Alla Xbox360 är defekta

Permalänk
Melding Plague

Alla Xbox360 är defekta

Microsoft har upptäckt ett allvarligt fel i sin spelkonsoll Xbox360. Felet gäller alla 11,6 miljoner konsoller sålda de senaste 19 månaderna. Nu förlänger Microsoft garantin från 1 till 3 år.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jaha. där ser man. tacka vet PS3 ^^

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

"...dö i förtid." Jag hoppas det är nyhetsförfattarens formulering och inte microsofts, för i så fall är det ju bestämt att den ska dö vid en viss tidpunkt.

Sen så var väl inte detta riktigt nytt..

Permalänk
Medlem

Enligt mig är det ju inte helt oförväntat när det kommer till Microsoft...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
jaha. där ser man. tacka vet PS3 ^^

Ja för PS3 har ju funnits ute länge och man har lyckats upptäcka alla buggar än .....

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Nu börjar det. Kom med några roliga negativa kommentarer om Microsoft som vi inte har hört.

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
jaha. där ser man. tacka vet PS3 ^^

Tacka vet ja inte ha nån spel konsol alls

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Nu börjar det. Kom med några roliga negativa kommentarer om Microsoft som vi inte har hört.

Roligt och roligt, men min morbror träffade självaste Bill Gates på någon datormässa. Gates frågade då min morbror vad han tyckte om Microsoft, och dess produkter (främst Windows). Han sa då verkligen vad han tyckte... behöver jag säga mer?
Skulle velat se Gates' min då!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Inaktiv

bra att de erkänner nu iallfall!

Så om ungefär en månad så borde problem men "rrod" vara helt eliminerade?

Permalänk

Att säga att PS3 är så mycket bättre är ju att lura sig själv. Hur var det nu igen med alla de där PS2:or som lasern var så dålig så den bara dog gång på gång. Flera som har köpt 3-4 PS2 där snackar vi kvalite alla Sony. Alla har sina spöken i garderoben. Svårt att hålla hög kvalite när man skall ge alla snåla konsollgamers en dundermaskin som är nextgen för 20% av en fet spelrigg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Ja för PS3 har ju funnits ute länge och man har lyckats upptäcka alla buggar än .....

- och hur vet du det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- och hur vet du det?

Ironi, hört talas om det?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- och hur vet du det?

Inte så superduper svårt

Citat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Playstation_3
First available November 11, 2006

Upps, lyckades se mig ett "inte" i fogs post

Permalänk
Medlem

Det är ett massa obefogat gnäll på Microsoft allmänt tycker jag, det verkar precis som att det är något som man bara ska göra. Microsoft är av ondo född och kommer alltid så vara eller?! Jäkla patetiskt att gnälla tycker jag. Det är väl bra att de faktiskt säger något istället för att bara vara tysta om det eller hur?

Vi har nog Microsoft att tacka för mycket av utvecklingen vi har sett på IT-sidan.
Att ligga i fronten av utvecklingen är aldrig lätt och man kommer alltid stöta på problem. Sen hur media uppmärksammar eller tystar ner saker är i verkligheten skit samma. Det är så klart att en miss från Microsoft ska höras och gnällas om mer än om ett litet företag gör någon miss.

Ett jäkla fjanteri är det att hela tiden gnälla på de stora drivande och framgångsrika företagen. Men det är ju så typiskt svenskt också att göra det.

Någon kan ju starta upp ett eget konkurrerande företag då som inte gör några missar alls någonsin, eller hur? Om det nu är så fel på Microsoft.

Nej jag jobbar inte på Microsoft och nej jag är ingen fanboy heller. Jag tycker bara att många gnäller helt obefogat på allt och alla när en miss av något slag har begåtts. Nu har de upptäckt ett fel och går ut med det, är inte det bra?!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Microsoft var bra. Nu försöker de nästan driva ett sensammonopol istället för att köra rättvist vilket i sin tur skulle ge en påskyndad utveckling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Text...

Håller med dig fullt ut! Riktigt less på allt gnäll att Microsoft gör si och så. Det roliga är att 95% av alla på forumet är på något sätt använder MS produkter.

Tror knappast att PS3 som någon här passa på att hylla är felfri. Mycket möjligt att efter något år att fel visar sig även på den. PS2 hade enorma problem med lasern om någon har glömt. Vill även minnas att Nintendo64 hade vissa problem med konsollerna. Sånt händer och det är bra att Microsoft gör något åt det.

