Permalänk
Medlem

Otrevlig resonans från sidoplåten

Det kommer jobbiga ljud från min sidoplåt, billigt chassi. När man håller emot plåten så slutar ljudet, så jag tänkte tejpa på något som dämpar resonansen. Vad ska jag köpa då, och var? Bor i Sthlm och vill köpa i morgon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hm, ngn typ av list eller så borde funka bra..
Nu är inte jag så inne på den branschen men kanske gav dig ngn idé

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Musikälskare

Dubbelhäftande tejp?

Bara fixa nått

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle gå med typ en gummilist med klisteryta på ena sidan.. eller typ eltejp och göra många lager.. borde också funka..
Inte så jätteinsatt, har aldrig haft problemet

Visa signatur

C2D 2,7ghz (OC från 1,8) 2gb pc6400, 250gb seagate, GF8800GTS 320mb | Canon Eos 400d, Sigma 28-300/3,5-6,3

Permalänk
Medlem

Någon typ av dämpmatta från Biltema borde få tyst på det också

Permalänk
Medlem

Annars har kjell och co dämpkitt för chassin som kostar 199kr har jag för mig, vet dock inte hur pass bra dem är.

Permalänk
Hedersmedlem

Mekonomens tunna asfaltmatta (bitumen) fungerar mycket bra. Billig och effektiv. Jag har använt dem länge och allt vad vibrationer/resonanser heter försvinner.
Ofta räcker det med remsor på 1-2cm, men man får pröva sig fram beroende på låda.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, orsakad av hårddisken.

Lösning: Hängde upp hårddisken i resårband.
Resultat: Ingen mer vibrationer i sidoplåten.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Avstängd

Samma problem, lösningen blev en spark i sidan av datorn när den var avstängd.. den blev tyst och överlevde mitt vrede

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

jag brukar kicka till sidoplåten så fungerar det bra tills man ska starta datorn igen man sparar pengar på det sättet för då slipper man köpa dämpgrejer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sonic1337
jag brukar kicka till sidoplåten så fungerar det bra tills man ska starta datorn igen man sparar pengar på det sättet för då slipper man köpa dämpgrejer

Alla lösningar är bra förutom dom dåliga

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Har samma problem men fixar det med samma metod som de två ovan.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Möbeltassar satta på rätt platser funkar rätt bra också

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Har för mig att Bittumen matta samt "asfaltsmatta" väger rätt så mycket?
Jag har iallfall klätt hela insidan i "dämppapp" och jag kan säga att det var den bäst spenderade hundralappen på mycket länge, finns på Mekonomen.

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]