Muskampen 2025: Segraren korad!

Antec Performance P18x P19x-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Detta förutsätter att nätagget klarar sig på egen hand med hålen i bakstycket, något jag är lite osäker på.

Det är IMO ingen vidare bra idé... Agget lär bara återcirkulera sin egen varma luft och där med gå rejält varmt!

Tipsen från mig är mest samma som nämnts tidigare: P180 har bra med utblås uppe bak, men restriktiva insug... Så öppna upp fronten genom att tex ta bort luftfiltren, ta bort eller modda frontgallren...

Att installera en fläkt i "mitten" i fronten är vettigt, och du kan ju även experimentera med en fläkt i bakkant på övre hårddiskburen...

Tror dock det generellt är svårt att köra två passiva kylare i samma burk... Och du får knappt plats med en fläkt på undre kylaren heller antar jag?
Kanske kan sätta dit en Kaze Jyu slim? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=335623 (nedvoltad)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har för första gången stött på problem med mitt P180 och det gäller inte helt oväntat luftflöde. Jag installerade ganska nyligen ett extra 4850 under mitt nuvarande och fick en smärre chock när jag såg temperaturerna.

Frågan är ju hur jag ska få mer luft till grafikkorten?

Jag hade en idé som går ut på att bygga en ramp för att rikta luften från den nedre kammaren rakt upp i grafikkortet istället för genom nätagget. Detta förutsätter att nätagget klarar sig på egen hand med hålen i bakstycket, något jag är lite osäker på. Grafikkorten som körs/kommer köras med Accelero kyls bra bara det flyter någorlunda i chassit men längst ner blir en bubbla med nuvarande kylningsmodell.

En annan mindre brutal idé vore att bygga lufttunnel från övre fläkten i fronten mot grafikkortet. Även denna idé har sina baksidor, det nedre grafikkortet får inte alls lika mycket luft som det övre och eftersom det nedre nästan ligger i botten på lådan kommer kylningen att bli bristfällig där nere.

Någon kommentar eller förslag på lösning?

Jag har P182 och jag antar att P180 är liknande utformat.
Ta bort övre Hårddisk stället (flytta ned eventuella Hårddiskar. ta 120 mm fläkten från den nedra kammaren och fäst i platsgrunkan där hårddiskstället satt innan den blåser sedan innåt och ger fint ljuftflöde åt grafikkorten.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikn911
Jag har P182 och jag antar att P180 är liknande utformat.
Ta bort övre Hårddisk stället (flytta ned eventuella Hårddiskar. ta 120 mm fläkten från den nedra kammaren och fäst i platsgrunkan där hårddiskstället satt innan den blåser sedan innåt och ger fint ljuftflöde åt grafikkorten.

P180 och P182 är i stort sett identiska så när som på några hål och moderkortsplåtens förskjutning.

Kanske inte framgick så tydligt (inte alls), men samtliga fläktplatser i chassit är bestyckade med Nexus fläktar och den övre hårddiskburen är bortplockad eftersom den var ivägen för en av grafikkortens strömkontakter. Trots detta är det alltså tokvarmt.

Det största problemet är egentligen att den nedre Acceleron är ca 1 cm från golvet i låden och får inte så mycket luft som cirkulerar runt den, den övre klarar sig fint. Moderkortet är väl egentligen inte det smartaste att köra crossfire på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Det är IMO ingen vidare bra idé... Agget lär bara återcirkulera sin egen varma luft och där med gå rejält varmt!

Tipsen från mig är mest samma som nämnts tidigare: P180 har bra med utblås uppe bak, men restriktiva insug... Så öppna upp fronten genom att tex ta bort luftfiltren, ta bort eller modda frontgallren...

Att installera en fläkt i "mitten" i fronten är vettigt, och du kan ju även experimentera med en fläkt i bakkant på övre hårddiskburen...

Tror dock det generellt är svårt att köra två passiva kylare i samma burk... Och du får knappt plats med en fläkt på undre kylaren heller antar jag?
Kanske kan sätta dit en Kaze Jyu slim? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=335623 (nedvoltad)

Det blir till att dremla i botten om det ska dit en fläkt, vilket känns sådär. Det enklaste är kanske att öppna upp i fronten och försöka tvinga luften genom kylarna och sedan efter det iakta och förbättra.

Eftersom jag sitter på ett P180 finns det ventilationshål bredvid kortplatserna (där P182 har hål för slangar) som eventuellt skulle kunna användas men hur blir ett annat problem. Varför har ingen uppfunnit rektangulära fläktar?

När vi ändå diskuterar intressanta saker:
Är det någon som har en bra lösning för att dämpa toppfläkten? Den sitter ju som bekant med två skruvar och två flärpar i metall så gummiskruv fungerar ju sisådär.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Citat:

[...]Det största problemet är egentligen att den nedre Acceleron är ca 1 cm från golvet i låden och får inte så mycket luft som cirkulerar runt den, den övre klarar sig fint.[...]

En cm låter som att det är tillräckligt för Arctic's egna fläktar till Acceleron. De får nog jobba rätt så hårt så nära plåten, men de kan nog ge lite kylning i alla fall. Billig också så det kan vara värt ett försök i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
En som håller med mig däremot så vart den fulare men det kan jag leva med.

Jag kan definitivt leva med det. Tillgav ju lite funktion framför utseende så det är OK... Jag tyckte väl P182 var lite väl steril, även fast jag inte är någon stor fan av "gamer-chassin".

Mind you, jag försöker hitta en värdig ersättare till mitt P160. Jag skäms över fönster + lys... :/

P183 är på god väg att bli en värdig ersättare, jag "suger på karamellen". Jag är inte helt övertygad än om att diskarna inte ska prestera eller må sämre av att monteras lodrätt istället för horisontellt.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Jag är inte helt övertygad än om att diskarna inte ska prestera eller må sämre av att monteras lodrätt istället för horisontellt.

Det spelar ingen roll..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

P180 och P182 är i stort sett identiska så när som på några hål och moderkortsplåtens förskjutning.

Kanske inte framgick så tydligt (inte alls), men samtliga fläktplatser i chassit är bestyckade med Nexus fläktar och den övre hårddiskburen är bortplockad eftersom den var ivägen för en av grafikkortens strömkontakter. Trots detta är det alltså tokvarmt.

Det största problemet är egentligen att den nedre Acceleron är ca 1 cm från golvet i låden och får inte så mycket luft som cirkulerar runt den, den övre klarar sig fint. Moderkortet är väl egentligen inte det smartaste att köra crossfire på.

Om du har bra flöde (och låga temperaturer) i den nedre kammaren skulle du ju kunna ta av plastbitarna som ska täppa till hålen, då borde ju det nedre grafikkortet suga i sig lite sval luft nedifrån?

Stämmer det att dina grafikkort inte har något utblås på baksidan?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Det spelar ingen roll..

Det har spelat roll.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar mellan Cooler Master Dominator 690 och Antec P183. Det som lockar Cooler Master är just allt, det mesta finns och verkar bra. Men alla verkar klaga på ljudutsläppet hos Cooler Master. Och i och med att jag ska köpa en helt ny dator vill jag inte snåla och ha en blåsade damsugare i rummet.

Hur är det med ljudet hos P183?

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaucous
Sitter och funderar mellan Cooler Master Dominator 690 och Antec P183. Det som lockar Cooler Master är just allt, det mesta finns och verkar bra. Men alla verkar klaga på ljudutsläppet hos Cooler Master. Och i och med att jag ska köpa en helt ny dator vill jag inte snåla och ha en blåsade damsugare i rummet.

Hur är det med ljudet hos P183?

Ljudet i P183 är bättre då den har en stor lucka och sina "unika" 3lagers design i chassisidorna, men det är ingen superstor skillnad så det viktigaste är att hårddiskarna har bra dämpning och alla fläktar är tysta då kan man i princip få vilket chassi som helst tyst.

Har ett P182 själv och är väldigt nöjd och eftersom jag är halvpetig så skulle det aldrig falla mig in att köpa Dominator lådan ^^,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ljudet i P183 är bättre då den har en stor lucka och sina "unika" 3lagers design i chassisidorna, men det är ingen superstor skillnad så det viktigaste är att hårddiskarna har bra dämpning och alla fläktar är tysta då kan man i princip få vilket chassi som helst tyst.

