på "scribenter" som inte kan ett skit tydligen.

Permalänk
Medlem

Dom har själva sagt att Diablo 3 kommer tidigast 2011.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

En del är väl lite luttrade över Blizzards långa utvecklingstider. Starcraft 2 blev försenat till 2010 och risken finns väl att Diablo 3 också försenas längre fram. Som Haziza sa så är det tidigast 2011 som gäller.

Dock sa de att förseningen för SC2 berodde på nya battle.net (dvs Blizzards Steam-klon) och när SC2 är ute så är battle.net redan grundlagt för Diablo 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Ursäkta?

Var detta nåt slags "KOM IGEN NU FÖR FAN, POSTA LITE!" eller?

japp!!!

Visa signatur

| ASRock Fatality Pro Rev B3 | Gainward GTX 570 Phantom | 2TB HDD | Corsair Force GT 120 GB | Intel 2500k i5 @ 4.4Ghz | Silverstone FT02 | Corsair HX 650 W | Antec Kühler 620 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk
Medlem

Om blizzard släpper det 2011 så kommer deras grafik vara helt utdaterad. Den är ju redan utdaterad av vad man har sett jämfört med vissa spel. Å andra sidan har blizzard alltid legat efter vad det gäller grafik men haft hyfsad känsla och ofta gedigen kvalitet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Om blizzard släpper det 2011 så kommer deras grafik vara helt utdaterad. Den är ju redan utdaterad av vad man har sett jämfört med vissa spel. Å andra sidan har blizzard alltid legat efter vad det gäller grafik men haft hyfsad känsla och ofta gedigen kvalitet.

Håller inte direkt med där. Tycker Diablo 2-animationerna känns ganska fräscha fortfarande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Håller inte direkt med där. Tycker Diablo 2-animationerna känns ganska fräscha fortfarande.

Det ser ut att vara långt ifrån bra lir i direct x 10.1 eller direct x 11 tycker då jag. Nej det ser rätt fult ut, men det kan jag tolerera om det är ett välgjort spel med bra känsla, den biten kommer först tillsammans med hur roligt det är.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread

Tror nog dom kommer ändra en hel del på grafiken tills dess och att den kommer se bra ut när det väl släpps. Diablo 2 höll ju bra klass ett bra tag när det släpptes. Så jag tror nog dom lyckas bra, jag kommer nog köpa det nästan oavsett vad dom gör. Men jag tycker det ser bra ut idag på filmerna som finns.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Diablo II var mitt första riktiga datorspel. Det var spelet som fick mig att kliva in i online-världen och på allvar börja spela kontinuerligt, följt av Counter-Strike. Detta var också ett tag under 56k modem-eran.

Det är därför ingen konstighet att spelet betyder otroligt mycket för mig, och är mitt favoritspel genom tiderna. Alltså är mina förväntningar på trean helt skyhöga, och jag hoppas verkligen att jag får samma upplevelse som jag fick med tvåan.

Barbar och Wizard ser ut att bli för mig, helhjärtat, precis som förr. Monk och Witch Doctor är två helt ointressanta klasser för mig just nu, även om jag självfallet kommer att spela med dem och ta de till hög nivå för sakens skull, så kommer de aldrig bli mer än så kallade "alts."

Hoppas på ett 2011 release-datum eftersom att det passar mig mer i och med mina studier.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk

Första dagen med ADSL 0.25mbit så lirade man ju Diablo blev väl en 32 lvl på en kväll tror det var nästan i samband med släppet av D2.

Men klart jag längtar till D3 bara det inte blir allt för krångligt och invecklat att man måste hålla reda på vad som biter på fiender imuniteter osv. var rätt lagom hårt i D2 lite på gränsen för mycekt ibland.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Första dagen med ADSL 0.25mbit så lirade man ju Diablo blev väl en 32 lvl på en kväll tror det var nästan i samband med släppet av D2.

Men klart jag längtar till D3 bara det inte blir allt för krångligt och invecklat att man måste hålla reda på vad som biter på fiender imuniteter osv. var rätt lagom hårt i D2 lite på gränsen för mycket ibland.

