Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

tror att min ena klient knappt har jobbat på ett tag ellet nåt:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
En fråga, kan man köra två stycken SMP samtidigt i windows (utan vmware allså) ? Läste om affinity changer etc, men fattade inte riktigt ändå.

ja det går alldeles utmärkt, jag kör det nu eftersom mina vmware-instanser konstant hängde sig och betedde sig allmänt konstigt, dock sänkte jag min ppd några 100

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
kör vmware nu istället för pluppen ett tag för att testa lite.
2x "p2605" 11min35sec i snitt / frame. Det verkar rätt för min prolle va ?

näe, de verkar fel de va ju en hel minut bättre än vad jag hade!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Du borde kolla din CPU-användning. Jag läste för några månader sedan att vm-ware inte får 100% av CPU:n så man behöver köra en vanlig console i windows för att vara säker på att få så mycket poäng som möjligt

stämmer bra, fast även med den extra klienten så var cpu-användningen in på topp, men nära nog

å en annan sak.. en ökning av ca 60 aktiva foldare sen senaste nyheten och en nästan konstant ppd på 70000 istället för tidigare 40-45..
vi snackade om hur gött de vore att nå topp 100 till jul, men 8/12-07 är senaste uppskattningen, ska vi satsa på månadsskiftet?

slutsats: mer nyheter!

Permalänk

Förra gången en nyhet om folding var upplagd (några månader sen) tänkte jag också börja, MEN, då var det problem med att komma åt sidan och kunna ladda ner något program för folding, så jag tappade det helt och hållet.

Men denna gången blev jag fast. Har suttit och konfigurerat och jävlats med programmen och snabblärt mig själv linux för att kunna folda på serverburken som är vår förenings (inte jag som sköter den, men ändå står den hos mig).

En nyhet till skulle vara fint! Innehåll: "SweClockers har fått många nya foldare till foldingteamet bla bla bla....".

edit: korrigerade språket

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk

Nu efter jag gjort min första wu i smp och nu får jag samma som jag fick förut alltså Core status = 63 <99> Error starting Folding @home core

Varför får jag detta?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Nu efter jag gjort min första wu i smp och nu får jag samma som jag fick förut alltså Core status = 63 <99> Error starting Folding @home core

Varför får jag detta?

Jag googlade lite och hittade denna tråden
http://forum.folding-community.org/fpost204808.html
Hoppas att det löser sig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Jag googlade lite och hittade denna tråden
http://forum.folding-community.org/fpost204808.html
Hoppas att det löser sig!

Får inte till det mer förslag?

Permalänk
Citat:

Får inte till det mer förslag?

Uppdatera mig om hur du kör folding@home.

Hur många instanser? Vilken version? Vilket OS? Hur många kärnor har du? Osv...

Visa signatur

Citat:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murmeldjur
Uppdatera mig om hur du kör folding@home.

Hur många instanser? Vilken version? Vilket OS? Hur många kärnor har du? Osv...

Jag kör bara Smp och det är den senaste (laddade ner den för någon dag sen) Kör Vista och har 2 kärnor

Permalänk
Citat:

Jag kör bara Smp och det är den senaste (laddade ner den för någon dag sen) Kör Vista och har 2 kärnor

Fungerar det om du använder dig av endast en kärna?

Visa signatur

Citat:

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har nu testat folda på GPU och har fått 660points totalt på 2st WU:s.
MEN efter tips så testade jag SMP.. jag som stänger av datorn till natten så ska man ju avsluta den där SMP-klienten men det strular såklart..
stänger med ctrl+c så försvinner consollen. men varför ligger 4prcesser igong fortfarande 10 min senare??? sen när man startar klienten nästa dag så blir man lagom lack då det står att den inte kan fortsätta eller att den inte kan starta cores. är den andra singelcore klienten stabilare? eller ska jag kanske använda andra startvariabler??

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Jag kör det på tre datorer hemma varav två går dygnet runt. Sneakade även igång det på ett par datorer i skolan också. Förhoppningsvis får de stå ifred över helgen.

