Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Om 90% använder geforce kort varför gör man en klient till ATI då?
Sponsrade ATI med hjälp eller?

Har för mig att det var för att nvidia har nån bugg i drivrutinerna eller nått sånt.

Permalänk
Medlem

Jo, först så var det nvidias hårdvara som itne kunde instrueras för dom beräkningarna och på DX10 korten så är det en bugg i drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Du är en klippa él Mero! kör hårt!

Citat:

Det finns ingen anledning att göra någon fler logga, den där var ju super!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Precist den loggan är grymmt snygg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Håller med
Bra gjort !

woho!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Jag har lite problem med SMP klienten.
Installationen och allt går bra men när den väl har startat så står det:
working...
Sedean händer det inget mer. Det skapas ingen unitinfo.txt.
Vad är fel?

att unitinfo.txt inte skapas direkt är inte så konstigt, det tar normalt sett några timmar (beroende på datorn och projektet i fråga) men att det skulle ha något att göra med att klienten inte börjar folda verkar märkligt och bör inte ha med saken att göra
var får du detta felmeddelande? i konsolen? vad står det i konsolen förresten? behöver nog mer info om det ska gå att lokalisera felkällan
klienten kan ju vara igång även om man inte får så mycket information i konsolen, exempelvis om man kör med väldigt låg verbosity (flagga) eller ingen alls, typ -verbosity 1 istället för -verbosity 9, lättast att ta reda på om klienten jobbar är hursomhelst att kolla i aktivitetshanteraren

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag menade exakt så, hela projektnamnet var densamma, del 52 på samma AMBER-core projekt (P893 nånting). Nu är den halvklar medan datorn försöker att tanka upp WU'n som är klar. Om man är klar med en WU, och inte lyckas tanka upp hela. Kan då datorn ta ett nytt projekt och arbeta på det under tiden?

ja, datorn kan hämta och börja med en ny wu innan den har skickat iväg den gamla, den lägger helt enkelt arbetena i kö och försöker skicka iväg dom senare, anledningen att den inte skickar iväg den i första hand kan vara att den inte får kontakt med servern, det går att tvinga klienten att skicka iväg det färdiga arbetet med flaggor om man nu skulle misstänka att den inte har gjort det själv
men att den börjar med samma projekt igen kan jag inte förstå för fem öre!
har man passerat deadline:en för projektet så tilldelas den till någon annan, så det är en möjlighet (men att du skulle få exakt samma projekt igen är typ en på miljonen!) och blir det något fel på pågående wu så brukar den skippa det arbetet, tar bort alla work-files och hämtar en ny wu (men.. inte samma, omöjligt.. nästan iaf), det enda jag kan rekommendera är väl att låta den slutföra wu:n den håller på med nu, hoppas att den skickas in, vänta på att den första skickas in och sen kolla om du fått poäng för båda, för det säger ju om inte annat att din klient har arbetat med två unika wu:s

Permalänk

él Mero hur kan du så mycket om folding?
Du är ju The King

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero

att unitinfo.txt inte skapas direkt är inte så konstigt, det tar normalt sett några timmar (beroende på datorn och projektet i fråga) men att det skulle ha något att göra med att klienten inte börjar folda verkar märkligt och bör inte ha med saken att göra
var får du detta felmeddelande? i konsolen? vad står det i konsolen förresten? behöver nog mer info om det ska gå att lokalisera felkällan
klienten kan ju vara igång även om man inte får så mycket information i konsolen, exempelvis om man kör med väldigt låg verbosity (flagga) eller ingen alls, typ -verbosity 1 istället för -verbosity 9, lättast att ta reda på om klienten jobbar är hursomhelst att kolla i aktivitetshanteraren

Aktivitetshanteraren gick på 100% under natten men det blev ingen progress.

Iaf så installerade jag om den idag och nu fungerar det

Permalänk
Medlem

Går det att installera folding@Home SMP lokalt på en dator med domänbaserad inoggning? Utan att vara i nätverket? Jag har tänkt att Installera det på pappas jobbdator, men den vill ansluta till domänservern som står i honoms jobbs lokala nätverk. Jag har testat att ange datorns namn istället för en domän men det funkade inte.

Permalänk

Vad segt min WU jag gjort klar vid 19 i dag har fortfarande inte registrerat fast den laddats upp och jag har börjat jobba på en ny

Permalänk
Medlem
Citat:

Aktivitetshanteraren gick på 100% under natten men det blev ingen progress.