Jag tycker immuniteter var en mycket bra grej att lägga till eftersom det tvingade spelare att använda mer än bara 1 färdighet. Dessutom eftersom det inte fanns resistans mot fysisk skada så var den skadetypen överlägsen dom andra.

Från början var det dock lite konstigt vilka fiender som hade vilka immuniteter, men det ändrades efteråt så att det var mest spöken som inte kunde skadas fysiskt etc. Immuniteter ska vara måttligt lgiska.

Jag tycker verkligen dom ska hålla detta. Första svårighetsgraderna kanske dom bara har lite resistans men på hell ska dom vara immuna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Jag tycker immuniteter var en mycket bra grej att lägga till eftersom det tvingade spelare att använda mer än bara 1 färdighet. Dessutom eftersom det inte fanns resistans mot fysisk skada så var den skadetypen överlägsen dom andra.

Från början var det dock lite konstigt vilka fiender som hade vilka immuniteter, men det ändrades efteråt så att det var mest spöken som inte kunde skadas fysiskt etc. Immuniteter ska vara måttligt lgiska.

Jag tycker verkligen dom ska hålla detta. Första svårighetsgraderna kanske dom bara har lite resistans men på hell ska dom vara immuna.

Inte helt immuna va? För det låter svårt

Men jag hoppas dom tar bort "not repairable" på vapen osv som fanns i tvåan, kändes så dumt o kasta vapen osv efter ett tag för man inte kunde reparera dom.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Inte helt immuna va? För det låter svårt

Men jag hoppas dom tar bort "not repairable" på vapen osv som fanns i tvåan, kändes så dumt o kasta vapen osv efter ett tag för man inte kunde reparera dom.

Äh på hell i D2 hade alla en immunitet.

Ethereal-saker som du nämner. Tanken med dom var ju att dom är snäppet bättre än vanliga och tanken var att man skulle hitta bästa exemplaret av ett föremål i etherial (maximalt bra) och då sätta in en zodruna. Det hända ju inte så ofta dock. Jag tycker idén var meningslös. Lika så alla defekta vapen. "Damaged short sword", "Crude club", "Broken axe". Endast störande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett loot baserat spel ska ju ha alla typer av items

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

Men klart jag längtar till D3 bara det inte blir allt för krångligt och invecklat att man måste hålla reda på vad som biter på fiender imuniteter osv. var rätt lagom hårt i D2 lite på gränsen för mycekt ibland.

Själv kommer jag ihåg första dagarna av D2 när realm-servrarna kraschade inom 5-15 minuter, sedan fick man vackert vänta och försöka hoppa in på nästa server. Hade man tur lyckades man hitta nästa waypoint innan servern kraschade. Sanslöst att man stod ut med detta i flera dagar. "Bara 3 monster till nästa nivå"

Däremot tyckte jag inte om immuniteterna och speciellt inte i början på Act5 Hell där varenda monster var Physical Immune förutom den vanliga chansen att de var immuna mot eld, kyla eller nåt. Som Necro så blev ju skeletons, crepify , iron maiden, life tap, clay golem och blood golem så gott som värdelösa.
Amplify damage blev ju den enda cursen man kunde använda.. och då bara för att kunna göra någon skada alls. Samtidigt som de andra klasserna hade det så lätt att de körde om samma områden tusentals gånger för xp:n.

D2 borde ha haft en skill reset iaf för Necromancers.
Tack och lov att det finns moddar som fixar problemen numera.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

I den takten dem jobbar i tror jag 2011. Iaf 100% på att det inte blir tidigare.

Dem lär ju presentera nästa karaktär på nästa stora Evenemang, Blizzcon 2010?
Och sen har dem ju sagt att dem jobbar på allt möjligt samtidigt, och dem var nästan klar med act 2, och detta för några månader sen. Sen måste dem finputsa och Beta testas och så. Så hoppas på Beta någongång om ett år då ca.