Msn klient med webcam OCH ljud stöd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Msn klient med webcam OCH ljud stöd.

Hej, jag undrar om det finns en msn-klient för linux (kör ubuntu 7.04) som har stöd för både webcam och ljudkonservationer.
Har provat både kopete och aMSN utan större framgång, finns det en annan klient med bättre stöd för ljud- och bild-konversationer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vällingby
Registrerad
Aug 2004

jag kör aMSN, har webcam chat med flickvännen varje dag, har inte testat ljud dock. säker på att du inte bara har missat att installera webcamen?

AMD A8-5600K - GTX 770 - G.Skill 1866Mhz 8GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Jag fick igång webcam i aMSN, men problemet är att jag inte får ljud.
Jag kan varken skapa eller acceptera en ljudkonversation pga. att jag får meddelande om att det saknas en ljud plugin.
Efter lite googlande kom jag fram till att mycket pekar på att aMSN inte har ljudstöd (hittade dock bara gammal information från 2005, inget som tyder på att det är fixat i senare versioner), rätta mig gärna om jag har fel.
Kopete har också stöd för webcam men inget stöd för ljud (jag fick i alla fall inte igång ljudet i kopete).

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

aMSN är nog bäst, kopete näst bäst och Gaim först på tredje plats när det kommer till sådant där, så nej, det finns nog inget bättre alternativ.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Me fail english, thats unpossible!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Jun 2008

Pidgin (Gaim) är bäst, sen Kopete, sen vanliga WLM (den är ett av dom segaste apps som finns!), sen aMSN...

Acer Aspire 1360

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Pidgin har väl inte stöd för webcam?

Manjaro 17 <3, Windows 10pro (för spel). Asus Strix Z270H GAMING// Intel i7 7700k@4700Mhz// MSI GTX 1070 Gaming X 8G// Corsair VENGEANCE LPX 16GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2005

Tror trådskaparen har hittat vad han tycker är bäst med tanke på att tråden är över 1 år gammal.