Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av isak_f@:

Varför inte göra det i både 3D och 2D, med en ruta på options där man klickar i om man
vill ha antingen 3D eller 2D?

Det var ett förslag. Dock inget bra sådant.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Nej, dem sa att dem kanske kommer med en kommentar om dem ska släppa det nu 2011 eller 2012, är ju de två åren som gäller.

NOES !

Jorden kommer att gå under 2012, mitt enda " regret " kommer att vara för lite D3 gaming

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

NOES !

Jorden kommer att gå under 2012, mitt enda " regret " kommer att vara för lite D3 gaming

Om spelet släpps i början av 2012 kommer du ha gått om tid till December 2012.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Om spelet släpps i början av 2012 kommer du ha gått om tid till December 2012.

Skulle 12 mån räcka för Diablo, spelade LoD tills förra året då jag fick en " random ban " och orkade inte köpa en ny CD-key.

Om trean är lika bra som tvåan så kommer man bara hinna börja förstå spelet (på en djupare nivå givetvis )på ett år

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Gamescom: Diablo III's Artisan System Revealed - PC Preview at IGN

Ser ut som man slipper släpa omkring på den förbaskade cuben längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av DU238:

Så det va nyheten på gamescom?
Hade förväntat mig något mer intressant.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Så det va nyheten på gamescom?
Hade förväntat mig något mer intressant.

Jag med. Exempelvis releasedatumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DU238:

Film från Blizzard med info om hur det fungerar på FZ;
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100818/skraddarsy-foremal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjonsson:

Jag med. Exempelvis releasedatumet.

Precis. Eller något om den nya karaktären..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Kom en film här via fz. Har inte sett den själv ännu!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100818/skraddarsy-foremal...

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Jag hade inte förväntat mig någon nyhet överhuvudtaget, så jag blev glad åt det lilla.

Jag älskar att spekulera och fantisera om spelet. Så även fast det säkert dragits upp vid tillfällen innan, vilken karaktär kommer ni spela först (eller som main), samt vilken klass tror ni den ännu icke avslöjade blir?

Jag lutar åt att spela witch doctor till att börja med. Tycker mig det är en intressant klass, med lite inslag av vår hederliga necromancer. Hoppas bara på lite (o)trevligare pets senare i högre levels än de som visats. Något som vore riktigt ballt var om man kunde få ett stort fanskap till monster att styra istället för flera små, som man även kunde bygga upp med olika egenskaper (typ talent-tree eller liknande). Lite som hunters pets i WoW ungefär. Gärna möjlighet att justera utseendet också (stora horn, färg på hår/hud osv). Det är bara önsketänkande och kommer säkert inte alls bli på detta vis, men det blir säkert bra ändå.

Tänkte förut börja spela som wizard, men får en känsla av att den kommer vara överpopulerad i alla servers.. så nja, den klassen avvaktar jag nog med. Hoppas PvP:n kommer bli bra genomarbetad och balanserad för övrigt mellan klasserna..

Den återstående oannonserade karaktären tror jag är antingen paladin eller amazon, om det är någon från D2. Annars ny gubbe som har egenskaper av en paladin eller amazon. Tror främst på en gubbe som kan tanka och tåla lite stryk då endast barbaren finns.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det verkar som om de har sneglat lite granna på D2-moddar som Eastern Sun och liknande där man kan (och bör) skapa många magiska föremål själv. Behöver man ett svärd med "mana leach" och "attacker takes damage" så använder man recept 1023 tillsammans med ingredienserna 22 p-skulls, 3 stone tooths och runorna X+B+Z.

Standard LoD känns väldigt fattig på föremål efter Eastern Sun.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Skrivet av Sayn:

Jag hade inte förväntat mig någon nyhet överhuvudtaget, så jag blev glad åt det lilla.

Jag älskar att spekulera och fantisera om spelet. Så även fast det säkert dragits upp vid tillfällen innan, vilken karaktär kommer ni spela först (eller som main), samt vilken klass tror ni den ännu icke avslöjade blir?

Jag lutar åt att spela witch doctor till att börja med. Tycker mig det är en intressant klass, med lite inslag av vår hederliga necromancer. Hoppas bara på lite (o)trevligare pets senare i högre levels än de som visats. Något som vore riktigt ballt var om man kunde få ett stort fanskap till monster att styra istället för flera små, som man även kunde bygga upp med olika egenskaper (typ talent-tree eller liknande). Lite som hunters pets i WoW ungefär. Gärna möjlighet att justera utseendet också (stora horn, färg på hår/hud osv). Det är bara önsketänkande och kommer säkert inte alls bli på detta vis, men det blir säkert bra ändå.

Tänkte förut börja spela som wizard, men får en känsla av att den kommer vara överpopulerad i alla servers.. så nja, den klassen avvaktar jag nog med. Hoppas PvP:n kommer bli bra genomarbetad och balanserad för övrigt mellan klasserna..

Den återstående oannonserade karaktären tror jag är antingen paladin eller amazon, om det är någon från D2. Annars ny gubbe som har egenskaper av en paladin eller amazon. Tror främst på en gubbe som kan tanka och tåla lite stryk då endast barbaren finns.

Håller med! Kommer ihåg när jag var yngre och satt på bussen hem med ett nytt gameboy spel, hur man bläddrade i manualen och drömde. Gjorde man väll av att läsa i tidnigar o annat med men framförallt var det när jag hade ett spel och va på väg hem med det.

