Vinn nätagg från Seasonic

Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
ok, får du några felkoder i logg-filen eller säger den helt enkelt att den jobbar men att inget händer? har du provat att ändra machine-id? har du kollat in mina installationsanvisningar för smp-klienten? om inte, prova isåfall att följa dom till punkt och pricka

om processorn skulle ta skada av att jobba flera dygn i sträck så skulle förmodligen min cpu vara död vid det här tillfället, har haft igång den 24/7 i ungefär en månad nu, möjligtvis sänks livslängden en aning beroende på hur varm den går hela tiden, men när du väl köper en ny dator så lever garanterat den gamla processorn fortfarande

Nej, inga felkoder eller dylikt alls, något börjar suga kraft så fort jag startar FAH.exe . Jag tittade närmare och när jag startar FAH.exe så.

*jag har två styckern CSRSS.EXE .
*Ena CSRSS.EXE börjar dra ca 20% konstant.
*Processorn jobbar 100% men bara 50% FAH.EXE och 20% på CSRSS. Det saknas 30% .

jag har kollat och inget annat drar kraft, Vista måste ha fuckat upp sig. Ska söka efter Virus nu.

Permalänk
Medlem

str8, FAH.exe ska inte ta 50% cpu, och csrss ska inte ta 30%. Mina såna ligger på ~0%

Det kanske har att göra med vilken prioritet du satt på programmet. Det räcker med IDLE priority så jobbar den för fullt men låter alla andra program göra det dom behöver göra.

FAH.exe ska starta fyra stycken processer som heter typ "FahCore_a1.exe" som ska ta runt 25% var. kanske mellan 15-35% var med bara 2 processorkärnor. OBS: För att se dem i "Processes" i task manager så måste du klicka på "Show processes from all users" längst ner.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

Tillsammans tar de 50% , och jag har en CSRSS för mycket, som dessutom bara går igång när jag startar FAH.exe. och 30% bara försvinner när man slår ihop allt. Vänteprocess står på 0% .

Något är galet, men jag har skrotat vista nu. Xp är det som gäller.

Jag hade inga virus eller dylikt heller, det var nog vista som blandade sig i SMP-klienten

Permalänk
Medlem

Det funkar bra i vista för mej, men man kanske måste stänga av lite säkerhetsinställningar och sånt..

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk

Hur många ppd bör man ha med dessa grejor?
(vill bara veta om man ska felsöka eller vara nöjd)

AMD 5000+ (2,6Ghz): 998-1015ppd, används 2h/dag till annat
AMD FX-62 (2,8Ghz): 1088-1150ppd, används 5-6h/dag till annat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
Det funkar bra i vista för mej, men man kanske måste stänga av lite säkerhetsinställningar och sånt..

Jag har stängt av och tagit bort all "säkerhet" . Men det fungerar kanon i XP, och kraften är jämt fördelad också. 25% på varje tråd trots att jag bara har dual-core.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Hur många ppd bör man ha med dessa grejor?
(vill bara veta om man ska felsöka eller vara nöjd)

AMD 5000+ (2,6Ghz): 998-1015ppd, används 2h/dag till annat
AMD FX-62 (2,8Ghz): 1088-1150ppd, används 5-6h/dag till annat

eftesom att jag, med min 4200+ @ 2,8Ghz inte ens får hälften med SMP så borde du nog vara nöjd =). Hur myckett cache har du på dom btw? Har läst att om man bara har 1MB, eller 512kb per kärna så är inte SMPklienten effektiv.

Och vi är väldigt nära 100 gränsen nu(!). Hoppas vi får en artikel då

Permalänk
Medlem

Kom igen nu alla Swec:are och hjälp till att knuffa in vårt team på Topp 100!

Själv hänger jag på två extra maskiner på jobbet till fördel för teamet.

/Snail

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
eftesom att jag, med min 4200+ @ 2,8Ghz inte ens får hälften med SMP så borde du nog vara nöjd =). Hur myckett cache har du på dom btw? Har läst att om man bara har 1MB, eller 512kb per kärna så är inte SMPklienten effektiv.

