Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Vanligt batterivatten + 20-30% glykol kommer bli fina fisken. Var du sätter radiatorn de är väl i första hand upp till vad chassiet klarar av, tak eller golv är vanligt iaf. Mer bilder på chassiet!

Golv blir nog vettigt isf å fixa ett bra dammfilter Ska täcka lite hål i fronten och bak sen kan jag slänga upp lite bilder

Är ruggigt sugen på en Zalman Resirator men är det bara å skicka då man måste köpa en XT för dyra pengen för det ska vara värt det?

Permalänk
Medlem

fesen de där silikon fötterna du köpte är de till någon nytta?
Har även samma chassi ,cooler master.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
fesen de där silikon fötterna du köpte är de till någon nytta?
Har även samma chassi ,cooler master.

Yes Acustifeetsen är ganska bra, dock får man inte ha för tungt chassi då mina var ganska mjuka.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

fesen du är rätt man att fråga ^^

Mina högtalare som är lite äldre lever än idag, tänkte skruva isär dom och färga dom svarta. Men fötterna är borta så dom kan vibrera/skaka och göra ett extremt irriterande ljud ifrån sig. Vad kan jag köpa och sätta under dom för att få dom att stå still till 100% igen?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
fesen du är rätt man att fråga ^^

Mina högtalare som är lite äldre lever än idag, tänkte skruva isär dom och färga dom svarta. Men fötterna är borta så dom kan vibrera/skaka och göra ett extremt irriterande ljud ifrån sig. Vad kan jag köpa och sätta under dom för att få dom att stå still till 100% igen?

Möbeltassar?

Seriöst så har jag samma problem, så jag undrar samma sak..

Permalänk
Medlem

Kör med art nr: 31-4074 hos classe..... http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20829488 17kr/4st av den minsta modellen (20x10 mm). dämpar bra och är stadiga. Kör dom själv under ett chassi. Finns även på ÖB,rusta och andra "billiga" affärer.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Får kolla på det där samt ''möbeltassar'' ^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Kör med art nr: 31-4074 hos classe..... http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20829488 17kr/4st av den minsta modellen (20x10 mm). dämpar bra och är stadiga. Kör dom själv under ett chassi. Finns även på ÖB,rusta och andra "billiga" affärer.

Väldigt intressant, tror jag pejja 60kr för Acustifeetsen men då får man ju riktiga silicongrejor

Tycker tråden har gått lite offtopic ska se om jag kan hitta något chassi jag kan såga i så lägger jag upp lite bilder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Tycker tråden har gått lite offtopic ska se om jag kan hitta något chassi jag kan såga i så lägger jag upp lite bilder

Du vet vad ja vill se :p. Gå på clase eller nåt och köp nå jävla 200 spänn's chassie alternativt nån grå 90-tals burk från blocket. Lite spraay spraay och sen är den modern och liknar *host* lian li* förutsatt dock att du spenderar ett par dagar med våtslippapper grit-nr 2000

Ja ska inte stressa.. ta den tid du behöver bara

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Varför skaffar du dej inte riktiga verktyg och försöker göra ett snyggt jobb istället? , gheto modda kan vem som hellst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dansbrallan
Varför skaffar du dej inte riktiga verktyg och försöker göra ett snyggt jobb istället? , gheto modda kan vem som hellst.

Det var fesen om introducerade ordet ghetto.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dansbrallan
Varför skaffar du dej inte riktiga verktyg och försöker göra ett snyggt jobb istället? , gheto modda kan vem som hellst.

Är inte speciellt artistiskt lagd samt inte speciellt händig när det kommer till att göra supergrejor men jag har viljan.

Koden med ghetto är att det ska inte se fint ut, det behöver inte läggas kropp och själ i arbetet utan det ska vara ruggigt simpelt och fungera.

Har fått ett gammalt Antec AMGblabla chassi men fan pallar inte med 80mm fläktar sen är fronten kaputt så jag ska se om man kan göra en egen på något vänster sen så lär jag ge bort det eller sälja det för en billig peng.

Får se sen om jag köper en Dremel och försöker mig på lite gravyr, vill ha en fin sign på lådan så klart men just nu lägger jag inte ner så mkt tid på det utan allt går för att kolla hur det går för polarn som spelar poker @ EPT.

Handyman som man är så har jag nupåbörjat ett projekt med ena burken, Compucaselådan ska slipas på utsidan och få en en färglös utsida som ska vara blank och fin, sen får jag se om jag pallar måla insidan för där ska asfaltsplattorna in sen.

Liten sneakpeak: http://data.fuskbugg.se/skalman01/chasiasdfasdf.JPG