RuUpeRt: Och vad har det med Xbox360 att göra? MS har knappast monopol på konsollmarknaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- och hur vet du det?

Bra att du insåg ironin eller sarkasmen i inlägget ..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Enligt mig är det ju inte helt oförväntat när det kommer till Microsoft...

Sant så sant!;)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

Klart som faan man ska få gnälla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Det är ännu värre när folk är alldeles för snälla mot företag vars enda mål är att tjäna pengar. De behandlar företag som om de vore familj. Jag är hellre för kritisk än för naiv och godtrogen när det gäller företag.

Det finns ju något i mitten också, allt är inte svart eller vitt. Sen är det skillnad på att vara kritisk och att bara gnälla helt obefogat. Det är även skillnad på att vara naiv och att tycka att det är fjanteri med gnäll hela tiden, obefogat gnäll varje j***a gång Microsoft eller något annat stort bolag gör något som inte är så bra.

Alla företag vill tjäna pengar det är väl inte så konstigt... och ja, man ska vara kritisk, men också rättvis och inte en dryg fjant som bara ska gnälla för gnällandets skull.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det är ett massa obefogat gnäll på Microsoft allmänt tycker jag, det verkar precis som att det är något som man bara ska göra. Microsoft är av ondo född och kommer alltid så vara eller?! Jäkla patetiskt att gnälla tycker jag. Det är väl bra att de faktiskt säger något istället för att bara vara tysta om det eller hur?

Vi har nog Microsoft att tacka för mycket av utvecklingen vi har sett på IT-sidan.
Att ligga i fronten av utvecklingen är aldrig lätt och man kommer alltid stöta på problem. Sen hur media uppmärksammar eller tystar ner saker är i verkligheten skit samma. Det är så klart att en miss från Microsoft ska höras och gnällas om mer än om ett litet företag gör någon miss.

Ett jäkla fjanteri är det att hela tiden gnälla på de stora drivande och framgångsrika företagen. Men det är ju så typiskt svenskt också att göra det.

Någon kan ju starta upp ett eget konkurrerande företag då som inte gör några missar alls någonsin, eller hur? Om det nu är så fel på Microsoft.

Nej jag jobbar inte på Microsoft och nej jag är ingen fanboy heller. Jag tycker bara att många gnäller helt obefogat på allt och alla när en miss av något slag har begåtts. Nu har de upptäckt ett fel och går ut med det, är inte det bra?!

Obefogat gnäll? Dom har spenderat mång-miljard belopp på utveckling, tillverkat 11.6 miljoner maskiner under ett och ett halvt år och säger nu "hoppsan, dom är tydligen felkonstruerade". Inte heller är det första gången, vid release var det väldigt många konsoller som helt plötsligt hängde sig. Inget gnäll är obefogat och det skulle gnällas precis lika mycket om det var sony som klantat till det. Från din sida skulle det nog gnällas mycket mer

sunnis: Ja låt oss inte klaga på Xbox360 eftersom PS3 kan ha fel i kontruktionen den med

Synd om alla som har/kommer att drabbas men jag är ganska nöjd över att Microsoft tar en enkonomisk käftsmäll

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Öh vänta här nu. Det finns ju inge gnäll i tråden vad jag kan se.

Permalänk
Medlem

Hmm undrar vad som hänt om Apple gjort en spelkonsoll och kallat den "Iconsole" och den hade lidit av den röda ringens död? Nääh kommer aldrig hända och jag skrev bara vad jag tänkte ang fanboys och nu får jag fan för det "igen" så jag teoretiserar inget mer om det för hus ehh forumfridens skull :D.

Till ämnet: Bra att M$ tar sitt ansvar och visar att dom inte tänker tysta ner detta utan kunderna hålls skadeslösa vilket dom iofs är tvungna till om dom vill vara kvar på konsollmarknaden som är viktig för dom då det är spelen som dom tjänar pengar på och vem vill köpa spel till en konsoll som dör en förtida död och man inte får nån respons ifrån tillverkaren?

Permalänk

Fantastiska summor pengar, cirkus 100$ per konsol om man räknar med att ALLA som har sålts går sönder inom en 3års period. Låter lite väl häftigt tycker jag. Vad innebär en högre frekvens av "dödliga" fel? Pajar 10% av konsolerna? 20%? 50% ?

