Razer lanserar Diamondback 3G

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar Diamondback 3G

Tillverkaren Razer har lanserat den tredje generationen Diamondback-möss i dagarna. Den största skillnaden mot tidigare generationer är en ny optisk sensor på 1800 dpi.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

bah, deathaddern är nog skönare, fast med samma innehåll.
bra för dom som gillade den modellen men vill ha den lite vassare

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Inaktiv

Sån skulle jag kunna tänka mig. Men jag håller mig nog till min Intellimouse Explorer 3.0 tills den ger upp

Permalänk
Medlem

skulle kunna tänka mig en sådan jag också, men jag är tvärnöjd med min G5 än så länge.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

G3 FTW! Men den där verkar ju helt ok, men inte specielt snygg i mina ögon, men man ska ju ha handen på den.

Permalänk
Medlem

Samma skit som alla andra möss de släppt. Antligen får du en fabriks trasig, eller så förstör musens egna drivrutiner den. Läs otaliga trådar om det, och har tvingats lyssna på en kompis som whinat som satan pga flera av deras möss. . . It says it all.

Permalänk
Medlem

njae, aldrig gillat copperhead eller daimondback men deathadder och habu är riktigt sköna

Permalänk
Medlem

Köpte en (beta)habu till min lillebror och pga buggar så var jag tvungen att uppdatera, lättare sagt än gjort slutade med att inget gick att göra, den var låst i obrukligt skick. Var på vippen att lämna tillbaka skiten men tog med den hem och då fixa det sig med en gång

Vart att nämna var att jag gjorde fel första gången, till mitt försvar var det sjukt-krångligt!

Nu funkar Habun bra och är störtskön.

Själv har en en röd diamondback som aldrig har krånglat och jag är nöjd med den. Men man ska vara försiktig med sladden på den, gummit åker av för minsta skav.
Man kan ju hoppas det är bättre kabel på denna mus.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Inaktiv

Förra versionen funka iaf riktigt bra har min kvar... innan den dör har jag slitet sönder kablen (får tejpa skiten). Så visst håller den och inga problem alls hittils :). Blir nog en sådan här nästa gång.

Permalänk
Avstängd

Alltså jag måste säga att jag gillar Razer, det ända dom har gjort mycket länge är möss och inga dåliga sådana heller.

Jamena ur min vinkel har Razer bara 1 stor konkurrent och det är logitech men dom gör ju en hel uppsjö av prylar (i och för sig har razer börjat med det också)

Nja jag gillar det som är Razer (obefläkat av microsoft), beställde i veckan en Deathadder som kommer imorgon.

Visa signatur

c2d e6600@3200 mhz (tuniq tower), msi g7900gto och asus p5b deluxe, och 2 gig corsair xms2 5-5-5-12 800mhz, nzxt lexan och antec he 500w

Permalänk
Medlem

Intellimouse explorer 3.0 is the shit! Den stora fanbasen av denna mus kan inte ha fel. Såg ett test där ett fan till Razor (aldrig använt Intellimouse explorer 3.0 särskilt mycket eller länge) testade en IE 3.0 och han använde den så pass länge att han vande sig vid den. Yepp han gillade den bättre än razor efter det.

MS slutade t.o.m tillverka IE 3.0 men tack vare att den var så grymt populär blev dem tvingade att fortsätta producera den och den finns alltså att köpa ny fortfarande.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 2.80GHz, Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz, Corsair SSD Force Series 120GB, Corsair Cooling Hydro H70, 2xGigabyte GeForce GTX 460 1GB OC SLI

Permalänk
Medlem

Min Logitech MX500 har jag haft i mer än fyra år utan problem, är ganska impad.
Dock köpte jag en Intellimouse Explorer 3.0 till min syster i Januari i år och sidoknapparna har redan börjat glappa :(.

Permalänk
Medlem

Hehe, jag kör min diamondback på lägsta eller näst lägsta DPI hela tiden. Varför i helvete skulle man vilja ha 1800dpi? Overkill som fan.

Permalänk
Medlem

Jag älskar min deathadder... men vad är skillnaden mellan de tu? Känns som att det här är en billigare variant? O.o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thermion
Intellimouse explorer 3.0 is the shit! Den stora fanbasen av denna mus kan inte ha fel. Såg ett test där ett fan till Razor (aldrig använt Intellimouse explorer 3.0 särskilt mycket eller länge) testade en IE 3.0 och han använde den så pass länge att han vande sig vid den. Yepp han gillade den bättre än razor efter det.

Hur kan NÅGON på denna jord fortsätta använda razormöss efter ett sådant mastigt test......:rolleyes:

Seriöst grabben vem fan bryr sig.......

Permalänk
Medlem

Altså allvarligt, behövs det verkligen bättre pekdon?

Permalänk
Avstängd

Oj en 3G-mus.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

hummm.. jag har en Habu.. den rycker lite ibland..(tror det har med laser att göra) men är för det mästa grymmt skön..

jag hoppas att infra whatever kommer att ge ett stadigt flyt.. har varit inställd på att skaffa dethadder men detta verkar oxå intressant?

tycker om formen på habun så... jo..

ang seriöst bättre pekdon! Ja klart att det gör! Jag missar ju hela tiden:) hehe..

