Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jo men varför skall inte folk själva få bestämma vad de vill ha för valuta för sina saker. Vill de ha in game pengar eller riktiga, bör ju vara upp till personen som spenderat tiden på att fixa sakerna.

Men det får man väl???

"“Real Money” Auction House. You can sell and buy Items for Real Money. You have to pay fee to Blizzard for it. You can also use an Ingame-Gold Acution House."

Med två olika AH, ett där du får ingame guld och ett AH där du får Riktiga pengar är det ju bara att välja var du säljer beroende på vilken valuta du vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Men det får man väl???

"“Real Money” Auction House. You can sell and buy Items for Real Money. You have to pay fee to Blizzard for it. You can also use an Ingame-Gold Acution House."

Med två olika AH, ett där du får ingame guld och ett AH där du får Riktiga pengar är det ju bara att välja var du säljer beroende på vilken valuta du vill ha?

Läs om, läs rätt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Nåja, jag hade det på känn att Blizzard skulle ta några riktigt korkade beslut om Diablo 3 för korkade beslut verkar ju vara en del av vardagen hos Blizzard HQ.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Nåja, jag hade det på känn att Blizzard skulle ta några riktigt korkade beslut om Diablo 3 för korkade beslut verkar ju vara en del av vardagen hos Blizzard HQ.

Varför skulle detta vara ett korkat beslut?Tror de kommer tjäna avsevärt mycket mer på detta, de som spelade Diablo I osv när det kom har ju blivit äldre nu och har mindre tid till att farma items. Kommer nog finnas många som vill köpa för riktiga pengar. Finns nog många som gärna säljer saker för riktiga pengar också.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Varför skulle detta vara ett korkat beslut?Tror de kommer tjäna avsevärt mycket mer på detta, de som spelade Diablo I osv när det kom har ju blivit äldre nu och har mindre tid till att farma items. Kommer nog finnas många som vill köpa för riktiga pengar. Finns nog många som gärna säljer saker för riktiga pengar också.

Jag tänker svara med vad jag skrev på ett annat forum:

I find it interesting they don't want mods and require an internet connection in order to curb cheating, but they have no trouble with wealthy players being able to buy up all the good shit in the game while poor players get squat. How exactly is that fair? Seems to me you're going to create a class of haves and a class of have-nots bases solely on their real-world social status. And yet again we have another game where the money doesn't stop at the box. Now in order to compete we'll have to spend hundreds, if not thousands in the cash shop (for a modest fee collected by Blizzard of course).

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag tänker svara med vad jag skrev på ett annat forum:

I find it interesting they don't want mods and require an internet connection in order to curb cheating, but they have no trouble with wealthy players being able to buy up all the good shit in the game while poor players get squat. How exactly is that fair? Seems to me you're going to create a class of haves and a class of have-nots bases solely on their real-world social status. And yet again we have another game where the money doesn't stop at the box. Now in order to compete we'll have to spend hundreds, if not thousands in the cash shop (for a modest fee collected by Blizzard of course).

Och hur är det mer ojämnt att man kan spendera antingen tid eller pengar på att få bra utrustning jämfört med att det bara är de som har massa tid som får bra utrustning? Om något blir det mindre ojämnt då folk med lite tid till att grinda (t.ex. folk som jobbar mycket) inte längre hamnar på efterkälken.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Och hur är det mer ojämnt att man kan spendera antingen tid eller pengar på att få bra utrustning jämfört med att det bara är de som har massa tid som får bra utrustning? Om något blir det mindre ojämnt då folk med lite tid till att grinda (t.ex. folk som jobbar mycket) inte längre hamnar på efterkälken.

Men du..

Titta på wow eller d2. Finns väl någon anledning till att man ska kämpa för sakerna eller? Idiotisk kommentar om jag får säga det. tänk om, tänk rätt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Och hur är det mer ojämnt att man kan spendera antingen tid eller pengar på att få bra utrustning jämfört med att det bara är de som har massa tid som får bra utrustning? Om något blir det mindre ojämnt då folk med lite tid till att grinda (t.ex. folk som jobbar mycket) inte längre hamnar på efterkälken.

Vafan.. spelar du dum eller är du dum på riktigt?

Vad är poängen med att spela ett spel överhuvudtaget om du kan köpa dig förbi allt? Det är ju lite av charmen med Diablo, att hitta något nytt och om man inte har tid för att spela men är mer än villig att köpa sig fram så gör man ju något fel.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Men du..

Titta på wow eller d2. Finns väl någon anledning till att man ska kämpa för sakerna eller? Idiotisk kommentar om jag får säga det. tänk om, tänk rätt.

Har svårt att tro att personer skulle auktionera ut sällsynta items.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Har svårt att tro att personer skulle auktionera ut sällsynta items.

Tro mig, hade Bind on Pickup inte funnits....

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Men du..

Titta på wow eller d2. Finns väl någon anledning till att man ska kämpa för sakerna eller? Idiotisk kommentar om jag får säga det. tänk om, tänk rätt.

Vissa kanske inte tycker det roliga med spelet är att grinda 99999 mobs för att hitta sina items, utan kanske snarare vill levla sin gubbe för att sen ta del av end game content.

Skrivet av Solaris:

Vafan.. spelar du dum eller är du dum på riktigt?

Vad är poängen med att spela ett spel överhuvudtaget om du kan köpa dig förbi allt? Det är ju lite av charmen med Diablo, att hitta något nytt och om man inte har tid för att spela men är mer än villig att köpa sig fram så gör man ju något fel.

Köpa dig förbi allt? Så bara för att du slipper momentet "grinda massor med mobs för items" så slipper man alltså levla sin gubbe? Man vinner automatiskt alla PvP fighter?

Det kommer ju bli som verkligheten typ, att antingen får man göra jobbet själv eller betala någon annan för att göra det åt dig. Ser inget fel i att det finns valmöjligheter. Om man nu gillar att döda alla monster för egna items kan du ju välja att göra det.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Köpa dig förbi allt? Så bara för att du slipper momentet "grinda massor med mobs för items" så slipper man alltså levla sin gubbe? Man vinner automatiskt alla PvP fighter? Är du så dum så du tror att det enda man kommer kunna göra i spelet är att grinda items?

Det är väl det du hoppas på för sånt som leveling är ju bara jobbigt och tar sååådan tid.

Jag tror iofs mer på att man kommer få leta efter skäl till att fortsätta spela efter man har köpt übermensh rustningen och übermensch vapnen, kanske rentav leta efter skäl att inte ta livet av sig när man ser räkningen.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Det är väl det du hoppas på för sånt som leveling är ju bara jobbigt och tar sååådan tid.

Jag tror iofs mer på att man kommer få leta efter skäl till att fortsätta spela efter man har köpt übermensh rustningen och übermensch vapnen, kanske rentav leta efter skäl att inte ta livet av sig när man ser räkningen.

Alla är vi olika, jag gillar att levla gubbar och sen spela lite end game content. Jag uppskattar inte att grinda för items. Jag jobbar så pengarna oroar mig inte direkt, klart man kan lägga lite pengar på sina nöjen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Det är väl det du hoppas på för sånt som leveling är ju bara jobbigt och tar sååådan tid.

Jag tror iofs mer på att man kommer få leta efter skäl till att fortsätta spela efter man har köpt übermensh rustningen och übermensch vapnen, kanske rentav leta efter skäl att inte ta livet av sig när man ser räkningen.

Poängen, som jag uppfattat det, med auktionen har och göra med att det finns ett uppenbart intresse för tjänsten. Tidigare har mer och mindre seriösa sidor ägnat sig med att sälja saker hejvilt, därför tycker jag att det är bra att Blizzard erbjuder en möjlighet till alla, snarare än att alla som går omvägar och "fuskar" får fördelar.

Om det är ett så stort bekymmer för dig att du inte har lika kul med spelet om du köper gear så finns det ett utmärkt alternativ, till exempel att låta bli att köpa gear, alternativ låta bli att köpa Diablo 3, kanske rentav kan du ta livet av dig så du slipper höra om skiten.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Många verkar ha missat att det redan är såhär trading i Diablo 2 fungerar, fast via externa sidor. Bättre för Blizzard och spelarna att det finns tillgänligt via en säker tjänst inuti spelet istället.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden de senaste 3 åren men finns det något preliminärt lanseringsdatum? Både cata och SC2 som det pratades om EFTER diablo har ju redan lanserats. ><

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden de senaste 3 åren men finns det något preliminärt lanseringsdatum? Både cata och SC2 som det pratades om EFTER diablo har ju redan lanserats. ><

Det är snack om att betan ska dras igång snart, sen är det väl ett halvår till release efter det. Tidigt nästa år är vad jag tippar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Vafan.. spelar du dum eller är du dum på riktigt?

Vad är poängen med att spela ett spel överhuvudtaget om du kan köpa dig förbi allt? Det är ju lite av charmen med Diablo, att hitta något nytt och om man inte har tid för att spela men är mer än villig att köpa sig fram så gör man ju något fel.

Fast han har ju en poäng ändå.
I diablo 2 (om man håller sig till lagliga alternativ) så är det omöjligt att neka att de som låtsas vara sjuka och är sjukskrivna (ja det finns många såna) och sitter o spelar 24/7 istället så har dom ju ett klart övertag över de människor som ser till att dessa slackers över huvud taget har någonstans att få sina bidrag ifrån.

Slackers som inte jobbar har gott om tid att farma gear och de som jobbar har mer pengar att köpa gear för

[edit]

Notera att jag inte vill dra alla arbetlsösa över en kam, bara de som frivilligt sitter hemma o spelar istället för att jobba

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Fast han har ju en poäng ändå.
I diablo 2 (om man håller sig till lagliga alternativ) så är det omöjligt att neka att de som låtsas vara sjuka och är sjukskrivna (ja det finns många såna) och sitter o spelar 24/7 istället så har dom ju ett klart övertag över de människor som ser till att dessa slackers över huvud taget har någonstans att få sina bidrag ifrån.

Slackers som inte jobbar har gott om tid att farma gear och de som jobbar har mer pengar att köpa gear för

[edit]

Notera att jag inte vill dra alla arbetlsösa över en kam, bara de som frivilligt sitter hemma o spelar istället för att jobba

Detta är precis min poäng. Det behöver ju inte just vara arbetslösa eller sjuka. Kan vara unga, studerande, ja alla som har mycket tid till att spela spel under dagarna. I dagsläget har dessa en fördel.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Fint för dom som sitter på runt 50,000 Forum guld på d2jsp.

Får se hur det blir med den sidan efter att D3 varit igång ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ellok:

Fint för dom som sitter på runt 50,000 Forum guld på d2jsp.

Får se hur det blir med den sidan efter att D3 varit igång ett tag.

Spela roll, det var först och främst för Diablo 2. Dessutom bättre Blizzard grynas än någon forum där folk scamar.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

kan man få betan någon stans?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Ign har en preview på betan: http://pc.ign.com/articles/118/1185037p1.html

(Från BluesNews )

De länkar även till en post hos Diablofans.com

Permalänk
Medlem

och tycker man inte om iden med riktiga pengar på AH så har vi ju hardcore delen att leka i

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Diablofans har lagt upp en gameplay B-Roll från betan som de fick på presseventet.

http://www.youtube.com/watch?v=NSsgs1Q0d3s

Kanske jag som inte följt med i svängarna runt d3, men oj vad fult? Ser ju ut som ett medelmåttigt spel gjorde i slutet av nittiotalet.

Permalänk
Skrivet av peo.b:

Det är snack om att betan ska dras igång snart, sen är det väl ett halvår till release efter det. Tidigt nästa år är vad jag tippar på.

brb, gå och cutta mig :(((((

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Kanske jag som inte följt med i svängarna runt d3, men oj vad fult? Ser ju ut som ett medelmåttigt spel gjorde i slutet av nittiotalet.

Du menar ett spel som var lanserat tidigare än(2000). Du är medveten om vad diablo är för typ av spel väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Du menar ett spel som var lanserat tidigare än(2000). Du är medveten om vad diablo är för typ av spel väl? http://www.youtube.com/watch?v=NeHJHsHYQV8

Tyvärr så såg vissa saker rätt dåligt ut, speciellt de öppna utomhusområdena i början. De är extremt kontrastlösa och har en utslätad look, medans karaktärerna skär sig helt med högre kontrast och skarpare färger. Jag är lite besviken på det, men resten (inomhusmiljöer/dungeons) såg ok ut. Grafiken ser mer teckad ut, men det är ok med mig (jag gillar Torchlight).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ellok:

Fint för dom som sitter på runt 50,000 Forum guld på d2jsp.

Får se hur det blir med den sidan efter att D3 varit igång ett tag.

Jag har enorma mängder FG på JSP och jag kunde inte bry mig mindre om de inte kommer till användning i D3. Dock tror jag att jag fortfarande kommer ha nytta av dom då jag enbart lirar HC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otukt:

Jag har enorma mängder FG på JSP och jag kunde inte bry mig mindre om de inte kommer till användning i D3. Dock tror jag att jag fortfarande kommer ha nytta av dom då jag enbart lirar HC.

Just, eftersom det inte finns en del för riktiga pengar på hc sidan så kommer den göra dig gott. Själv lirar jag också bara hc. Men man kanske får byta sida.

Skickades från m.sweclockers.com