Nu har jag problem att köra den som service

Några tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

ja, datorn kan hämta och börja med en ny wu innan den har skickat iväg den gamla, den lägger helt enkelt arbetena i kö och försöker skicka iväg dom senare, anledningen att den inte skickar iväg den i första hand kan vara att den inte får kontakt med servern, det går att tvinga klienten att skicka iväg det färdiga arbetet med flaggor om man nu skulle misstänka att den inte har gjort det själv
men att den börjar med samma projekt igen kan jag inte förstå för fem öre!
har man passerat deadline:en för projektet så tilldelas den till någon annan, så det är en möjlighet (men att du skulle få exakt samma projekt igen är typ en på miljonen!) och blir det något fel på pågående wu så brukar den skippa det arbetet, tar bort alla work-files och hämtar en ny wu (men.. inte samma, omöjligt.. nästan iaf), det enda jag kan rekommendera är väl att låta den slutföra wu:n den håller på med nu, hoppas att den skickas in, vänta på att den första skickas in och sen kolla om du fått poäng för båda, för det säger ju om inte annat att din klient har arbetat med två unika wu:s

Det löste sig hursomhelst, jag hade av någon anledning klickat i "Använd Internet Explorers inställningar..." . Då kunde den tanka ner arbete men inte upp. Och när den väl hade lyckats att tanka upp den första WU'n så bytte den som den arbetade med namn. bugg i programmet förmodligen.

Men nu har jag lyckats att installera SMP-klienten så.

Jag har satt SMP på Hög prioritet, och jag kan lova att det är skillnad på den grafiska och SMP. SPM använder betydligt mer processorkraft med min Intel T7300 @ 2.0 GHZ än den grafiska.

Permalänk

Jag skrev tidigare att min 5000+ foldade snabbare än min fx-62:a men nu foldar fx-62:an 1000ppd medan 5000+:en gör drygt 200ppd.
Jag får inte upp speeden på den hur jag än gör och ändå får 5000+:en jobba ostört 95% av dygnet!

Edit: vilka flaggor ska man använda? På fx-62:an använder jag -local, -advmethods och verbosity 9. Har provat dessa på 5000+:en och även utan flaggor men det verkar inte spela någon roll...

Permalänk
Medlem
Citat:

él Mero hur kan du så mycket om folding?
Du är ju The King

I could tell you, but then I'd have to kill you

Citat:

ok, det brukar ju funka

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Går det att installera folding@Home SMP lokalt på en dator med domänbaserad inoggning? Utan att vara i nätverket? Jag har tänkt att Installera det på pappas jobbdator, men den vill ansluta till domänservern som står i honoms jobbs lokala nätverk. Jag har testat att ange datorns namn istället för en domän men det funkade inte.

det här är lite nytt för mig, men.. har han inte rättigheter på sin dator så att han kan logga in som admin och sen installera klienten för All users och sen köra den som service å återgå till domäninloggningen? för då borde man ju slippa att den kräver domännamnet (i install.bat om jag förstått det rätt) och sen slippa bry sig då den konstant körs som en service, men jag har som sagt inte så stor koll på det här
får du det inte att funka kan du ju använda dig av en (eller två) 6.00 beta1 console klient/er, eftersom man slipper installationen med den

Citat:

Nu har jag problem att köra den som service Några tips?

när du säger problem, menar du har försökt eller inte vet hur man gör? är det de senare alternativet så ska är det bara att starta upp klienten med -configonly flaggan och sätta Launch automatically at machine startup, installing this as a service (yes/no)? till yes, avsluta konfig:en, återställa eventuella tidiga flaggor, starta om datorn å så ska det funka

Citat:

Det löste sig hursomhelst, jag hade av någon anledning klickat i "Använd Internet Explorers inställningar..." . Då kunde den tanka ner arbete men inte upp. Och när den väl hade lyckats att tanka upp den första WU'n så bytte den som den arbetade med namn. bugg i programmet förmodligen.

gött att de fixade sig och buggar i programmet är det gott om, men de flesta ska förhoppningsvis ha fixats till nästa version

Citat:

Jag skrev tidigare att min 5000+ foldade snabbare än min fx-62:a men nu foldar fx-62:an 1000ppd medan 5000+:en gör drygt 200ppd.
Jag får inte upp speeden på den hur jag än gör och ändå får 5000+:en jobba ostört 95% av dygnet!

Edit: vilka flaggor ska man använda? På fx-62:an använder jag -local, -advmethods och verbosity 9. Har provat dessa på 5000+:en och även utan flaggor men det verkar inte spela någon roll...

för smp på windows bör du köra med -local -verbosity 9 -advmethods -forceasm; local använder du om du har flera klienter på en och samma dator (vilket jag har) men den skadar ju inte om bara råkar köra en klient, verbosity 9 använder du för att få in mest tänkbara info in i logg-filen (kan vara bra vi felsökning), advmethods för att få de senaste projekten samt forceasm för att använda instruktioner som snabbar upp arbetet med wu:n
att sätta Disable highly optimized assembly code? till no i konfig:en tror jag är samma sak som att använda -forceasm flaggan samt att sätta Allow receipt of work assignments and return of work results greater than 5MB in size (such work units may have large memory demands) (no/yes)? till yes är nog detsamma som -advmethods flaggan, men i båda fallen skadar inte att använda båda flaggorna, bra dubbelförsäkring typ
sen angående speed:en så kan det vara så att om du har slutfört tidigare wu:s för långsamt så sänks din performance fraction (uppdateras varje gång du slutför en wu) och ligger den under 0.8-0.75 så belönas du med att få wu:s med mindre poäng som i princip tar lika lång tid att slutföra som de med mer poäng (men de är mindre tidskritiska, därför får man dom), vilket sänker din ppd

Permalänk
Medlem
Citat:

det här är lite nytt för mig, men.. har han inte rättigheter på sin dator så att han kan logga in som admin och sen installera klienten för All users och sen köra den som service å återgå till domäninloggningen? för då borde man ju slippa att den kräver domännamnet (i install.bat om jag förstått det rätt) och sen slippa bry sig då den konstant körs som en service, men jag har som sagt inte så stor koll på det här
får du det inte att funka kan du ju använda dig av en (eller två) 6.00 beta1 console klient/er, eftersom man slipper installationen med den

installerade 2 FAH6 verisioner och kör dem som service nu. men hur blir det med 2 service? Normalt så måste man ju ha -local flaggan på båda för att dom ska fungera bra men det kanske man inte måste med dessa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
installerade 2 FAH6 verisioner och kör dem som service nu. men hur blir det med 2 service? Normalt så måste man ju ha -local flaggan på båda för att dom ska fungera bra men det kanske man inte måste med dessa?

bra poäng! jag tror absolut du måste ha med -local flaggan eftersom du ju kör multipla klienter och det går faktiskt att ställa in flaggor när man kör i service-mode
jag vet inte varför men jag hade lite problem att länka till sidan så du får köra en copy/paste helt enkelt:

fahwiki.net/index.php/How_do_I_add_flags_when_running_the_console_in_service_mode%3F

3F ska stå direkt efter procent-tecknet när du klistrar in den (kanske den som skapade problem? ovälkomna radbrytningar bl a, hm..) jaja, hoppas det funkar!

Permalänk

èl Mero, Jag fick upp speeden rejält på den andra burken efter jag följt din install anvisning punkt efter punkt, mycket bra. (förstår inte hur jag kunnat missa den!?)
Den ändring som gjorde susen (tror jag) var när jag satte machine id till 2 isf 1 och tog bort klienten som service. NU GÅR DET ATT STOPPA DEN Dessutom tog jag bort att klienten skulle ha samma inställningar som explorer så nu har jag inga problem att ladda upp mina wu.

Permalänk
Medlem

Nu är min burk igång oxå AthlonXP 3500+, men snart köper jag ny burk och då ska det pressas!

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar en SMP unit ta ungefär?

Permalänk
Medlem
Citat:

èl Mero, Jag fick upp speeden rejält på den andra burken efter jag följt din install anvisning punkt efter punkt, mycket bra. (förstår inte hur jag kunnat missa den!?)
Den ändring som gjorde susen (tror jag) var när jag satte machine id till 2 isf 1 och tog bort klienten som service. NU GÅR DET ATT STOPPA DEN Dessutom tog jag bort att klienten skulle ha samma inställningar som explorer så nu har jag inga problem att ladda upp mina wu.

ok, förstår inte riktigt varför dom ändringarna gjorde susen, men men de funkar ju så vem bryr sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av octopec
Nu är min burk igång oxå AthlonXP 3500+, men snart köper jag ny burk och då ska det pressas!

tips.. q6600 pressar bra med poäng, men en phenom funkar nog precis lika bra, fast resultat på det har jag ännu inte sett

Citat:

Hur lång tid brukar en SMP unit ta ungefär?

jag kan tänka mig att kör du 100% med din x3210@3.2ghz så klarar du av en p2653:a på runt 15 timmar, men vill du ha bättre koll so installera fahmon, där ser du beräknad sluttid

Permalänk
Avstängd

http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=... detta lag drar om oss om ca 1 månad! det skumma är att dom är bara 3 pers i laget!

googla lite på namnet fermilab och fick upp detta!

http://www.fnal.gov/

dom måste ha en fin server park som beräknar!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=... detta lag drar om oss om ca 1 månad! det skumma är att dom är bara 3 pers i laget!

googla lite på namnet fermilab och fick upp detta!

http://www.fnal.gov/

dom måste ha en fin server park som beräknar!

ja dem måste ha en fin server park när dem är 3 pers i laget..konstigt det verkar..

Permalänk
Medlem
Citat:

ja dem måste ha en fin server park när dem är 3 pers i laget..konstigt det verkar..

Hehe - Fermilab är den amerikanska motsvarigheten till CERN.
De har en budget som vida överskrider vad vi alla tillsammans
lagt ned på PC så jag är inte förvånad om de kan köra om vem
som helst med en bråkdel av sina beräkningsresurser.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

Snart top 100

Permalänk
Medlem

Fermilab kör ju med Active processors (within 50 days) 2850 jotack inte illa där

Permalänk
Medlem

Går det att avbryta en WU, jag har fått något fel eller så med min, kanseke extremt tung rent av.

Men iaf. 1% på 7 timmar? Och då arbetar datorn bara med den på hög prioritet. Så ska det väl inte se ut, 100% processoranvändning iaf.

Permalänk
Medlem

1% på 7 timmar känns helt klart som en indikation på att den har hängt sig eller nåt, det säkraste sättet att stänga ner klienten är att trycka Ctrl+C (fler tips) och vänta några minuter så att klienten kan döda alla processer och skriva till logg-filen, ligger det kvar några processer efter en stund då måste du i vilket fall som helst starta om klienten eftersom de betyder att något har hänt, i logg-filen kan det finnas värdefull information, om samma sak inträffar flera gånger så kan det kanske vara stabilitetsproblem eftersom folding-klienterna utsätter datorn för en helt annan press än exempelvis ett godtyckligt antal instanser av prime95 gör

Permalänk
Citat:

1% på 7 timmar känns helt klart som en indikation på att den har hängt sig eller nåt, det säkraste sättet att stänga ner klienten är att trycka Ctrl+C (fler tips) och vänta några minuter så att klienten kan döda alla processer och skriva till logg-filen, ligger det kvar några processer efter en stund då måste du i vilket fall som helst starta om klienten eftersom de betyder att något har hänt, i logg-filen kan det finnas värdefull information, om samma sak inträffar flera gånger så kan det kanske vara stabilitetsproblem eftersom folding-klienterna utsätter datorn för en helt annan press än exempelvis ett godtyckligt antal instanser av prime95 gör

Menar du att vårat "foldande" stressar mer än stressprogrammen? Om så är fallet borde detta vara den ultimata stabilitets testen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Stängde av klienten, startade om datorn, testade igen. Samma sak.

Avinstallerade SMP och startade om datorn, installerade SMP igen och startade om datorn, samma sak. kommer ingenvart.

Tar processorn skada av att arbeta 100% flera dagar i sträck? Om jag nu ska låta den köra klart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Menar du att vårat "foldande" stressar mer än stressprogrammen? Om så är fallet borde detta vara den ultimata stabilitets testen!

nej inte nödvändigtvis mer, men däremot annorlunda, jag menar bara för att en dator är prime95 stabil så behöver den inte vara folding-stabil och vice versa, men visst att stressa datorn med båda programmen är väl ett bra sätt att försäkra sig om systemstabilitet

Citat:

Stängde av klienten, startade om datorn, testade igen. Samma sak.

Avinstallerade SMP och startade om datorn, installerade SMP igen och startade om datorn, samma sak. kommer ingenvart.

Tar processorn skada av att arbeta 100% flera dagar i sträck? Om jag nu ska låta den köra klart.

ok, får du några felkoder i logg-filen eller säger den helt enkelt att den jobbar men att inget händer? har du provat att ändra machine-id? har du kollat in mina installationsanvisningar för smp-klienten? om inte, prova isåfall att följa dom till punkt och pricka

om processorn skulle ta skada av att jobba flera dygn i sträck så skulle förmodligen min cpu vara död vid det här tillfället, har haft igång den 24/7 i ungefär en månad nu, möjligtvis sänks livslängden en aning beroende på hur varm den går hela tiden, men när du väl köper en ny dator så lever garanterat den gamla processorn fortfarande

Permalänk
Medlem

Skumt!

Min statistik hoppade från ca 12 workunits till 25 på typ en dag.
Någon som har reggat samma namn eler vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Skumt!

Min statistik hoppade från ca 12 workunits till 25 på typ en dag.
Någon som har reggat samma namn eler vad kan det bero på?

Hur ser din loggfil ut ?

Du får väldigt många små-poängare som du ser i länken vilket tyder på något fel förmodligen.

Men som sagt, ser loggfilen bra ut vet jag inte.
él Mero kanske har nån idé

http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Från det ena till det andra..

Nu har skaparen av diskless-klienterna fixat 100% hang problemet !
Sjukt skönt att slippa kolla loggen titt som tätt

Permalänk
Medlem

él Mero foldar du bara med en q6600 och en P4? Du får väldigt mycket poäng jämfört med mej.

Jag BORDE få runt 4000-4300 ppd tycker jag men det får jag inte. Några tips?

q6600@3400 och E2160@3000 och SMP på båda.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5