Visa signatur

Abit Fatality FP-IN9 SLI/C2DUO E6600 2.4GHz/Corsair XMS2-6400 ddr 2 2x 1024 800MHz/Leadtek 8800GTS 320MB/Corsair HX 520W/Lian Lee pc6070b/Vista home premium 64bit/Habu Razer/+ mera så klart

Permalänk
Medlem

Efter ett år så började högerknappen glappa för 2 jag känner.. .en av dom känner en som är inne på sin 4:e mus pga samma problem ... hoppas dom har fixat det problemet :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har haft min Razer Diamondback lika länge som processorn, dvs januari -05. Funkar jättebra fortfarande. Fast när denna inte vill vara med längre så blir det nog en deathadder, om de inte släppt något nytt såklart!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

När vi ändå talar om möss så läste jag recensionen av Habu (och köpte en) här om veckan. Det skrevs då att musen har riktigt skön passform i handen och bra komfort etc.

Det fick mig att undra hur man mäter det med tanke på att alla håller musen på olika sätt och har olika stora/små/tjocka/smala fingrar/händer.

Hur föredrar ni att hålla i musen, något av dessa eller ingetdera?

Alternativ 1 (vilket jag föredrar);
http://chucknorris.nu/1.JPG

Alternativ 2;
http://chucknorris.nu/2.JPG

On topic: Jag håller med flera tidigare svar, jag ser egentligen ingen poäng med 1800dpi för att musen ska klara av att läsa en rörelse på 20G eller vad det nu landar på. Tillverkare borde hellre se över drivrutiner/firmware och programvaror, enligt mig.

Permalänk
Medlem

har haft en diamondback och en copperhead.. båda har börjat "blinka" så man måste dra ur sladden och stoppa i den igen, razer är bara SKIT, dessutom så buggar copperhead.

Jag säger bara, köpt aldrig razer

Permalänk
Avstängd

Jag måste säga att jag håller musen med fingrarna och låter nederdelen av handflatan ligga i underlaget, enbart vid stora rörelser lyfter jag handen helt, det går fortare att göra små rörelser så, bara vrida på handleden, kombinerat med relativt hög kännslighet på musen så är det en klar vinnare i CS och liknande.

Visa signatur

c2d e6600@3200 mhz (tuniq tower), msi g7900gto och asus p5b deluxe, och 2 gig corsair xms2 5-5-5-12 800mhz, nzxt lexan och antec he 500w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raczo
har haft en diamondback och en copperhead.. båda har börjat "blinka" så man måste dra ur sladden och stoppa i den igen, razer är bara SKIT, dessutom så buggar copperhead.

Jag säger bara, köpt aldrig razer

Du har inte funderat ifall det är fel på dig istället för mössen?
2 Olika möss med samma fel låter märkligt har själv aldrig råkat ut för liknande varken på Mac eller Windows eller hört talas om det.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

"Knapparna längst fram på musen har uppgraderats med "Always-On"-material som gör att man inte råkar halka med fingrarna."

Vill bara påpeka att Always on ser till att musen aldrig hamnar i sömnläge och har inget med knapparna att göra.. knapparna kallas för "non-slip ultra-large buttons" ;P

sitter med Barracuda, Tarantula & Deathadder och har aldrig vart mera nöjd.

Permalänk
Medlem

mm... får hoppas sladden sitter bättre än på copperheaden. Har lyckats reklamera två copperheads pga att sladden i princip har lossnat...

skitbra jobbat razer! hoppas era nya möss inte har samma idiotiska lågkvalitetsfel.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Inaktiv

Razer är hur bra som helst tycker jag. Fick dock höra att den här 3G-varianten inte var speciellt bra. Detta pg.a när du "lyfter" musen för att föra den åt sidan (bordet eller musmattan räcker inte alltid till), så registrerade 3G-lasern rörelserna högre upp i luften....nog rätt jobbigt.

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat razer riktigt. Många polare i skolan har haft problem med drivrutiner och att dom börjar glappa. Detta gäller dock copperhead mest, men även någon Diamondback.

Nä Logitech gör bäst möss, mx518 är grymt skönt och funkar fint med drivrutiner osv. Fast nu har jag en IME 3.0 och den är väll okej.

Permalänk
Medlem

Har aldrig testat någon av de nyare, optiska Razersarna, men den sista kulbaserade de gjorde var rätt tuff = )

(Med 'tuff' menas så tung, klumpig, gigantiskt opropertionellt stora gummitäckta knappar man bara behövde titta på för att de skulle aktiveras)

Nä, bästa musen jag haft är min nuvarande, en fin liten sort Microsoft optisk usbmus (med scrollhjul).

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Min diamondback car det bästa jag haft när det gäller att panga saker i quake, Dock så glappade höger knappen ur, uppgraderade till en copperhead, den är ren jävla skit jämmfört med diamondbacken, Deathadder har fått fabulös kritik och jag är jävlligt sugen på en, tror den har skönare passform än diamondbacken, men om diamondbacken blir deathadder budgett. så kanske