Och vi är väldigt nära 100 gränsen nu(!). Hoppas vi får en artikel då

5000+:en har 512kb och fx-62:an har 1mb, bägge är oklockade!
Från början fick jag bara 400-500ppd med den ena men sen har det ordnat sig på någe vis!?

Permalänk
Medlem

Då kanske det skulle fungera för mig men =O. Då är det bara den stora anledningen till att jag inte kör SMP kvar; Den förlorar arbetet om man stänger av/startar om och min dator låter som ett tröskverk :/

edit: Kan det vara så att du får så mycket mer eftersom att du har DDR2 minne? d.v.s. att minnena ger en jätteboost.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snail
Kom igen nu alla Swec:are och hjälp till att knuffa in vårt team på Topp 100!

Själv hänger jag på två extra maskiner på jobbet till fördel för teamet.

/Snail

Jag kämpar som bara den med datorn i sign

Permalänk
Medlem
Citat:

Då kanske det skulle fungera för mig men =O. Då är det bara den stora anledningen till att jag inte kör SMP kvar; Den förlorar arbetet om man stänger av/startar om och min dator låter som ett tröskverk :/

edit: Kan det vara så att du får så mycket mer eftersom att du har DDR2 minne? d.v.s. att minnena ger en jätteboost.

SMP förlorar inte arbetet, jag har checkpionts var 5'te minut och den fortsätter alltid från senaste checkpointen, SMP använder inte mycket minne, 80 MB *4 ungefär . Minneshastigheten är inte stor mellan DDR2 och DDR tycker jag.

Att den låter som ett tröskelvärk beror nog på att din fläkt/kylfläns är full av damm eller sirap (vem vet). Eller att det är "glapp" mellan processon och Kylflänsen. Athlon X2 är en sval processor även i Full load jämfört med Intel.

[EDIT]
Såg att du har överklockat hyfsat *tummen upp* . Och det är anledningen till att du får lägra poäng, din dator kan räkna fel, samt att du kanske körde med fel flaggor, läs FAQ'en så får du reda på vilka flaggor du ska ha. (jag har sveriges flagga )

Permalänk
Medlem

HAr nu installerat SMP klienten och hoppas att det ska fungera bättre med lite lägre klock

Fick CoreStatus 1( 1 ) förut men jag gissar att det kan bero på att jag inte hade .NET framewok och bara hade kört install.bat, inte den riktiga installern i XP.

edit: Nu funkar SMP klienten! De nhar börjat arbeta iaf. får hoppas att den inte glömmer bort allt när man startar om...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
SMP förlorar inte arbetet, jag har checkpionts var 5'te minut och den fortsätter alltid från senaste checkpointen, SMP använder inte mycket minne, 80 MB *4 ungefär . Minneshastigheten är inte stor mellan DDR2 och DDR tycker jag.

Hur får jag klienten att fortsätta på det arbete den avbröt efter 93% då?

Den hade hängt sig och varje gång jag startade fah så hängde den sig igen. När jag tog bort flaggan -forceasm funkade det men då började den om på ett nytt jobb.

Permalänk
Medlem

Edit, du har AMD, du ska inte ha -forceasm ...

Permalänk
Medlem

Nu får jag 734,61ppd. Fast då har den bara gjort 2 frames och jag har har rarat upp 4 DVDskivor och sedan installerat ett program samtidigt ^^. Får bara hoppas att den inte glömmer bort allt om jag startar om nu.

Permalänk
Citat:

Nu får jag 734,61ppd. Fast då har den bara gjort 2 frames och jag har har rarat upp 4 DVDskivor och sedan installerat ett program samtidigt ^^. Får bara hoppas att den inte glömmer bort allt om jag startar om nu.

Den borde inte gjöra det om du avslutar fah med ctrl-c och väntar tills den avslutat alla 4 core i aktivitetshanteraren innan du rebootar!

Permalänk
Medlem

Nu funkar det!
Det funkade t.o.m fast jag var tvungen att köra install.bat igen p.g.a att jag var tvungen att återställa datorn.