Har ett P182 själv och är väldigt nöjd och eftersom jag är halvpetig så skulle det aldrig falla mig in att köpa Dominator lådan ^^,

stämmer bra. det du hör från en P18X är chassifläktarna där bak, det som är innuti datorn; hårddiskar CPU fläkt och grafikkort fläkt är väldigt dämpade jämfört med andra chassin, det beror nog på som du säger den unika 3-lager aluminium designen som gör datorn till ett helvete när man ska på lan

drygt 20 kg är inte najs... (med delar i)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är kylningen då? Utan att ersätta en hårddiskbox. Kommer ha ett HD4870 samt Phenom X4 3GHz.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

stämmer bra. det du hör från en P18X är chassifläktarna där bak, det som är innuti datorn; hårddiskar CPU fläkt och grafikkort fläkt är väldigt dämpade jämfört med andra chassin, det beror nog på som du säger den unika 3-lager aluminium designen som gör datorn till ett helvete när man ska på lan

drygt 20 kg är inte najs... (med delar i)

Ähhh är ju inget om man har bil

Citat:

Hur är kylningen då? Utan att ersätta en hårddiskbox. Kommer ha ett HD4870 samt Phenom X4 3GHz.

P183 kan vara det bättre alternativet om du vill ha flöde, men en P182 kyler bra också polarn kör en c2d i 3.2ghz och HD4870x2 utan några skyhöga temps i ett sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ähhh är ju inget om man har bil

Bilen tar väl sig för egen maskin till lanen :)?

sen är ju inte 20-25 kg så mycket men när folk kommer med sina hp pavalion som väger 5-6kg så är ju deras chassin mer "mobila"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

P183 kan vara det bättre alternativet om du vill ha flöde, men en P182 kyler bra också polarn kör en c2d i 3.2ghz och HD4870x2 utan några skyhöga temps i ett sånt. [/B]

Perfekt, det är P183 jag ska köpa. Detta låter ju underbart. Visst är det ett lite dyrare chassi, men jag känner att det kan vara värt pengarna i och med ljudet - och även hur det ser ut.

Edit: Kom på en sak, hur är kylningen för ens nätaggregat? I och med att det är ganska lite plats där nere, och fläkten är på undersidan av nätaggregatet. Visst man kan ju vända upp och ned på det, men det är väl fortfarande ganska lite plats för att fläkta nätaggregatet?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Perfekt, det är P183 jag ska köpa. Detta låter ju underbart. Visst är det ett lite dyrare chassi, men jag känner att det kan vara värt pengarna i och med ljudet - och även hur det ser ut.

Edit: Kom på en sak, hur är kylningen för ens nätaggregat? I och med att det är ganska lite plats där nere, och fläkten är på undersidan av nätaggregatet. Visst man kan ju vända upp och ned på det, men det är väl fortfarande ganska lite plats för att fläkta nätaggregatet?

En av de bra sakerna med P183 är att det har plats för Antecs nya CP850 nätagg. Ett bra nätagg även för övrigt, men det har också det raka luftflöde som fungerar så bra i P18x.

Antec har även andra bra nätagg med normal storlek och rakt luftflöde som passar i P182. Personligen tycker jag att det är den bästa lösningen för ett P182.

Men alla håller inte med mig, och visst fungerar det egentligen lika bra med "vanliga" vinklade nätagg också, även om man i vissa lägen kan behöva tejpa för hålen runt nätagget i chassit. Otaliga är de som använder t.ex. HX-serien i P182 med mycket bra resultat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
En cm låter som att det är tillräckligt för Arctic's egna fläktar till Acceleron. De får nog jobba rätt så hårt så nära plåten, men de kan nog ge lite kylning i alla fall. Billig också så det kan vara värt ett försök i alla fall.

Känns inte riktigt som en bra lösning att placera fläktarna direkt mot plåten. Sapphire kylaren som är två slot klarar inte att kyla kortet utan hjälp när det sitter så nära plåten så jag tror att fläktar under kylaren ger minimal skillnad tyvärr.

Citat:

Om du har bra flöde (och låga temperaturer) i den nedre kammaren skulle du ju kunna ta av plastbitarna som ska täppa till hålen, då borde ju det nedre grafikkortet suga i sig lite sval luft nedifrån?

Stämmer det att dina grafikkort inte har något utblås på baksidan?

Grafikkorten har inget utblås (tyvärr), hade löst en del problem om de haft det. Dock finns det hål i bakändan under korten där kylarna sitter. Som det ser ut nu har jga plockat bort plastbiten i botten, men hålen är så små och luften tycks inte vilja ta den vägen ut så jag märkte inga skillnader i temperatur när jag tog bort plastbiten.

För tillfället står en extra 120 mm och suger luft från grafikkorten för att klara spel. Jag funderar på att sätta en platta mellan 5,25" burens nedre del och grafikkortets främre kant för att få fläkten i fronten att blåsa ner mot grafikkorten istället för mot processorn som går riktigt svalt. Frågan är hur mycket det nedre kortet påverkas av detta.

Alltså, det här kommer ju förr eller senare sluta såhär:

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså, det här kommer ju förr eller senare sluta såhär:
http://vozyk.com.ua/products_pictures/52201--Large.jpg

Typ...

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ifall man skulle vilja byta ut fläktarna i P183, som jag hört många gör då det är ganska dåliga? Är det fortfarande möjligt att använda sig av fläktkontrollern bak på chassit?
Om jag skulle vilja byta ut dem mot denna till exempel.
https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/noctu...

Är det lätt att göra så de fungerar med kontrollern?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ifall man skulle vilja byta ut fläktarna i P183, som jag hört många gör då det är ganska dåliga? Är det fortfarande möjligt att använda sig av fläktkontrollern bak på chassit?

Nej, det finns inget känt fall där någon lyckats med det. Inte heller något känt fall där någon försökt.

(Hoppas nån kan visa att jag har fel. )

Permalänk
Medlem

Så då kommer fläktarna köra på en konstant hastighet? Utan att det går att ändra dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Så då kommer fläktarna köra på en konstant hastighet? Utan att det går att ändra dem.

Tricool har små knappar som hänger ut där man kan reglera hastigheten i 3 olika lägen, tror dessutom att dom 2 bakre fläktarna har fläktkontrollern fast skruvad på baksidan så man slipper öppna lådan (vad så på P182 iaf).

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Jag menar ifall jag installerar nya.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag menar ifall jag installerar nya.

Nja, du kan ju använda en annan fläktregulator, t.ex. den som finns inbyggd på de flesta moderkort av idag (en till CPU-fläkt och en eller två till lådfläktarna). Och en den fläktar kommer med ett eller två dämpmotstånd som man kan montera för att minska hastigheten.

Men bäst är nog att använda ett program för att justera hastigheten på fläktarna beroende på temperaturen (moderkort/CPU/grafikkort har ju temperatursensorer också) med hjälp av moderkortets styrning.

Permalänk
Medlem

Okej, aldrig byggt en dator totalt från scratch, så jag var inte helt säker på hur det fungerade med chassifläktarna. Men okej, blir väl SpeedFan eller något liknande då? Eller automatiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, vilket chassi är bäst om man kollar på:

1: Tysthet
2: Kylning (iofs nästan viktigast)
3: Utseende

Har ett stacker (gamla modeller i metall) men får inte till det ljudmässigt som jag vill ha det. Har bytt ut alla fläktar mot nexus, har slängt i en massa ljuddämpningsmattor. Har även provat med fläktkontroller, blir tystare då ja men blir ju inget vidare flöde i burken då heller. Kommer dessutom kasta i ett 5870 / 5870X2 senare i år med.

Alla synpunkter är välkomna.

Funderade lite på P183 men har hört att takfläkten sitter rätt kasst. Men vill även vara säker att jag får in grafikkorten osv också, tar rätt mycket plats där idag som synes på bilden:

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk

Har ett stacker (gamla modeller i metall) men får inte till det ljudmässigt som jag vill ha det. Har bytt ut alla fläktar mot nexus, har slängt i en massa ljuddämpningsmattor. Har även provat med fläktkontroller, blir tystare då ja men blir ju inget vidare flöde i burken då heller. Kommer dessutom kasta i ett 5870 / 5870X2 senare i år med.

Funderade lite på P183 men har hört att takfläkten sitter rätt kasst. Men vill även vara säker att jag får in grafikkorten osv också, tar rätt mycket plats där idag som synes på bilden:

http://img219.imageshack.us/img219/4488/86602325.th.jpg

P18x fungerar ju men det blir tight om du ska slänga in ett x2 kort för då går sannolikt översta hddburen bort.
P193 är något du kan kolla på annars, är iofs ganska ihåligt och mycket fläktar men har plats för dom största systemen annars får du gå vida å kolla på Lian-Li kanske.

Permalänk
Citat:

P18x fungerar ju men det blir tight om du ska slänga in ett x2 kort för då går sannolikt översta hddburen bort.
P193 är något du kan kolla på annars, är iofs ganska ihåligt och mycket fläktar men har plats för dom största systemen annars får du gå vida å kolla på Lian-Li kanske.

Att du förlorar översta HD-buren gör ingenting - det finns plats för 4 diskar i den nedre, och blir DEN full så kan du sätta en 4-in-3 modul högst upp.

Men jag tror att du försöker göra något omöjligt. Med alla dina komponenter kommer du aldrig att kunna få ett tyst system, speciellt inte med något så strömkrävande som 5870X2 antagligen kommer att bli.

P18x är inte optimalt för dubbla grafikkort, det är ett som är säkert. Det kan gå, men då verkar det av andras erfarenheter att döma som att du kan glömma överklockning i alla fall, men även då är det på gränsen. Speciellt gäller det med grafikkortskylare som inte blåser ut värmen där bak.

Nej, för dubbla (kraftfulla) grafikkort behöver du nog något med en sidofläkt, och då blir det inte tyst längre helt enkelt.

Tyvärr, men det finns gränser för vad man kan ha och fortfarande ha ett tyst system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk

http://img219.imageshack.us/img219/4488/86602325.th.jpg

Gjorde ett litet experiment nu då det är så varmt ute samt inne. Har i vanliga fall P182 för mina system.

Inhandlade impulsmässigt ett Cooler Master Dominator 690 för att se hur pass mycket bättre/dåligare det skulle bli ljudmässigt som kylmässigt.

Ljudmässigt var det katastrof, Cooler Master chassit väsnades något fruktansvärt, hörde varenda litet ljud från hårddiskarna trots att dessa satt i någon form av antivibrationslösning.

Kylningsmässigt såg jag ingen fördel med att ha ett sådant chassi som Cooler Master Dominator, möjligen om du ska på LAN eller liknande så kan det tilltala en del i den yngre skaran.

Men temperaturen var inte mycket lägre, på mitt moderkort skiljde det som mest 3grader och processorns temperatur var oförändrad, likaså grafikkortet som hårddiskarna.

Så med exempelvis ett GTX260/275/280 i ett P182 kommer du klara dig galant med den kylning som redan finns.

Du kommer klara dig galant med att köra SLI också, men då måste du tyvärr öka på fläkthastigheten. Hur mycket mer det då kommer att låta beror på fläktvalet, antar att vi redan utesluter TriCOOL fläktarna i diskussionen.

xpna

Permalänk
Medlem

Ang hårddiskplatser så räcker det med 2-4st. Har bara 2st hårddiskar idag så det blir inga problem.

Överklockningen kan jag ju eventuellt minska men processorn har nog inga problem med värmen, har ju TRUE liksom.

Men måste man ta bort övre hårddiskburen med ett 5870X2 kort om det är lika långt som 4870X2? Kanske blir ett 5870, får helt enkelt se vart prestandan ligger på korten. men tänkte ta det starkaste som nätagget orkar driva.

För tänkte sälja av htpcn, så den här ska bli spel/surf/htpc. Har fläktkontrollers så ställer ner fläktarna (nexus) när jag ska kolla på film men vill ju gärna ha den hyfsat tyst annars med. Därför jag tittade på P183.

Andra chassin går bra också, bara det inte är för hög prislapp. Kvittar hur stort det är också, har ju en fet låda nu så.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG