Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ja man kan ju tycka det.
Har Blizz sagt när dom ska börja skicka ut invites?

Invites är redan skickade till Blizzards familj och vänner. Nästa våg kommer att skickas ut till Media, utvalda fans och Journalister.

Källa: http://www.svenskadiablo.se/2011/08/27/de-forsta-beta-mailen-...

Permalänk
Medlem

Vet inte hur legit mer ser ok ut så:

PC GAMER NOVEMBER

Citat:

DIABLO III HANDS-ON Can a little bit of WoW make the best dungeon crawler better?

When I was playing Diablo III’s beta build, I wasn’t thinking about the game’s hotly debated real-money auction house. Nor was I making a silent checklist of all the alleged acts of blasphemy the game committed against its revered predecessors. Turns out, I was having...what’s the word? Oh, right: fun. I hacked, I slashed, I battled against the armies of Hell alongside a blacksmith who sounded like a bad Sean Connery impersonator. No, this isn’t some weird sequel math problem; Diablo III doesn’t equal Diablo plus Diablo II. And yes, it takes a few cues from World of Warcraft. But when it comes right down to it, this is Blizzard we’re talking about, and Diablo III’s still a hell of a good time. The beta kicks off at Act I, so my Witch Doctor strolled intoNew Tristram looking like he’d just lost a game of medieval strip poker. He was there to investigate a meteor strike that caused the dead to pop right out of their graves—which seems like a bad occasion to leave your armor in your other pants, but I digress.

Click, click, click
Before long, I was introduced to a menagerie of friendly faces, from fire and brimstone prophet Deckard Cain to a Templar NPC companion I snatched away from the wrong end of a blood sacrifice. Diablo III’s far more story-focused than earlier entries, so NPCs adore chatting about the unspeakable horrors descending on their hometown. That’s not all; key moments are introduced by full-blown cutscenes, and notes that function like BioShock’s audio tapes are scattered all about. Fortunately for the impatient among us, most of what’s skippable if you just want to get straight to the slashing.Quest structure is also unabashedly to the point, taking WoW’s familiar exclamation- point method and streamlining it brilliantly. Well, mostly. I did encounter one quest that was essentially “Turn 45 degrees and politely greet that guy who’s breathing down your neck,” but most quest-givers were conveniently centralized and sensibly placed. Better still, randomly generated side missions pop up mid-quest, and frequent teleportation pads ensure that home’s never more than a couple of clicks away. But that’s not why you’re here, is it? You want to slash things—and maybe hack them occasionally. I’m happy to report that’s the best part of all. I may have spent roughly four hours clicking until my finger was a creaky claw, but I felt like a baddie-obliterating badass. Each click sent blood, limbs, and bodies flying— powered by a physics engine that produced many moments of (literally) gutbusting hilarity.

What really drove it all home, though, was the skill system’s newfound versatility. This isn’t some glacially paced WoW-style talent tree. In Diablo III, I was unlocking new skills every level. Moreover, there are a total of six skill slots—which unlock as you level—that you can alter whenever you want, allowing you to switch builds at any given moment. In practice, it’s wonderfully liberating. One moment, my Witch Doctor was summoning zombie dogs and turning foes into defenseless chickens; the next, he was conjuring firebats (exactly what they sound like) with his bare hands. Although the beta doesn’t include Diablo III’s skillaltering Runes, Blizzard broke down how the character-customizing system allows you to spec a Witch Doctor that isn't reliant on summoned allies at all.
“I made a zombie dog-less, pet-less Witch Doctor build,” said Technical Game Designer Wyatt Cheng. “But having pets is sort of signature to the Witch Doctor. So I said, ‘What if I take a damage-over-time skill, fear, and some area-denial skills and try that out?’ And it works just fine. Thenwe added in some extra Rune effects, so now he’s got things like Spirit Barrage, which defends him. So now I’d say I play half of my games with zombie dogs and half of my games without.” Cheng added that "I'd say I play half of my games with zombie dogs and half without." there are even Runes that let you create zombie dogs without ever acquiring the zombie dog skill. In other words, the level of potential variation on these things is absolutely nuts.

It’s raining loot, hallelujah
After amassing a body count that would make a graveyard jealous, I came face-to-face with the Skeleton King. He’s Diablo III’s first real boss, and he definitely put me through my paces. For one, my co-op partner (a Wizard specializing in the reddeath beam known as Disintegrate) and I were woefully squishy, so when the glowing mountain of bones repeatedly teleported behind us, we mostly fired back with our tears. After a few deaths, though, we finished him off with a mix of kiting and aggro management. It wasn't simply a matter of beating the hit points of out a boss; the encounter reminded me of WoW’s brainier encounters, but with Diablo’s emphasis on blink-and-you’ll-miss-it speed. Really, that was the beta in a nutshell: a Frankenstein’s monster of Blizzard’s best ideas. Diablo’s lightning-quick pace, customizability, and randomization mixed with WoW’s strategic encounters and—for better or worse—the auction house. None of it felt
out of place, though. To the contrary: The beta felt like a finished product. Every skill, system, and new idea sparkled with Blizzard’s trademark polish. The jury may be out on buying items with real money, but is there any way I can buy about 400 extra hours of free time? I have a feeling I’m going to need them.

The WoW factor
No doubt about it:
DIABLO III’s taking a few cues from MMO mega-hit World of Warcraft. Should series devotees fear that Diablo III will be more WoW than Diablo? We spoke with the game’s developers to find outWyatt Cheng, technical game designer: “I’ve worked on WoW, so I can tell you it doesn’t play like that at all. My goal is to make game-design decisions that are good for the game. Does that mean that sometimes ideas are repeated? Yeah. To use an oversimplified example, both games have leveling up. If you look at the industry in general, players seem to like leveling up, so we included it. Does it mean we’re making a clone of another game? ...The point is that if something works for the game, then we want to do it, but we won’t copy something that doesn’t work for the game. For instance, WoW uses deterministic loot. That’s not appropriate for our game.”
Christian Lichtner, art director: “At first, there was a reaction. People saw [the art style] as not what they remembered from previous games. But once people had a chance to play it at a few BlizzCons, the feedback became overwhelmingly positive... The goal is to support the gameplay with the art. For example, Diablo’s very much about loot. We wanted to make sure that the weapons and armor sets looked awesome. I think, in a lot of ways, we couldn’t have done that if we’d stuck with something a little more desaturated and [realistic]. It also wouldn’t have given us the opportunity to push differences in environments or push the sinister and gothic feel. We definitely tried to give it a Diablo feel.”

http://s1229.photobucket.com/albums/ee480/rsmith9982/diablo%2...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem

står på diablo incgamers att man måste ha antigen starcraft2 eller en aktiv wow konto för att få chans att komma med i betan.. det är ju fint

Permalänk
Medlem

Visst vet ni om att F&F betan streamas överallt?

Att man ska behöva ha SC2 eller WoW för att ha en chans att komma med i betan låter bara korkat. Jag har
Inte sett någon blue-post om det heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Att man ska behöva ha SC2 eller WoW för att ha en chans att komma med i betan låter bara korkat. Jag har
Inte sett någon blue-post om det heller.

Du behöver ett Blizzard-spel kopplat till din profil. Du behöver en aktiv SC2/WoW-licens kopplat för att posta i forumen.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Du behöver ett Blizzard-spel kopplat till din profil. Du behöver en aktiv SC2/WoW-licens kopplat för att posta i forumen.

Jaha?
I mailet som media fått om betan så står det, vad jag minns, att om man inte har nått account så måste man skapa ett. Skapar du ett nytt, så har du varken wow eller sc2... Jag vet att det inte är samma beta, men varför skulle dom göra det annorlunda?

Vart kommer detta rykte ifrån?
Så länge det inte finns en blue-post eller liknande om detta så är det inte mer än ett rykte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

står på diablo incgamers att man måste ha antigen starcraft2 eller en aktiv wow konto för att få chans att komma med i betan.. det är ju fint

Det fungerade för SC2 även med personer som hade Trial WoW på sina kontot.
Så aktivera gratisversionen av WoW på ditt konto bara.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Du behöver ett Blizzard-spel kopplat till din profil. Du behöver en aktiv SC2/WoW-licens kopplat för att posta i forumen.

Diablo 2 och LoD räknas också ifall du inte skulle ha någotav de två andra. Dock kan du som ovan sa inte posta i forumet om du inte har en SC2/WoW profil eller Diablo 3 Beta profil Är på jobbet så hinner inte rota upp blåposten men för mig jag också läst det nån stans.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jaha?
I mailet som media fått om betan så står det, vad jag minns, att om man inte har nått account så måste man skapa ett. Skapar du ett nytt, så har du varken wow eller sc2... Jag vet att det inte är samma beta, men varför skulle dom göra det annorlunda?
Skickades från m.sweclockers.com

Som Hallonglass skrev så behöver du inte wow eller sc2. Du kan skapa ett nytt b.net account och registrera en gammal d2 eller wc3 nyckel och registrera dig till betan. Jag, och säkert många andra här, har gjort just så. Så att det går att "sign up for beta" utan wow eller sc2 är ett faktum.

Det som följer är vad jag hört. Har ingen källa på den och orkar inte leta. Enklaste sättet att bekräfta är väll att testa att gå med i forumet och se vad som händer:
Vill du skriva på beta forumet så kan du göra det utan att vara uttagen till betan, men då måste du ha ett aktivt wow account eller sc2.

Jag antar att detta är för att de vill begränsa det hela på något sätt. Och jag antar att de som får en beta key även får access till forumet på samma sätt.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Visst vet ni om att F&F betan streamas överallt?

Att man ska behöva ha SC2 eller WoW för att ha en chans att komma med i betan låter bara korkat. Jag har
Inte sett någon blue-post om det heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag har sett folk spela igenom hela betan så jag behöver inget konto längre för att prova själv. Jag ser fram emot release istället. Hoppas det släpps i november/december

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo jag har sett folk spela igenom hela betan så jag behöver inget konto längre för att prova själv. Jag ser fram emot release istället. Hoppas det släpps i november/december

Har för mig att Blizzard sade att de inte skulle släppa något detta året?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Har för mig att Blizzard sade att de inte skulle släppa något detta året?

Blizzard säger aldrig något definitivt.

Men vad de har sagt hittills är att de siktar på en 2011 release för Diablo 3.

Om de har exakt lika lång beta som behövdes för Starcraft 2 (vilket dock är tveksamt då d3 inte skall bli någon balanserad E-sport) så släpps det Januari 2012.

Permalänk
Hjälpsam

Dagens viktigaste post (om den stämmer);
http://www.svenskadiablo.se/2011/09/12/betan-slapps-i-borjan-...

Citat:

”Betan släpps i början av veckan”
2011/09/12 kl. 08:56 av Mikaelh | 6 Kommentarer

Enligt Force Strategy Gaming kommer betan att starta i början eller mitten av den här veckan. Senast torsdag, enligt ej specificerade källor. Troligtvis tisdag eller onsdag. Vid 5:05 kommer spådomen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Dagens viktigaste post (om den stämmer);

För de somhållt ett öga på information, friend & family läckor (som generellt får börja ngn vecka före) samt diverse olika kanaler och podcasts är detta knappast en nyhet.

Betan startar med stor sannolikhet någon gång under veckan/senast nu på fredag.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Visst vet ni om att F&F betan streamas överallt?

Att man ska behöva ha SC2 eller WoW för att ha en chans att komma med i betan låter bara korkat. Jag har
Inte sett någon blue-post om det heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Så här ligger det till. Ingen vet riktigt.

Enligt Diablo 3 FAQ: Spelar det ingen roll om du har SC2 eller ett WOW, eller Diablo 2 eller SC spel knutet till kontot om du vill ha en chans att vara med och lira betan.

Enligt Blizzards kontor utanför US så måste man ha ett SC2 eller ett wow spel knutet till kontot.

Kort och gott. Ingen vet riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Har för mig att Blizzard sade att de inte skulle släppa något detta året?

Det ryktas om release i början på december. Den som lever får se

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det ryktas om release i början på december. Den som lever får se

Vi får i så fall höra det väldigt snart. Blizzard har som vana att alltid annonsera releasedatum ett antal månader innan release, vilket innebär att om de ska släppa det i december kommer de antagligen presentera releasedatum i september eller tidigt oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Vi får i så fall höra det väldigt snart. Blizzard har som vana att alltid annonsera releasedatum ett antal månader innan release, vilket innebär att om de ska släppa det i december kommer de antagligen presentera releasedatum i september eller tidigt oktober.

Personligen tror jag mer på release i januari/februari då Activision släpper sin största titel dvs CoD i november. De vill såklart inte krocka med Diablo 3 då.

Permalänk
Medlem

Är det för sent att signa upp till betan nu tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Personligen tror jag mer på release i januari/februari då Activision släpper sin största titel dvs CoD i november. De vill såklart inte krocka med Diablo 3 då.

Men att släppa CoD samtidigt som Battlefield är inget problem eller resulterar inte i någon "krock"???

Jag ser faktiskt inga likheter mellan CoD och Diablo3 och har mycket svårt att se hur någon inte skulle köpa det ena eftersom det andra släpps samma kvartal. De som har råd att köpa ett datorspel på en månad har råd att köpa två datorspel på 3månader.

Och visst skulle det vara hemskt om alla konsolspelarna satt och spelade Diablo 3 på sina konsoler i November och därför inte köpte MW3? Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Men att släppa CoD samtidigt som Battlefield är inget problem eller resulterar inte i någon "krock"???

Jag ser faktiskt inga likheter mellan CoD och Diablo3 och har mycket svårt att se hur någon inte skulle köpa det ena eftersom det andra släpps samma kvartal. De som har råd att köpa ett datorspel på en månad har råd att köpa två datorspel på 3månader.

Och visst skulle det vara hemskt om alla konsolspelarna satt och spelade Diablo 3 på sina konsoler och därför inte köpte MW3? Eller?

Battlefield släpps iofs i oktober. CoD i november om man nu ska vara petnoga
Konkurrens med andra kan man inte kontrollera men det är dumt att släppa 2 av sina egna kanske största produkter samtidigt. Å andra sidan är julhandeln då man säljer som bäst. Vi får väl se vad som händer.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Personligen tror jag mer på release i januari/februari då Activision släpper sin största titel dvs CoD i november. De vill såklart inte krocka med Diablo 3 då.

Nja, personligen så tror jag inte det har någon påverkan. Visst Blizzard och activision i ett, men man måste tänka på att båda företagen är väldigt stora separat och när jag tänker på blizzard alternativt Activision så tänker jag inte på den ena. Plus att spelen är så olika på alla sätt och vis, förutom att levla upp att det spelar nog mindre roll om båda spelen släpps samtidigt eller kort därefter.

Och för er som får tag i betan, kolla inte i diablo mappen. Uppenbarligen så tog inte blizzard bort en del text dokument från betan så folk fick reda på olika bossar, karaktärer osv. Så en spoiler varning alltså.

Permalänk

längtat som fan efter d3 , finns det något sätt att flytta starcraft till det accet jag har wow på ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agramil:

Är det för sent att signa upp till betan nu tror ni?

Nejda bara att signa upp skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Battlefield släpps iofs i oktober. CoD i november om man nu ska vara petnoga

Och du avfärdade att Diablo 3 kan släppas i december med samma argument, "om man nu ska vara petnoga"

Skrivet av lillvirus:

längtat som fan efter d3 , finns det något sätt att flytta starcraft till det accet jag har wow på ?

Fråga Blizzard, bör inte varit några problem att slå samman battle.net accounts sålänge du står som ägare på båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Och du avfärdade att Diablo 3 kan släppas i december med samma argument, "om man nu ska vara petnoga"

Fråga Blizzard, bör inte varit några problem att slå samman battle.net accounts sålänge du står som ägare på båda.

Ja för att det är 2 helt olika företag. Viss skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Which regions will be able to participate in the beta test?
All regions will be able to participate in the Diablo III beta test; however, to keep the process as efficient as possible, and ultimately to release the game as soon as possible, we plan to roll out the beta hardware in waves, starting with North America. This means that players outside of North America who are granted access to the beta test may experience some latency issues. Once the new hardware setup has been optimized, we plan to roll it out in additional regions. This should provide a solid connection experience for beta testers in those regions who are connecting to the new local hardware infrastructure.

SUCK, då kommer du ju inte komma här i EU för ens tidigast om ett par veckor :/

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

SUCK, då kommer du ju inte komma här i EU för ens tidigast om ett par veckor :/

Läs vad det står istället... SERVRARNA (hardware) kommer inte öppnas för EU direkt, dock kommer de i EU få spela betan på US servrar med "hemska" 100ms extra ping (latency) som följd tills vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Läs vad det står istället... SERVRARNA (hardware) kommer inte öppnas för EU direkt, dock kommer de i EU få spela betan på US servrar med "hemska" 100ms extra ping (latency) som följd tills vidare.

Hehe ja se där, så kan det gå då man sitter på jobbet och redan är less

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Hehe ja se där, så kan det gå då man sitter på jobbet och redan är less

Fast det ligger ju lite i det endå. Utan alla serverar uppe blir det färre som får plats dock har somsagt EU & US samma chans som övriga till de platserna, dvs extremt små för oss stackare som vill testa