CS Source hackar med 8800GTS?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
Mysko alltså, måste vara nåt me steam o era datorer. Har aldrig varit med om nåt sånt fel. Och det har ingenting med dual core att göra, eller om man har dual core omptimizern installerad. Har du testat med äldre drivisar eller bara kört driver cleaner o tagit bort dom gamla drivisarna ordentligt?

Jag laddade ner de senaste drivrutinerna från nvidias hemsida. Ska jag inte använda dom? Vilken version ska jag använda och hur får jag tag på den?

Permalänk
Medlem

Har du ändrat rates? elr kanske det inte har ngn effekt när man bara kör mot bottar? Dessutom fattar jag inte varför det är så roligt att spela CS mot bottar? Angående drivers så kan du prova med omegadrivers från www.omegadrivers.net ...

Permalänk

orkade inte kolla alla inlägg... är lite trött

prova att göra AMD dual core tricket

tryck ctrl+Alt+delete så att du får upp taskmgr (cs måste vara igång) leta upp cs i processer högerklicka på det och där kan du ställa in vilka prolle kärnor du vill köra på (set affi nånting heter det på engelska iaf kommer inte ihåg va det heter på svenska) och kryssa ur kärna 2 (gör att spelet bara använder en kärna) hjälper det inte ä de bara å kryssa i igen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pip3r
Har du ändrat rates? elr kanske det inte har ngn effekt när man bara kör mot bottar? Dessutom fattar jag inte varför det är så roligt att spela CS mot bottar? Angående drivers så kan du prova med omegadrivers från www.omegadrivers.net ...

Jag har testat och ändra rate och det hjälper inte. Jag ska se vad jag hittar för drivisar...

Permalänk
Medlem

Testa o köra med drive cleaner pro. Ifall det är nåt som stör med gamla drivisar. Sen lägg in dom nyaste, kolla steam om det finns nån update. Kolla alla inställningar i steam/cs/nvidia. Installera om steam annars, funkar inte det så formatera datorn. Funkar inte det sen så har jag ingen aning.

lycka till oavsett hur det går.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

MEN DU HAR TESTAT ATT STÄNGA AV EN KÄRNA NU ELLER????!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Har du installerat AMD:s dual core patch, eller "optimizer" som dom fräckt kallar det.

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_...

Ska man köra in den fast man sitter på Intel?..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Ska man köra in den fast man sitter på Intel?..

Nej.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
MEN DU HAR TESTAT ATT STÄNGA AV EN KÄRNA NU ELLER????!

Ja.

Permalänk
Medlem

Och fungerade det?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Och fungerade det?

Nej.

EDIT: Jag har testat med nya drivisar nu och det hjälpte inte...

Permalänk
Medlem

Man ska inte behöva stänga av någon cpu kärna. Testa att installera om CS:S.

Först kan du ju testa att ta bort CS:S configen. Starta spelet och den skapar ett nytt config för ditt uppdaterade system.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Man ska inte behöva stänga av någon cpu kärna. Testa att installera om CS:S.

Först kan du ju testa att ta bort CS:S configen. Starta spelet och den skapar ett nytt config för ditt uppdaterade system.

Jag testade att installera om det och det funkade inte, men jag har löst problemet nu! Det var bara att stänga av rätt cpu-kärna. Om jag kör spelet med den andra kärnan fungerar det, men inte om jag kör med den första eller båda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Jag testade att installera om det och det funkade inte, men jag har löst problemet nu! Det var bara att stänga av rätt cpu-kärna. Om jag kör spelet med den andra kärnan fungerar det, men inte om jag kör med den första eller båda.

ok gott! Jag har samma CPU som dig och jag behöver inte oroa mig för nåt sånt :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
ok gott! Jag har samma CPU som dig och jag behöver inte oroa mig för nåt sånt :/

Datorer uppför sig konstigt ibland...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizzardo
Att köra utan Vsync är som att blästra ansiktet med sand när man spelar.

där har du fel...

att spela MED vsync är som en bil utan ratt.

Permalänk
Inaktiv

Jag kör aldrig med vsync