Citat:
Ursprungligen inskrivet av Davvan
Min statistik hoppade från ca 12 workunits till 25 på typ en dag.
Någon som har reggat samma namn eler vad kan det bero på?
det är ett fenomen som kallas wu trashing, enkelt förklarat så beror det på att en ostabil dator kontinuerligt får early unit ends på de wu den tar emot, så gör som dreggan sa å kolla loggen, du kommer förmodligen märka att den kör en wu några minuter och sen avslutar den pga av något, detta något är förmodligen att minne eller processor inte hinner med, det verkar helt enkelt som att du får stabilisera datorn innan du fortsätter att folda
Citat:
Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
él Mero kanske har nån idé
jag är alltid full av idéer
Citat:
Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
él Mero foldar du bara med en q6600 och en P4? Du får väldigt mycket poäng jämfört med mej. Några tips?
din e2160 är bra som den är, men din q6600 ska vi nog kunna boosta lite! grejjen med en q6600 är att den egentligen består av två processorer, därför är det i det här fallet bra att köra dubbla smp-klienter plus en affinty-changer , affinity-changern gör en skillnad på +1000ppd för en q6600, så den är ett måste om du ska köra dubbla smp-klienter, den ändrar helt enkelt processortilldelningen på processorerna och får, av någon anledning jag inte känner till, q6600:an att göra ca 3800-4000ppd vilket är grymt najs! sen så finns det en annan möjlighet för q6600:an oxå, jag länkar bara till de, länk, och säger att du kommer göra ca 4000-4300ppd om du får det att funka, men det är mycket krångligare att få till än affinity-changern och själv hade jag hemska bekymmer med den och kom väl så småningom fram till en slutsats att jag hade för lite ram-minne, 2gb räcker inte så långt för den här grejjen käkar verkligen minne, men har man 8gb som du så är det väl värt minst ett försök iaf
Citat:
Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nej, inga felkoder eller dylikt alls, något börjar suga kraft så fort jag startar FAH.exe . Jag tittade närmare och när jag startar FAH.exe så.
*jag har två styckern CSRSS.EXE .
*Ena CSRSS.EXE börjar dra ca 20% konstant.
*Processorn jobbar 100% men bara 50% FAH.EXE och 20% på CSRSS. Det saknas 30% .
jag har kollat och inget annat drar kraft, Vista måste ha fuckat upp sig. Ska söka efter Virus nu.
aha, ja csrss.exe är känd för att vara trojanernas favorit eftersom den processen inte går att stänga av och att du har två stycken skvallrar om inte annat på att du nog har blivit lite smått attackerad, den går ju att ta bort vet jag, men hur man gör vet jag dock inte
Citat:
Ursprungligen inskrivet av XaaR
Nu får jag 734,61ppd. Fast då har den bara gjort 2 frames och jag har har rarat upp 4 DVDskivor och sedan installerat ett program samtidigt ^^. Får bara hoppas att den inte glömmer bort allt om jag startar om nu.
backup är att rekommendera, jag brukar köra en för säkerhets skull precis innan jag stänger av klienten och en några minuter efter ctrl+c SAMT alla processer är döda
Citat:
Ursprungligen inskrivet av streetracing
Hur får jag klienten att fortsätta på det arbete den avbröt efter 93% då?
Den hade hängt sig och varje gång jag startade fah så hängde den sig igen. När jag tog bort flaggan -forceasm funkade det men då började den om på ett nytt jobb.
om klienten har avbrutit ett arbete efter 93%, vad som nu har hänt (logg-filen brukar skvallra), så ska det inte gå att återställa, det brukar ta någon minut/er å sen tar bort de aktuella wu-filerna och hämtar en ny, har hänt mig några ggr, argh!
i princip så ändrar du konfig:en när du tar bort och lägger till flaggor mitt i en wu, klienten svarar då med att ta bort pågående arbete och börja med en ny wu