Permalänk
Medlem

Tillbaka igen!
Ville inte beställa skenor till mitt Coolermaster chassi då jag drog fram borren

Angående ommålningen av chassit så får det vänta någon vecka till.
Har ett nytt projekt med, att gammalt Dataprince chassi som ska målas om mm, har redan gjort hål i sidan för 2x 12cm fläktar.

Permalänk
Musikälskare

Fesen din mad-modder! \o/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kul moddning men snyggt blir det inte haha

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Aaahh.. så ska det se ut, Fesen. Dina moddar äger, de är ghetto värre!

Fortsätt så, du ger mig och många fler insperation. Jag gjorde själv en vindtunnel av kartong för att kyla min Socket A CPU som enbart hade en kylfläns, så jag vindtunlade flänsen med chassifläkten. Pizzakartong och tejp, det är grejer det.

Sorgligt nog överlevde inte CPU:n kylflänsmonteringen...

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

Fy fan :< Coolermaster chassit ska ut, eller ja vette fan.

Blir vattenkylning runt jul/nyår hade jag tänkt då jag kommit över ett kit (bara Cpu block som fattas).
Här kommer lite bilder!

EHEIM 1048 pump (10l/h)
BlackICE Radiator dubbel
Reservoir som tar upp en 5.25" plats.
Sen hade jag tänkt å fixa nå billiga Zalman cpu och gpu block.
Hade tänkt mig 2x Everflow fläktar en som går på 7v till radiatorn.

Här är chassit jag tänkt mig till vattenkylningen men jag funderar på att köpa en ny då den där e ganska sleten

Efter jul kommer lite mer pix och då kanske jag har lånat en digitalkamera...Tar bilder med skitmobilen nu.

Permalänk

alltid kul att se "ghetto"moddarna för det finns ingen som är den andra lik

borde ju komma nån Ratcomputer tävling

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk

Haha det hade varit kul. har du grejat något sen sist du skrev här eller??

Permalänk
Medlem

Najjsiga ghetto moddningar Du påminer väldigt mycke om mej när ja kör igång

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Medlem

IM BACK! Någon Moderator får lägga in "56k varning" i topic för det tog en stund för mig att ladda första sidan ^^,

Imorgon hade jag tänkt lägga upp lite bilder på mina nya modds Köpte budgetdämp på Biltema förra veckan och lite limm så jag har ägnat lite tid till att boffa och smeka in lite dämp i båda mina lådor (Cooler master Centurion 530 och Compucase) Sen har jag grovt modifierat fronten på mitt CM chassi då det såg jävligt ut med pelarna

Så här ser dom ut stock.

Nu ser den ut som denna, nya modellen

jaja bilder kommer imorgon! förhoppningsvis tagna med digikamera och inte min 2.0mpix mobil

Angående vattenkylningen så har jag lagt det på is då radiatorn fuckat och dataprince chassit gav jag bort till brorsan

Permalänk

Looking GOOD fesen. Du gick över till wasserkylning till slut alltså men vad är de för strul med raden då?

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Looking GOOD fesen. Du gick över till wasserkylning till slut alltså men vad är de för strul med raden då?

Färgen har lossnat på ett par ställen så ser det ut som själva "grillen" är lite stötskadad på vissa ställen...får kolla ifall den läcker eller om det stoppar flödet igenom skiten senare idag

Har faktiskt inte gått över än då jag inte fixat något cpublock till min s775a men har ett socket A block som ligger och en Athlon 2600+, Asrock moderkort och 128mb ddr ram ^^, klart godkänt att testa på.

Btw är det någon som vet vart man kan köpa plåt? typ 3-5mm. Ska vara till Chassisidor

EDIT*******************************************

Nu kommer lite bilder!

Min Compucase låda.

Fullproppad med dämp, kanske inte snyggast ditsatt eller så bra utsatt men jag hoppas det gör sitt jobb

Närmare titt.

Närmare titt igen...

Änu en närmare titt zzzz...

Nu över till mitt Cooler Master chassi!

Självklart så har man siliconfötter från Acusti

Fronten idag efter alla modifikationer, bara "musöronen" kvar att ta bort nu.

Aj vad suddigt...Datorn iaf, Warmcott 3.0 och lite annat skit.

Närmare titt.

Närmare till igen...

Hehe lackar på kvallen @ mobilkameran..nästa gång så ska jag f*n ha en digi redo.
Vad har jag lärt mig av det här då? Jo dämpmattorna är inköpta på biltema för 100kr ala x5 som är kanske 60x40cm, ingen superdämp men det funkar annars har dom superdämp där också men då kostar ett chassi runt 400-500kr att dämpa.
Coolermaster chassit var inte optimalt att dämpa, massa små fulgrejor ivägen tex skruvfria expantions platser samma med 5.25" platserna, sidodörren har ett fläkthål som är böjt ut och det är väldigt störigt...orka inte spackal över och måla så jag slängde bara in dämpet

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=87657
Dämpmattorna.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=83201
Kontaktlim använde jag till det Var osäker på om spraylimmet skulle funka då jag tog det här.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=83277
Dessa ska funka rätt bra också.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=93058
Den här mattan lär vara GRYM, väger apa och har flera lager å skit Ska nog testa dessa härnäst.

Den här hade jag tänkt till vattenkylningen men det saknar top, botten och ena sidoplåten därför jag är ute efter lite billig plåt

//fesen för den här gången ~~

Permalänk

OMG! Är de inte en old school DangerDen Maze 2 ja ser
Älskar dåtidens recensioner på block. Detta tyckte man var helt acceptabelt http://www.techwarelabs.com/reviews/cooling/dangerden_maze_sh...

Du får försöka fixa en hold-down plate för blocket sen också, om du nu orkar, annars har du ju alltid cheepy Zalman http://www.webhallen.com/prod.php?id=47829.

Du vill inte ha vattenkylningen i coolermaster-chassiet då? Radiatorn kan du ju alltid montera på utsidan precis bakom 120-fläkten. Bara att dra gängstänger genom fläkthålen som sen skruvas in i radiatorn. Pumpen får ju iaf plats på insidan.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Mja jag sitter och funderar på hur jag ska få fast blocket, 4 skruv/bult så är det väll bara å dra åt försiktigt ?:) Eller ska man fixa några fjädrar å dra på?

Juste du smo är bra på sånt här, pumpen är inte 12v finns det någon adapter som gör så den startas när man slår på datorn, det är som sagt en 230v pump.

Permalänk
Medlem

Det du menar är nog ett pumprelä tror jag.

Permalänk

Ja har ett relä du skulle kunna få annars. Lär nog inte behöva använda den nå mer iaf, kör 230v direkt istället.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Gjorde ljudämpningsmattorna någon skillnad?? Vill inte ha något halvt när jag köper, kör hellre på denna(länk där nere).. Fast det är ju inte ens säkert att den e bra heller :'( Är riktigt osäker!

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=93058

Mycket smartare och köpa två st för 99 kr haha! Man kan väl skära i dessa så dom passar bra?

btw, fortsätt så fesen

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Gjorde ljudämpningsmattorna någon skillnad?? Vill inte ha något halvt när jag köper, kör hellre på denna(länk där nere).. Fast det är ju inte ens säkert att den e bra heller :'( Är riktigt osäker!

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=93058

Mycket smartare och köpa två st för 99 kr haha! Man kan väl skära i dessa så dom passar bra?

btw, fortsätt så fesen

Det ska hjälpa... Mjukt material som typ madrass stoppar en hel del ljud då ljudet har svårt att penetrera sånt material. Funderar själv på nåt sånt bara för sakens skull ^_^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ertan köp för 100kr och smeta in, men för bästa restultat så ska man självfallet ha en ganska tyst dator innan för det dämpar inte högt ljud så bra utan dom dova ljuden som finns kvar när man gjort vad man kunnat eller vill tysta ner den ett sista snäpp ^^,
Sen behöver du inte känna dig rånad heller om du lägger som jag 100kr + 40-50 på lim på Biltema.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Ja har ett relä du skulle kunna få annars. Lär nog inte behöva använda den nå mer iaf, kör 230v direkt istället.

