Min X4200+ ses inte som tvåkärning i Windows

Permalänk

Min X4200+ ses inte som tvåkärning i Windows

Hämtade ut min X2 4200+ ifrån Kompletts hämtbutik i Stockholm idag, kom precis hem och har satt i den i burken.
Men i aktivitetshanteraren ser jag bara en vid "CPU Usage". How come?
Dvs. ser exakt likadant ut i aktivitetshanteraren som med min 64 3200+.
Har senaste bios.

Hjälp!

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Medlem

Beroende på inställning kan aktivitetshanteraren kan visa en eller två grafer för dual core. Kolla istället i enhetshanteraren. Finns det två processorer listade är allt ok, bara en måste HAL bytas i windows.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Beroende på inställning kan aktivitetshanteraren kan visa en eller två grafer för dual core. Kolla istället i enhetshanteraren. Finns det två processorer listade är allt ok, bara en måste HAL bytas i windows.

Tack ändå men jag fixade det, hade visst råkat sätta "Dual Core Support" på "Disable" i bioset när jag tänkte klocka.

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"