Permalänk
Citat:

hur ställer man i det?

Permalänk
Medlem

hejsan, jag laddade ner och kör console varianten av folding, beta clienten faktiskt men bara undra hur jag får så consol fönstret öppnas varje gång datorn startar. Just nu så startar console och core automatiskt men jag får inget fönster, kanske inte mycket att kolla på men då vet jag i alla fall att något jobbar och inte bara använder cpun

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför får jag detta?

du får det pga att du av någon anledning inte har tillåtelse att köra igång en ny core, så frågan är om du har gjort nått sen du installerade och startade den första core:n, exempelvis loggat in med fel konto, nämligen inte det kontot som var förknippat med det lösenordet du skrev in i install.bat, fahwiki förklarar att CoreStatus = 63 antingen är behörighetsproblem eller MPI registreringsproblem eller både och. För att fixa det tycker dom att man ska sätta egenskaperna för fah.exe att köras som administratör ("Run as Administrator") och sen köra install.bat-filen igen för att registrera MPI:n och SMPD tjänsten, sen finns det en länk till en snubbe med liknande problem

Citat:

Citat:

hur ställer man i det?

jag tror han menar om du kör med en single klient på din processor, eftersom det inte funkar att ställa ner hur många kärnor man ska använda på smp-klienten, den kör nämligen fyra trådar och utnyttjar alla kärnor den får tag på

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Jag har nu testat folda på GPU och har fått 660points totalt på 2st WU:s.
MEN efter tips så testade jag SMP.. jag som stänger av datorn till natten så ska man ju avsluta den där SMP-klienten men det strular såklart..
stänger med ctrl+c så försvinner consollen. men varför ligger 4prcesser igong fortfarande 10 min senare??? sen när man startar klienten nästa dag så blir man lagom lack då det står att den inte kan fortsätta eller att den inte kan starta cores. är den andra singelcore klienten stabilare? eller ska jag kanske använda andra startvariabler??

det är nog tyvärr en bugg på beta:n, det rätta sättet är som du har gjort och trycka ctrl+c å sen ska det ta en liten stund för den att avsluta och skriva till loggen (men knappast 15min!) klienten kommer alltså att försöka döda processerna, men som du märkte funkar det inte alltid, det man brukar rekommendera är att vänta en stund, dödas inte processerna (fahcore.exe), döda dom själv och mpiexec.exe innan man startar om klienten å hoppas på det bästa typ, ctrl+c gör man alltså inte när man gjort ca 80-90% av wu:n, lite för mycket gamble
jag tror single-klienten är stabilare, men det baserar jag inte på egen erfarenhet utan andras, fråga exempelvis Insanewithmybody, hans single funkade nog utmärkt, men så försökte jag övertyga honom om att köra smp pga ppd skillnaden, men.. trubbel, trubbel..
om du med variabler menar flaggor så rekommenderar jag -local -verbosity 9 -advmethods -forceasm, men att dom skulle påverka din klient till ett bättre beteende än det du beskrev tror jag inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av grasfer
hejsan, jag laddade ner och kör console varianten av folding, beta clienten faktiskt men bara undra hur jag får så consol fönstret öppnas varje gång datorn startar. Just nu så startar console och core automatiskt men jag får inget fönster, kanske inte mycket att kolla på men då vet jag i alla fall att något jobbar och inte bara använder cpun

det är förmodligen för att du har konfigurerat den som en service, det går att ändra med -configonly flaggan, eller så kör du fahmon istället som är mycket trevligare

Permalänk
Medlem

oc hen liten varning nu som jag inte är 100% på varför det blev så men:

När jag körde -forceasm på SMP klienten jag hadde på min bärbara så funkade det inte alls. fastnade precis innan den skulle börja med arbetet. Vet inte om det är en bugg men det stog iaf SSE boost OK även när jag inte körde med forceasm.

Kanske finns någon bra anledning till varför det blev så men jag slutade att använde den flaggan och då funkade det utmärkt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
det är förmodligen för att du har konfigurerat den som en service, det går att ändra med -configonly flaggan, eller så kör du fahmon istället som är mycket trevligare [/B]

Tjena, är det bara ta bort servicen och låta fahmon starta text clienten då?