Lär börja med en wizard just för att den kanske är lite "lättare" attt förstå sig på men sen suktar jag efter en wd! Så fort dom får ut sidor med hur alla skills utvecklas per/lvl så kommer jag nog börja nya builds med wd.

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

Håller med! Kommer ihåg när jag var yngre och satt på bussen hem med ett nytt gameboy spel, hur man bläddrade i manualen och drömde. Gjorde man väll av att läsa i tidnigar o annat med men framförallt var det när jag hade ett spel och va på väg hem med det.

Lär börja med en wizard just för att den kanske är lite "lättare" attt förstå sig på men sen suktar jag efter en wd! Så fort dom får ut sidor med hur alla skills utvecklas per/lvl så kommer jag nog börja nya builds med wd.

Ahh, den tiden gamla goda tiden man satt sena kvällar och nätter på sitt rum och spelade D2. Varje gång jag gick och la mig sen låg jag och tänkte ut nya builds och gubbar hela tiden. Somnade så sött.

När vi väl får lite mer info om klasserna så lär man börja tänka i såna banor igen ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

Bara jag som fortfarande gör det efter man varit till spelbutiken och handlat?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

9800X3D|32GB DDR5|5070 Ti|Lancool 207|RM850E
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Tror inte de har mer information än någon annan. Vi får nog snällt vänta till blizzcon innan vi får reda på när det kan tänkas vara färdigt.

En liten fråga, tror ni att de kommer lägga till en "hidden unicorn level" i spelet? Hade varit riktigt häftigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Tror inte de har mer information än någon annan. Vi får nog snällt vänta till blizzcon innan vi får reda på när det kan tänkas vara färdigt.

En liten fråga, tror ni att de kommer lägga till en "hidden unicorn level" i spelet? Hade varit riktigt häftigt

Dåligt när folk gissar rls datum sådär, som du säger så vet dom inte mer än oss.
Vilket datum är Blizzcon btw?

Haha, lär garanterat finnas något sånt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Dåligt när folk gissar rls datum sådär, som du säger så vet dom inte mer än oss.
Vilket datum är Blizzcon btw?

Haha, lär garanterat finnas något sånt

22-23 oktober, så det är ett tag kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

22-23 oktober, så det är ett tag kvar.

Äh, kommer gå fort

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Sayn:

Ahh, den tiden gamla goda tiden man satt sena kvällar och nätter på sitt rum och spelade D2. Varje gång jag gick och la mig sen låg jag och tänkte ut nya builds och gubbar hela tiden. Somnade så sött.

När vi väl får lite mer info om klasserna så lär man börja tänka i såna banor igen ja.

Jag kommer ihåg att när jag väl sov så vare av utmatning, få saker har "rubbat" min vardag som det gjorde.
Fyfasen va man försummade skolan o allt annat.

Skrivet av KKay:

Bara jag som fortfarande gör det efter man varit till spelbutiken och handlat?

Bfbc2 va de jag köpte senast o innan dess vare nog ett fm spel, dom gjorde jag inte d me ! Är nog bara utvalda spel jag gör sånt me, dibbe lär va ett sånt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag håller tummarna för att det släpps 2011. Eftersom Cataclysm är på gång, och sen kommer de förstås släppa första SC2 expansionen någon gång 2012 kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag håller tummarna för att det släpps 2011. Eftersom Cataclysm är på gång, och sen kommer de förstås släppa första SC2 expansionen någon gång 2012 kanske?

Ett spel om året har de sagt att de ska få ut(expansioner är också spel) så det passar ganska bra med 2011 antar jag.
Sen är frågan om expansionen till Diablo 3 kommer ut 2013 eller 2014. Med tanke på att blizzard vad jag vet bara har släppt ett pc-spel som inte fick en expansion(Warcraft: Orcs vs Humans - 1994) så är det ganska säkert att där kommer minst en expansion

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Sen är frågan om expansionen till Diablo 3 kommer ut 2013 eller 2014. Med tanke på att blizzard vad jag vet bara har släppt ett pc-spel som inte fick en expansion(Warcraft: Orcs vs Humans - 1994) så är det ganska säkert att där kommer minst en expansion

Precis, det är nog rätt givet. D3 är rätt tacksamt att expandera, lägga till ett par klasser, nya områden, höja taket på lvl och ge ut lite nya skills/spells.

Permalänk

Jag börjar blir trött på att vänta

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att det inte blir allt för likt World of Warcraft. Det måste vara lika snabbt som tvåan för att jag ska gilla det, med grymt förbättrad PVP och så givetvis.

Tror att Blizzcon kommer att ge oss Ranger/Hunter/Amazon-klass eller vad den kommer att kallas, och eventuellt ett release datum som borde bli juni 2011, Diablo 2 släpptes ju i juni.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Avstängd

Har ni sett denna? om den är fejk eller inte har jag ingen aning om. Diablo 3 Countdown Clock v1.0 Download Diablo 3 Countdown Clock 1.0 Free - Informs you about the release date of the video game - Softpedia

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Har ni sett denna? om den är fejk eller inte har jag ingen aning om. Diablo 3 Countdown Clock v1.0 Download Diablo 3 Countdown Clock 1.0 Free - Informs you about the release date of the video game - Softpedia

Måste ju vara fake, ingen annan än Blizzard vet mer än oss

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Fick ingen vidare bra betyg heller 1 av 5 möjliga stjärnor

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Snart dags för Blizzcon med. Hoppas verkligen vi får se massa nytt roligt stuff från D3 då. Samt ett release datum vore iofs det absolut bästa så klart. Så man kan börja räkna ner

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG