Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

Lite godis för oss Diablofreeks

Blizzard tog för några veckor sedan över domänen www.diablo3.com och fansiten flyttades till www.diablofans.com.

Vad betyder detta? Jag vet att det bara kan leda till fler spekulationer eftersom Blizzard säger "... this shouldn't be considered an announcement for the Diablo 3 game...". Men låt mig höra vad ni tror.

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deone
Lite godis för oss Diablofreeks

Blizzard tog för några veckor sedan över domänen www.diablo3.com och fansiten flyttades till www.diablofans.com.

Vad betyder detta? Jag vet att det bara kan leda till fler spekulationer eftersom Blizzard säger "... this shouldn't be considered an announcement for the Diablo 3 game...". Men låt mig höra vad ni tror.

Skydda sina rättigheter. De fick adressen gratis mot att fansiten får förstatjing på alla diablonyheter. Skulle inte vara så kul ifall ryske vladimir betalar killarna som äger adressen en 100 000 för adressen för att sen använda träffarna man får till malware, adware, popups och annan annonsering. Kanske även lura folk med ett "Diablo 3 demo" som består av en mask som skickar vidare sig självt samtidigt som det visar upp en dialogruta med texten "tyvärr din hårdvara motsvarar inte kraven".

Eller helt enkelt kidnappar domänen och kräver höga summor för att Blizzard ska få köpa den när och om Diablo 3 kommer.

Eller så är Diablo 3 påväg nästa år och de behövde adressen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Inaktiv

Vi kommer inte se Diablo 3 före 2010.

är vad jag tror, alltså

Permalänk
Medlem

"BlizzPlanet posted some rumors from PC Gamer that tease towards a big Blizzard announcement in Paris next month (thanks Blue's News). Andy will be there, so hopefully they turn out to be true (grin):
- PC Gamer was probably among the Gaming press Magazines who visited Blizzard Entertainment early on May, a few weeks ago.
- If you remember, PC Gamer knew about the Starcraft II announcement last May 2007. Blizzard Entertainment made the announcement at the Blizzard Worldwide Invitationals (WWI) at Seoul, South Korea.

- PC Gamer can't talk about it for the next 30 days ... the 2008 Blizzard Worldwide Invitationals at Paris, France takes place on June 28-29.

- June 29 is the date Diablo II shipped on USA (2000) and the same date the expansion Lord of Destruction shipped on Europe a year later (2001)."

Quotat från VE3D.COM

""NEXT MONTH
Have you ever had a secret that you're just dying to blurt out, but you can't for another month, and the stress of holding it in makes you want to do the pee-pee dance? That's what the PC Gamer staff is doing right now, because the August issue will be chock-full of exclusives, including a top-secret cover story so huge we had to go to [CENSORED] to get it. Just 30 days more ..."

Quote från PC GAMER

Håll nu tummarna grabbar, det kanske blir åka av

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om Diablo 3 kommer kan det bli en dyr affär, måste förmodligen köpa en ny dator då

Permalänk

*hoppas*

Vore gött, riktigt gött!

Permalänk

Tror verkligen att Blizzard vill göra Diablo 3. Med tanke på fanbasen som finns och uppskattningen de fått. Bara det inte fuckar sig som enligt min åsikt t.ex. Red Alert 3 ser ut att bli.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Tror verkligen att Blizzard vill göra Diablo 3. Med tanke på fanbasen som finns och uppskattningen de fått. Bara det inte fuckar sig som enligt min åsikt t.ex. Red Alert 3 ser ut att bli.

Vad har blizzard med red alert 3 att göra? o_O

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Vad har blizzard med red alert 3 att göra? o_O

inget, han visar bara ett exempel där han tycker att de fuckar upp en uppföljare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
inget, han visar bara ett exempel där han tycker att de fuckar upp en uppföljare.

Tack.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
inget, han visar bara ett exempel där han tycker att de fuckar upp en uppföljare.

Okej. Klart orelevant dock.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
inget, han visar bara ett exempel där han tycker att de fuckar upp en uppföljare.

Det kunde inte han lista ut själv

Citat:

Morris164

Jag är 13 och jag rakar mig 3-4 gånger i månaden... Hrmhrmhrm

Offtopic, men om du redan rakar dig så är du kanske dom offer som får en massa hår på ryggen närdu växer upp

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

haha, ja har fjun på min rygg xD, men det ska snart bort

ja känner en som e 20år å han har inte ens skägg -.-, snacka om sen i utvecklingen xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

diablo3?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Var i helvete kom allt det här skitsnacket ifrån?

Vad var det som var irrelevant?

Lägg av med off-topicskiten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Var i helvete kom allt det här skitsnacket ifrån?

Vad var det som var irrelevant?

Lägg av med off-topicskiten.

Red alert 3 är rätt irrelevant. Hade du dragit upp diablo 2, warcraft 2, warcraft 3, starcraft 2 eller liknande spel ifrån blizzard där uppföljaren är kass i förhållande till orginalet/-en så hade det varit en annan sak.

Blizzard brukar inte sabba sina uppföljare till skillnad från vad EA tvingar sina utvecklare att göra.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Red alert 3 är rätt irrelevant. Hade du dragit upp diablo 2, warcraft 2, warcraft 3, starcraft 2 eller liknande spel ifrån blizzard där uppföljaren är kass i förhållande till orginalet/-en så hade det varit en annan sak.

Blizzard brukar inte sabba sina uppföljare till skillnad från vad EA tvingar sina utvecklare att göra.

Ett spel är ett spel och i övrigt så tycker jag inte längre att Red Alert 3 ser illa ut.

Men nu släpper vi det här, skit i vilket exempel jag tog, man förstår sensmoralen och det är bannemej inte omöjligt att spelet inte blir dåligt, någon gång måste vara den första. Tro inte att Blizzard är felfria.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Ett spel är ett spel och i övrigt så tycker jag inte längre att Red Alert 3 ser illa ut.

Men nu släpper vi det här, skit i vilket exempel jag tog, man förstår sensmoralen och det är bannemej inte omöjligt att spelet inte blir dåligt, någon gång måste vara den första. Tro inte att Blizzard är felfria.

Och en film är en film. Peter Jackson har gjort både Braindead och Lotr.
Skillnad mellan produktionsbolagen och budget där...

Skillnaden mellan EA och Blizzard är att blizzard satsar helhjärtat på sin image.
Ifall de utvecklar ett Diablo 3 som suger så börjar de troligen om medans EA gärna börjar göra reklam innan ens grafikmotorn är vald till spelet.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Och en film är en film. Peter Jackson har gjort både Braindead och Lotr.
Skillnad mellan produktionsbolagen och budget där...

Skillnaden mellan EA och Blizzard är att blizzard satsar helhjärtat på sin image.
Ifall de utvecklar ett Diablo 3 som suger så börjar de troligen om medans EA gärna börjar göra reklam innan ens grafikmotorn är vald till spelet.

Kära nån vilket tjat.

Jag vet mycket väl att EA är i stort sett skit, jag hatar EA, det ska du veta, medans jag älskar Blizzard för att de satsar helhjärtat. Vi står på samma sida förutom att du håller på och pekar på minsta lilla detalj jag inte tar med i mina inlägg, strunta i det här nu, inga fler svar.

Permalänk
Medlem

http://www.gameshop.se/?id=38485&format=&catlD=9&page=descrip...

...Intressant? Vet inte hur seriös dendär sidan är, det kanske bara e massa skit men endå

Visa signatur

Jag är inte dum... Jag har bara otur när jag tänker ;)

Permalänk
Medlem

Diablo 3!

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 kommer frågan är bara när. Och när det släpps kan jag byta upp mig ifrån världens bästa spel Diablo 2 jag verkligen älskar Diablo serien.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

http://www.diablo3.com/ är nu nere.

http://www.blizzard.com Ny splash sedan SC2-infon kom.

Mot slutet av veckan har ju Blizzard ett event..

Håll tummarna!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Jag undrar så hårt vad för ändringar det kommer bli från 2:an. :\ Och vad för handling det skulle vara.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
http://www.diablo3.com/ är nu nere.

http://www.blizzard.com Ny splash sedan SC2-infon kom.

Mot slutet av veckan har ju Blizzard ett event..

Håll tummarna!

Jag tänker dock på kristallerna från Starcraft när jag ser splashen.
Fast det kanske var det du menade?

Kanske släpper dom ett releasedatum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Jag undrar så hårt vad för ändringar det kommer bli från 2:an. :\ Och vad för handling det skulle vara.

Att Diablo är tillbaka, givetvis? Och att han har skaffat nya kompisar eller återupplivat några av dom andra, går *alltid* att köra på att dom riktigt goda, eller dom riktigt onda aldrig egentligen dör, utan att deras själ/etc lever vidare på något sätt.

Permalänk
Inaktiv

Man får väl veta vad som händer efter att worldstone kollapsat?
Kanske?

Vet man när på ett ungefär Diablo 2 skulle utspela sig?
Jag skulle ju tro att det skulle utspela sig kanske ett par decennier efter.

Eller som andra förslag jag hört, innan ettan?

Wikipedia:

Citat:

Azmodan (Lord of Sin), and Belial (Lord of Lies) are mentioned in the game, but their objectives are unknown.

Permalänk
Medlem

Tycker inte splashscreenen påminner om Diablo-serien någonstans. Vad det nu föreställer så borde det ha varit rött om konstnären tänkte på Diablo. Det ser ut som kristall eller is vilket får mig att tänka på WotLK, SC2 eller Blizzard i stort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Tycker inte splashscreenen påminner om Diablo-serien någonstans. Vad det nu föreställer så borde det ha varit rött om konstnären tänkte på Diablo. Det ser ut som kristall eller is vilket får mig att tänka på WotLK, SC2 eller Blizzard i stort.

Hej vi heter blizzard och ska göra en teaser så att folk ska spekulera så mycket som möjligt. Hur ska vi göra?

Jo vi gör den så självklar som möjligt så att folk ska veta så fort dom ser den att det är det spelet vi syftar på

vad jag tydlig?