Om en fjärdedel av alla konsoler pajar så snackar vi ju om 400$ per konsol, tillräckligt mycket för att dem ska kunna skicka ut en ny rakt av.

Vad är det för fel? Är det det här gamla där någon kylfläns sitter för hårt och gör att vissa av lödningarna släpper? I såna fall behöver det ju bara gå pengar åt att dem löder dit det igen.

Permalänk
Medlem

Hade dom återkallat konsollerna hade man ju bara behövt lämna in dom där man köpte dom, nu måste man ju bevisa att den är trasig och inte "ups, din dvd är visst moddad, synd!"

förövrigt är hela PS3'an bättre designad vad gäller hårdvara. alla större chip har kopparblock med heatpipes som sitter ihop med en större fläns som tar upp ungefär halva konsollen och kyls av en 160mm's fläkt. Xbox 360 har ett kopparblock med heatpipes på cpu'n och en alufläns på GPU'n, och hela konsollen kyls med 2st 40mm fläktar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Hehe, finns anledning till att jag väntar tills sista versionen kommer ut

Det gäller alla konsoller inte bara Xbox, M$ o Có gör något åt saken åtminstånde.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
"...dö i förtid." Jag hoppas det är nyhetsförfattarens formulering och inte microsofts, för i så fall är det ju bestämt att den ska dö vid en viss tidpunkt.

Sen så var väl inte detta riktigt nytt..

Jag håller med det är i så fall ett väldigt läskigt citat :S
tänk i så fall om andra gör så med sina prudukter också, det är ju bara vinst för dem för då måste vi konsumera nya produkter hela tiden :S
Hur långt kan det sträcka sig ? börjar nästan bli paranoid hehe..

Permalänk
Medlem

Ärligt talat...
Microsoft gör en del bra grejer och hel jävla massa skit. Det senaste dom gjorde riktigt bra va Xbox360, dealen att göra en mus tillsammans me Razer (hoppas på utveckling där) och Windows 98 (yeah you heard me!!!). Det senaste dom gjorde som va skit är ju typ Win ME, Win 2000 o Win Vista... XP e halvbra.

Apple är OXÅ bra på o göra dåliga grejer, som den vanliga ipoden (batteritid någon?? Någon?? ingen som bryr sig om batteritid? o dessutom e inte ljudkvaliten bäst...) , fula jävla laptops i massa glada färger och dåliga möss. DOm gör däremot Dagens laptops förbannar j**** bra, bättre än någon annan. Ipod nano är snart perfekt, o deras trådlösa routers o grejer e grymma...

Och Sony va ute ur leken i början på 2000-talet. dom va skitbra på o göra tvapparater o div. förr, men inte längre. tyvärr sony ni sunkar ner er mer o mer för varje år som går.

Sådär nu har ni alla fått en smäll på käften XD

Angående konsollerna e d kanske inte ett bra alternativ att förlänga garanting men det är ett jävligt strategiskt beslut som kommer spara dem huuuuuur mycke pengar som helst. Och jag måste säga att det är rätt, ja hade inte tagit ett annat beslut eller stämt microsoft för att dom e kassa över en sån här sak.

Om PS3 kommer hålla eller inte tänker jag inte uttala mig om.

Goodnight peeps!

Visa signatur

Coolermaster Centurion, 2800+ AMD, 1024 mb minne (2x 512 mb ddr dualchannel), Seagate SATA 160 GB, HIS Excalibur 128 MB Radeon 9800 PRO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det är ett massa obefogat gnäll på Microsoft allmänt tycker jag, det verkar precis som att det är något som man bara ska göra. Microsoft är av ondo född och kommer alltid så vara eller?! Jäkla patetiskt att gnälla tycker jag. Det är väl bra att de faktiskt säger något istället för att bara vara tysta om det eller hur?

Den enda anledningen till att Microsoft inte är tysta om problemet är för att det kommer komma ut för eller senare, och då förlorar de mer pengar.
Det är bra att folk gnäller på företag, då skärper de till sig förhoppningsvis.
Det är väldigt dåligt att vara som dig när man är konsument, du är alldeles för godtrogen.

Permalänk
Medlem

Undrar vem som får sparken för detta.

"Ja, ok, vi skulle inte ha skyndat på framtagningen av produkten bara för att få ut den på marknaden före alla andra nextgen konsoller."