Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Du kan ha den som en tjänst, då syns den bara i aktivitetshanteraren.

Tror att dom blev gjorde så. Nu ligger dom under användarnamn:SYSTEM i aktivitetshanteraren. Funkar gör det iaf

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xealman
Tja...vet inte vad jag ska säga.....kul att skriva lite.....hoppade in i laget.

Drog ner denna:
Windows 2000/XP/Vista Graphical client

Kör med en E6600 sen använde jag Sweclockers lagnr. 37451

funkar det verkligen med den klienten på en e6600? jag skulle rekommendera denna istället [smp-klienten], fast du kanske foldar på grafikkortet nu?

Citat:

Hur vet jag att jag är med i laget nu?

första indikationen är att du skrivit in rätt lagnummer [37451] och den andra indikationen får du efter det att din första work unit är klar, gå typ in på denna sida, skriv ditt folding namn och tryck search, då borde du få fram ditt namn, klicka på det, då kommer du in på din egna sida, står det då "Folding@SweClockers.com (37451)" bredvid "Team" så vet du

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
funkar det verkligen med den klienten på en e6600? jag skulle rekommendera denna istället [smp-klienten], fast du kanske foldar på grafikkortet nu?

första indikationen är att du skrivit in rätt lagnummer [37451] och den andra indikationen får du efter det att din första work unit är klar, gå typ in på denna sida, skriv ditt folding namn och tryck search, då borde du få fram ditt namn, klicka på det, då kommer du in på din egna sida, står det då "Folding@SweClockers.com (37451)" bredvid "Team" så vet du

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Citat:

får verkligen inte min smp att funka jag kör med den grafiska!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge

Samma här fick inte heller till smp så jag kör den grafiska nu jag också.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody

Vad har ni för problem med den?
Jag hjälper gärna till och försöker lösa det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Vad har ni för problem med den?
Jag hjälper gärna till och försöker lösa det

Jag har nu glömt bort vad jag hade för problem men jag nämnde det i denna tråd tidigare men fick inte till det så jag kör på den vanliga istället orkar inte dona med Smp klienten heller just nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Drog ner denna:
Windows 2000/XP/Vista Graphical client

Citat:

Citat:

dumma mig grafisk klient är inte lika med grafikkortsklient, ursäkta mig

Citat:

Jag har nu glömt bort vad jag hade för problem men jag nämnde det i denna tråd tidigare men fick inte till det så jag kör på den vanliga istället orkar inte dona med Smp klienten heller just nu

ok tråkigt, jag tror de skulle kännas värt när du ser hur kraftigt din ppd ökar, men jag förstår om de känns jobbigt, jag hade en hel del problem jag med innan det ville funka, men de va de värt!

Permalänk
Citat:

dumma mig grafisk klient är inte lika med grafikkortsklient, ursäkta mig

ok tråkigt, jag tror de skulle kännas värt när du ser hur kraftigt din ppd ökar, men jag förstår om de känns jobbigt, jag hade en hel del problem jag med innan det ville funka, men de va de värt!

Jag klarar mig utan den smp då jag i dag gick upp 31 placeringar efter gjort en WU

Permalänk
Medlem

Hoppade in jag med. Jag laddade hem Windows 2000/XP/Vista Graphical client
och kör på en E6600, bättre än ingenting i alla fall.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MDA

Låter bra att vi har en till som foldar

Permalänk
Medlem

Har ni gott om pengar så blir nog det här nått i framtiden

http://www.hothardware.com/News/AMD_Unveils_FireStream_9170_G...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MDA

Tänkte samma som dig Så jag laddade programet och starta idag Bra att datorn används till något nyttig ialla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag klarar mig utan den smp då jag i dag gick upp 31 placeringar efter gjort en WU

med smp skulle du kommit ännu längre upp.. muhaha, jag kommer vara på dig tills du viker (foldar) dig (å fy vilken dålig humor jag har) just nu gör du ca 170ppd, med smp på e6600 skulle du öka den produktionen 10ggr, dvs förutsatt att du för 24/7, jag bara förser dig med info, vad du vill göra med den är din ensak.. men du verkar redan ha bestämt dig

å yogge, de där grafikkortet såg ju mumma ut, men priset var alltför avskräckande

förresten, va gött de e me alla nya foldare!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

förresten, va gött de e me alla nya foldare!