EDIT: Pekade bara på mappen folding saken låg i och den hittade allt själv så svarade själv på min fråga!

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem

info:
Det är en server (171.64.65.65) som ligger nere hos F@H. Och följden av det är att en del färdiga WUs inte kan laddas upp till dom.

Men problemet ska förhoppningsvis vara åtgärdat före måndag/tisdag. Och poäng/WUs fixas då.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
info:
Det är en server (171.64.65.65) som ligger nere hos F@H. Och följden av det är att en del färdiga WUs inte kan laddas upp till dom.

Men problemet ska förhoppningsvis vara åtgärdat före måndag/tisdag. Och poäng/WUs fixas då.

tack har krånglats som en idiot med port i routern och grejat med brandväggen! nu vet jag!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
info:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
tack har krånglats som en idiot med port i routern och grejat med brandväggen! nu vet jag!

Nu har den hoppat igång igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
du får det pga att du av någon anledning inte har tillåtelse att köra igång en ny core, så frågan är om du har gjort nått sen du installerade och startade den första core:n, exempelvis loggat in med fel konto, nämligen inte det kontot som var förknippat med det lösenordet du skrev in i install.bat, fahwiki förklarar att CoreStatus = 63 antingen är behörighetsproblem eller MPI registreringsproblem eller både och. För att fixa det tycker dom att man ska sätta egenskaperna för fah.exe att köras som administratör ("Run as Administrator") och sen köra install.bat-filen igen för att registrera MPI:n och SMPD tjänsten, sen finns det en länk till en snubbe med liknande problem

jag tror han menar om du kör med en single klient på din processor, eftersom det inte funkar att ställa ner hur många kärnor man ska använda på smp-klienten, den kör nämligen fyra trådar och utnyttjar alla kärnor den får tag på

Nu har jag kommit på vad problemet var, det var nämligen så att jag tog bort mitt lösen på datorn för jag inte orkar skriva in det hela tiden så nu fungerar det igen

Permalänk
Medlem

Mmm...
Får min Phenom 9700 i övermorgon alt på torsdag..
Då ska vi se om den kan göra lite på F@H!

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Mmm...

Nyfiken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Mmm...

Trevligt
Ska bli intressant att se vad den går för.

Permalänk
Avstängd

vi är inne på topp 100 innan jul om det fortsätter så här! vi får hålla tummarna för en krönika på sweclockers!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
vi är inne på topp 100 innan jul om det fortsätter så här! vi får hålla tummarna för en krönika på sweclockers!

Ja en krönika är vi värd

Permalänk
Medlem

Nu foldar jag också ^^, men min första WU är en riktigt stor jävel. Beräknas ta 5 Dagar med min Intel T7300 @ 2.0 GHZ. Får väl låta datorn stå och jobba. Föressten, den hoppar över massor med tillgängliga WU's pga "Could not connect to server" . Men den fick ett arbete efter någon minut så ^^.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Mmm...

Trevligt! en fråga lirar du Bf2 Sirmacke?

Visa signatur

Permalänk

Jag fick inte heller igång smp den visar bara Core status = 63 <99>, spelar ingen roll om jag kör den som admin eller nått. Jag gav upp och satsade på den grafiska istället den funkar direkt utan problem. Lite tråkigt dock eftersom jag har två dual-core datorer!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Jag fick inte heller igång smp den visar bara Core status = 63 <99>, spelar ingen roll om jag kör den som admin eller nått. Jag gav upp och satsade på den grafiska istället den funkar direkt utan problem. Lite tråkigt dock eftersom jag har två dual-core datorer!

Om du kommer in på våran irc-kanal #foldingatsweclockers på quakenet så hjälper vi dig gärna att få igång det. Det finns ganska mycket som kan strula om man får Core status = 63, oftast är det just rättigheterna som du redan är inne på.

/Tox

Permalänk
Medlem

Hur mycket snabbare är SMP versionen egentligen? Än den grafiska alltså,