Permalänk

Moderkorts problem

Hejsan
Jag har fått problem med min dator efter det att den blev inlämmnad till support och jag fick ett nytt GFX kort.

Förut så har jag lyckats att bränna 3 andra gforce 6800 och denna gång så la de in xfx 7900gs 250 mb.

Och problemet uppstår när jag spelar WOW och datorn fryser till och startar om efter 10-15 minuter när man gör något i spelet typ hoppar och snurrar. Jag kan inte göra något alls utan måste använda power knappen.

Testat allt som går och ingenting fungerar så jag tänkte kontrollera om man kan använda vilket gfx kort som helst till moderkorten man har eller finns det vissa nyare kort som inte fungerar på äldre moderkort. När jag kontrollerar kompabiliteten på mitt moderkort så finns inte 6800 eller 7900gs med så jag undrar om det är därför det inte ha fungerat. ?

http://global.msi.com.tw/index.php?func=prodtestreport&prod_n...

Min dator består utav
Moderkort: K8N Neo2-54g
Processor: Athlon 64 fx-55
GFX: geforce xfx 7900gs 250mb
Ram: 2gig
Nätaggregat: 400 watt

Vet inte vad jag ska göra och det enda man får från support och försäkringsbolag är typ att de inte vet vad de ska göra..

Vore tacksam för hjälp
Andreas

Permalänk
Medlem

MSI har inte testat något sedan 2004 på det moderkortet, vilket är skälet till att inget nyare än Geforce FX, Radeon9xx0 finns med.
Har du mer info på nätdelen?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag hade ett Neo2 Platinum med ett 6800 AGP förut, inga problem alls. Det är väl samma mobo mer eller mindre?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

det är just det som är så otroligt.

Min dator har redan förstört tre stycken geforce 6800 ..

Så jag tror helt klart att det är något på mitt moderkort som tagit skada men det verkar inte som om supporten tror det..

När jag försöker samtala med dem så får jag till svar typ att "Vi vet inte vad vi ska göra" sedan förväntar de sig att jag ska komma med förslagen.

Och jag är riktigt dålig på tekniska problem.

Fick dem att ta in datorn igen så de kommer väl nästa vecka och hämtar den, så ringde de till frun när jag inte var i närheten och sa att inte min garanti täckte mjukvaru problemet.

Så jag har varit riktigt lack i ett tag nu eftersom de byte ut mitt gamla 6800 kort som fungerade i ett par månader och satt in ett xfx 7900gs istället som inte fungerat mer än 20 min i WOW innan datorn restartar.

Andreas

Permalänk

Jag måste ju nästan påstå att nästa steg i felsökningen är nätagget. Men få se nu.. just nu har du ett 7900GS och du upplever just idag fryslagg. Visst finns de grafikkort som inte uppskattas av alla moderkort de gör de men de finns även nätagg som ibland aldrig lever upp till specifikationen och har man otur så kan något händelsevis paja, däribland grafikkortet. Men om de är nåt som supporten borde testa så är de ju att byta just nätagg. FSP gör bra agg men man kan aldrig vara nog för säker.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare