Everquest 2 fungerar inte på vista?!

Permalänk
Medlem

Everquest 2 fungerar inte på vista?!

Hej!, hittade inge tråd om detta lilla problem...
Det är så att jag precis har köpt en ny dator och tänkte installera Everquest 2. Det fungerar fint ända tills jag kommer till att uppdatera spelet då får jag ett felmeddelande där det står att "Ip_plugin.exe har slutat att fungera" och så avslutas nedladningen då undrar jag om någon vet om felet ligger hos vista eller brandväggen...hjälp uppskattas väldigt mycket!

Mvh Henrik

Visa signatur

| P4 3.0 | 1024 mb 400mhz | 9600xt | 2*120 gb hdd |

Permalänk
Medlem

Prova lägga till programmet i listan för program som inte ska skyddas av DEP.

(Klicka för större)

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Tackar för att du svara! Skall testa detta men provade att köra som administratör...och då fungera det att uppdatera! Återstår bara att se om spelet fungerar...men när man kör som administratör tar det på något vis mer prestanda än om man skulle köra utan att vara adminstratör som i "vanliga" xp?? Altså slöar det ner datorn mer...

Mvh Henrik

Visa signatur

| P4 3.0 | 1024 mb 400mhz | 9600xt | 2*120 gb hdd |

Permalänk

save, man skulle inte kunna få bakgrunden du kör med? Och fan vad sugen man blir på att skaffa widescreen när man ser hur stort det är..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredPeace
save, man skulle inte kunna få bakgrunden du kör med? Och fan vad sugen man blir på att skaffa widescreen när man ser hur stort det är..

Absolut, här finns den i lite olika upplösningar: http://wallpaperstock.net/the-big-moon-wallpapers_w5612.html
Väldigt trevlig sida för snygga bakgrunder!
Jag kan absolut rekommendera widescreen.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Prova lägga till programmet i listan för program som inte ska skyddas av DEP.

http://www.mediamonster.se/misc/sweclockers/DEPt.jpg
(Klicka för större)

hur hittar jag det programmet som jag måste lägga i listan? jag har samma problem, programmet ''Ip_Plugin.exe'' slutar fungera när jag kommer till uppdateringen av Everquest 2, har läst och kollat här vad jag skall göra, men förstår fortfarande inte =S

Permalänk
Medlem

Kolla officiella forumet angående Vista.

Dvs www.everquest2.com

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.