Ja, man undrar ju lite vem det är som lurar hit alla

Trevligt är det iaf!

Permalänk
Medlem
Citat:

å yogge, de där grafikkortet såg ju mumma ut, men priset var alltför avskräckande

Tittar du närmare så ser du att det inte är ett grafikkort (finns inte portar för någon skärm), utan det är till för att enbart göra beräkningar..

Permalänk
Medlem
Citat:

med smp skulle du kommit ännu längre upp.. muhaha, jag kommer vara på dig tills du viker (foldar) dig (å fy vilken dålig humor jag har).....[mer text]

Haha, den var skön

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Ja, man undrar ju lite vem det är som lurar hit alla

hehe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Tittar du närmare så ser du att det inte är ett grafikkort (finns inte portar för någon skärm), utan det är till för att enbart göra beräkningar..

aha! siffernörd som jag är läste jag bara spec.en, 500GFLOP, 2GB GDDR3, <150W power consumption å sen kom jag till priset $2000, då slutade jag.. men fick upp intresset igen å luskade fram att man använder GPU:n att utföra vissa beräkningar som CPU:n inte klarar av lika snabbt, vilket låter vettigt med tanke på att CPU:n är en så pass generell processor så kan man överlåta de mer specifika beräkningarna till GPU:n, hoppas bara priserna kan ramla ner på en mer human nivå, då kan det bli intressant på riktigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Haha, den var skön

trevligt att någon annan delar min "humor"

Permalänk

Okej efter mycket "tjat" så installerade smp klienten
men hur ser jag att den fungerar som den ska?

dem sista 3 raderna står det så här på:

Writing local files
Completed 428220 out of 1500000 steps <29>
Extra SSE boost OK.

Hur fungerar denna?

Permalänk
Medlem

yes!

vad körde du in för inställningar med -configonly? vad kör du med för flaggor?
alltså ser du att den tuggar i dos-fönstret var 3:e eller 15.e minut (beroende på inställningen) så vet du att den funkar, ser du även fyra klient-trådar i aktivitetshanteraren som delar på 100% av din cpu så är det oxå en indikation

Permalänk

Jag har testat den tidigare och då skrev jag in mina uppgifter fick inte upp den frågan nu. Kan man ändra inställningen att den tuggar var 3:dje minut?
Hur ändrar man flaggor?

hur ser man dem trådarna i aktivitetshanteraren då?

Permalänk
Medlem

åå mycket frågor! härligt!

ok för att konfigurera den och ändra flaggor gör du så här:
0. Börja med att stänga av klienten.
1. Gå till mappen där du installerade klienten.
2. Skapa en genväg av fah.exe.
3. Placera genvägen på något lämpligt ställe.
4. Högerklicka på genvägen och välj "Egenskaper".
5. Bredvid texten "Mål:" ser du något som ser ut ungefär så här: C:\Program\Folding@Home_SMP_1\fah.exe
6. Här kan du skriva in -configonly. Alltså i mitt exempel: C:\Program\Folding@Home_SMP_1\fah.exe -configonly
7. Gör det å så startar du klienten genom att dubbelklicka på genvägen då borde du kunna skriva in namn, team nummer, ändra avancerade inställningar etc.

kan du skriva upp vad du har för inställningsmöjligheter, även dom som är i de avancerade inställningarna så kan jag rekommendera lite grejjer och förklara

dessa flaggor rekommenderar jag att du kör med när du väl konfigurerat klart klienten: -local -verbosity 9 -advmethods -forceasm
du ersätter alltså -configonly med dessa 4 flaggor

Permalänk

nu har jag ändrat inställningarna. Men jag fick inte upp någon inställning för flaggor. hur lägger jag till dem?

sorry att jag inte förstår men detta är nytt

Permalänk
Medlem

ok, var lite intresserad av vad du ändrade för inställningar bara, exempelvis om du tillåter stora WU:s å vilken machine ID du kör med etc

näe inställningarna kan inte ändra flaggor, du upprepar helt enkelt steg 4-7 men byter ut -configonly mot -local -verbosity 9 -advmethods -forceasm å sen kör du igång genvägen

ang. aktivitetshanteraren så går du till fliken "Processer" och klickar på "CPU"-fliken (en eller två ggr) så du får upp de processer som tar mest CPU-kraft och förhoppningsvis under "Namn" så står det något i stil med FahCore_a1.exe på de fyra översta platserna, sen kan du gå till fliken "Prestanda" oxå och kolla om "CPU-användningen" är 100%, men.. onödig dubbelkoll liksom, fast ändå

Permalänk

Vad står det om stora WU i inställningen? Jag kanske kommer ihåg vad jag valde.
Ser bara 1 FAH i processer.

Kan inte ändra mål som du sa :S

nu har jag installerat om den så nu kan jag börja från början
Men vi får ta det i morgon då jag ska gå till kojs nu (jobb i morgon), om du kan PM:a mig eller skriva här hur jag ska ställa in den bäst så vore det great

Permalänk

nu har jag gjort och lyckats med allt förutom det med flaggor det står bara att det inte finns kontrollera söknamn och filväg är korrekta.

måste jag ha dessa flaggor går det inte ändå?

nu när jag försöker starta det så står det:

[05:51:56] + Processing work unit
[05:51:56] Core required: FahCore_a1.exe
[05:51:56] Core found.
[05:51:56] Working on Unit 01 [November 12 05:51:56]
[05:51:56] + Working ...
[05:52:00] CoreStatus = 63 (99)
[05:52:00] + Error starting Folding@Home core.
[05:52:05]
[05:52:05] + Processing work unit
[05:52:05] Core required: FahCore_a1.exe
[05:52:05] Core found.
[05:52:05] Working on Unit 01 [November 12 05:52:05]
[05:52:05] + Working ...
[05:52:09] CoreStatus = 63 (99)
[05:52:09] + Error starting Folding@Home core.
[05:52:09]
Folding@Home will go to sleep for 1 day as there have been 5 consecutive Cores executed which failed to complete a work unit.
[05:52:09] (To wake it up early, quit the application and restart it.)
[05:52:09] If problems persist, please visit our website at http://folding.stanford.edu for help.
[05:52:09] + Sleeping...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Haha, den var skön

fan du peta ner mig till 45:e plats!

På tal om SMP klienten så när jag vill ha upp consolen igen så blinkar den förbi nån sekund som hastigast på skärmen så jag kan ej ändra kommandon och sådant!

Visa signatur

Permalänk

Har just hakat på Folding med WinXP graphical client.
Har dragit upp i configen att den kan äta upp till ca 80%CPU, men den går aldrig över 40%.
Nån som har nån idé?

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk
Medlem
Citat:

fan du peta ner mig till 45:e plats!

På tal om SMP klienten så när jag vill ha upp consolen igen så blinkar den förbi nån sekund som hastigast på skärmen så jag kan ej ändra kommandon och sådant!

Hihi flåt

btw, kolla vår produktion. pekar nästan spikrakt upp !
Är nog tack vare alla nya som hoppat på vilekt är kul

Permalänk
Avstängd

Ja såg det det blir fint när dom laddar upp sina WU´s sen!

nån som kan hjälpa mig! det skiter sig hela tiden med smp klienten! har en gammal smp client liggandes i tjänster och vet itne hur jag får bort den! antar att den spökar nu när jag ska installera på nytt!

Visa signatur