Den hade inte ens avslutat alla cores.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Min statistik hoppade från ca 12 workunits till 25 på typ en dag.
Någon som har reggat samma namn eler vad kan det bero på?

det är ett fenomen som kallas wu trashing, enkelt förklarat så beror det på att en ostabil dator kontinuerligt får early unit ends på de wu den tar emot, så gör som dreggan sa å kolla loggen, du kommer förmodligen märka att den kör en wu några minuter och sen avslutar den pga av något, detta något är förmodligen att minne eller processor inte hinner med, det verkar helt enkelt som att du får stabilisera datorn innan du fortsätter att folda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
él Mero kanske har nån idé

jag är alltid full av idéer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
él Mero foldar du bara med en q6600 och en P4? Du får väldigt mycket poäng jämfört med mej. Några tips?

din e2160 är bra som den är, men din q6600 ska vi nog kunna boosta lite! grejjen med en q6600 är att den egentligen består av två processorer, därför är det i det här fallet bra att köra dubbla smp-klienter plus en affinty-changer , affinity-changern gör en skillnad på +1000ppd för en q6600, så den är ett måste om du ska köra dubbla smp-klienter, den ändrar helt enkelt processortilldelningen på processorerna och får, av någon anledning jag inte känner till, q6600:an att göra ca 3800-4000ppd vilket är grymt najs! sen så finns det en annan möjlighet för q6600:an oxå, jag länkar bara till de, länk, och säger att du kommer göra ca 4000-4300ppd om du får det att funka, men det är mycket krångligare att få till än affinity-changern och själv hade jag hemska bekymmer med den och kom väl så småningom fram till en slutsats att jag hade för lite ram-minne, 2gb räcker inte så långt för den här grejjen käkar verkligen minne, men har man 8gb som du så är det väl värt minst ett försök iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nej, inga felkoder eller dylikt alls, något börjar suga kraft så fort jag startar FAH.exe . Jag tittade närmare och när jag startar FAH.exe så.
*jag har två styckern CSRSS.EXE .
*Ena CSRSS.EXE börjar dra ca 20% konstant.
*Processorn jobbar 100% men bara 50% FAH.EXE och 20% på CSRSS. Det saknas 30% .
jag har kollat och inget annat drar kraft, Vista måste ha fuckat upp sig. Ska söka efter Virus nu.

aha, ja csrss.exe är känd för att vara trojanernas favorit eftersom den processen inte går att stänga av och att du har två stycken skvallrar om inte annat på att du nog har blivit lite smått attackerad, den går ju att ta bort vet jag, men hur man gör vet jag dock inte

Citat:

backup är att rekommendera, jag brukar köra en för säkerhets skull precis innan jag stänger av klienten och en några minuter efter ctrl+c SAMT alla processer är döda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Hur får jag klienten att fortsätta på det arbete den avbröt efter 93% då?

Den hade hängt sig och varje gång jag startade fah så hängde den sig igen. När jag tog bort flaggan -forceasm funkade det men då började den om på ett nytt jobb.

om klienten har avbrutit ett arbete efter 93%, vad som nu har hänt (logg-filen brukar skvallra), så ska det inte gå att återställa, det brukar ta någon minut/er å sen tar bort de aktuella wu-filerna och hämtar en ny, har hänt mig några ggr, argh!

i princip så ändrar du konfig:en när du tar bort och lägger till flaggor mitt i en wu, klienten svarar då med att ta bort pågående arbete och börja med en ny wu

Permalänk
Citat:

[i]
om klienten har avbrutit ett arbete efter 93%, vad som nu har hänt (logg-filen brukar skvallra), så ska det inte gå att återställa, det brukar ta någon minut/er å sen tar bort de aktuella wu-filerna och hämtar en ny, har hänt mig några ggr, argh!

i princip så ändrar du konfig:en när du tar bort och lägger till flaggor mitt i en wu, klienten svarar då med att ta bort pågående arbete och börja med en ny wu [/B]

Attans, jag blev nojjig och tog bort samma flagga på min andra dator hoppas att den inte ballar ur oxo

Permalänk
Medlem

förlåt street, nu talar jag i nattmössan, jag menar givetvis att om du stoppar klienten och ändrar i konfig:en och sen sätter igång den igen så är risken mycket stor att klienten avslutar och börjar på en ny wu
sen kan den ju göra samma sak om du råkar ta bort fel flaggor, men att skippa forceasm flaggan borde inte göra någon skillnad

Permalänk
Avstängd

El mero har du grejat nåt med folding bilden?

nu tappar vi användare igen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

näe, jag har inte grejat nåt med den, den är ju klar, eller vad menar du?

vi kanske tappar ett par användare, men de fina är många av dem som är aktiva nuförtiden kör smp, vilket leder till finfina ppd för swec, igår t ex: 91056 poäng, högsta någonsin! såvitt jag vet

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

http://img156.imageshack.us/img156/6264/finalswecfoldingavata...

vi kanske tappar ett par användare, men de fina är många av dem som är aktiva nuförtiden kör smp, vilket leder till finfina ppd för swec, igår t ex: 91056 poäng, högsta någonsin! såvitt jag vet

Det är det högsta jag har sett också för vårat lag.
Men jag tror att det kommer bli nya toppnoteringar när krönikan kommer och nu när NightFlash är igång med några burkar igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Det är det högsta jag har sett också för vårat lag.
Men jag tror att det kommer bli nya toppnoteringar när krönikan kommer och nu när NightFlash är igång med några burkar igen

ja med en liten krönika så här lite smått lagom till jul så ska väl folding-glädjen släppas lös på allvar tycker man

förresten Martinuz (och alla andra intresserade) affinity-changern är inte bara till för quad-processorer utan även duo, och tydligen ska man tjäna ett par hundra ppd på att köra den på en duo, så jag tycker definitivt att du ska testa den på din e2160:a oxå

Permalänk
Citat:

ja med en liten krönika så här lite smått lagom till jul så ska väl folding-glädjen släppas lös på allvar tycker man

förresten Martinuz (och alla andra intresserade) affinity-changern är inte bara till för quad-processorer utan även duo, och tydligen ska man tjäna ett par hundra ppd på att köra den på en duo, så jag tycker definitivt att du ska testa den på din e2160:a oxå

vad gör denna affinity-changern egentligen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

http://img156.imageshack.us/img156/6264/finalswecfoldingavata...

Skit snygg bild! 10 av 10!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Är effektiv hastighet (i fahmon) hastigheten när man ränknar med hur mycket som den är avstängd eller inte körs per dygn eller vad är det?

Permalänk
Medlem

Min första WU och således mina första poäng är nu inräknade! Ad Astra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
vad gör denna affinity-changern egentligen?

den omfördelar av tilldelningen processorerna till de fyra core:n och ändrar denna tilldelningen inom jämna intervall, på så sätt effektiviseras arbetet och man tjänar ppd på det eftersom wu:n blir klar snabbare, testa vettja!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Skit snygg bild! 10 av 10!

tackar!

Citat:

Är effektiv hastighet (i fahmon) hastigheten när man ränknar med hur mycket som den är avstängd eller inte körs per dygn eller vad är det?

ett exempel:
frame 1: 10 minuter
frame 2: 11 minuter
frame 3: 12 minuter
frame 4: 10 minuter
frame 5: 10 minuter
frame 6: 10 minuter
frame 7: 11 minuter

så här långt är den effektiva hastigheten 10.5 minuter och de 3 senaste frames:en ger 10.3 och den sista ger 11.0

anta nu att datorn stängs av i två timmar och sen startar foldingen igen, det ger två möjliga vägar att se på frame 8:
1) det tog 10 minuter sen foldingen drog igång igen
2) men det är också 130 minuter sen frame 7 blev klar

den effektiva hastigheten är nu 25.5 minuter, alltså 8 frames klarades av på 74+120+10 minuter

kanske lite övertydligt, men men

Citat:

Ursprungligen inskrivet av octopec
Min första WU och således mina första poäng är nu inräknade! Ad Astra!

gött! till stjärnorna! vad foldar du med?