Hehe får se om det är jobbigt med pumpen direkt i uttaget.
Annars får jag haxxa till en pedal/knapp som slår på skiten

Permalänk
Medlem

Innan när jag använde 8800gt med "moddad" kylare var datorn skit tyst.. fast grafikortet gick sönder och använder nu 6600gt tillfälligt med stockkylning xD Så den låter som fan! Ska sänka alla nexusfläktar till 7v och köpa nytt grafikkort med tyst kylning. Vet inte om jag ska vänta på bättre grafikkort eller slå till med en gts...

Okej då blir det nog den för 100kr...

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Har fått in ett fresh Aopen chassi men det måste "fixas" då det bara finns 8cm fläkt i fronten och ingen därbak...så imorgon troligtvis blir det fram med borren sen trycka in 2st 12cm fläktar med guld galler

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Im BACK!

Nu har jag bestämt mig för att försöka dra igång vattenkylningen i servern, behöver dock ett lite bättre grafikkort -_-
Har en Packard bell låda dom jag tänkt mig ska få vattenkylningen men men vi får se.

/fesen

Permalänk
Medlem

*ROFL* Du är en sån där som inte går att lämna ensam hemma va ?
Alla föräldrars skräck, sätter hjul på huset och bygger om det till en husvagn ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ace-T
Iaf bättre än kassa gummisnoddar som vissa verkar föredra

Fattar inte varför man ens kommer på en sådan über-käz lösning.. Gummi torkar ut och händer det med en hårddisk kan man säga adjöss till de gigabyten man hade... "Bahdhrumm" så fanns de icke mer lixom...

Personligen hade jag letat upp några gamla stålfjädrar och vikt dem på så vis att de inte förde resonansen vidare ut i chassiet och samtidigt haft dem ordentligt fastskruvade. Ett annat alternativ skulle vara silikonupphängning.

Man använder silikon gummiband som tex en fönsterlist eller liknande. Tål värme och kyla och är dessutom lagom elastisk. Inte speciellt dyr på en vanlig byggvaruhandel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
*ROFL* Du är en sån där som inte går att lämna ensam hemma va ?
Alla föräldrars skräck, sätter hjul på huset och bygger om det till en husvagn ?

Nej då Brukar bara pula med mindre grejor (tex datorer) när jag inte har något annat för mig annars är jag en svärmorsdröm *not* haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Im BACK!

Nu har jag bestämt mig för att försöka dra igång vattenkylningen i servern, behöver dock ett lite bättre grafikkort -_-
Har en Packard bell låda dom jag tänkt mig ska få vattenkylningen men men vi får se.

/fesen

Här fås inte se nånting, sätt igång nu fesen Vill se vattenfall och gröna skogar.

Min vattenserver borde bli klar inom nån vecka skulle ja tro... okej vi säger 2 då.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Här fås inte se nånting, sätt igång nu fesen Vill se vattenfall och gröna skogar.

Min vattenserver borde bli klar inom nån vecka skulle ja tro... okej vi säger 2 då.

Yes det kommer det kommer måste kirra lite slangklämmor, fixa skruv till sA cpublocket eller köpa ett till s478.
Hehe, hörru vad tror du är bäst att sätta radiatorn? (2x12cm) Tak/Golv/Sida? Fronten tror jag inte den passar men kan testa då det skulle vara GULD. Sen vad måste man ha i vattent för det inte ska bildas alger? Hört om batterisyra annars kan man ju köpa Zalmans?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vill också ha en dremel och modda mitt gamla no-name miditower det har så mycket potential... *sparkar dålig ekonomi i röven*

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Yes det kommer det kommer måste kirra lite slangklämmor, fixa skruv till sA cpublocket eller köpa ett till s478.
Hehe, hörru vad tror du är bäst att sätta radiatorn? (2x12cm) Tak/Golv/Sida? Fronten tror jag inte den passar men kan testa då det skulle vara GULD. Sen vad måste man ha i vattent för det inte ska bildas alger? Hört om batterisyra annars kan man ju köpa Zalmans?

Vanligt batterivatten + 20-30% glykol kommer bli fina fisken. Var du sätter radiatorn de är väl i första hand upp till vad chassiet klarar av, tak eller golv är vanligt iaf. Mer bilder på chassiet!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare