Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

LSD: om du säljer i ett stycke med gh3 och singstar så skulle du kanske kunna få upp till 7000 skulle jag tro. båda spelen är ju eftertraktade av dom flesta

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Cleesox: Ja man kan spara filerna permanent på PS3an.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

okej tackar så mkt för svar =)!

Visa signatur

M15x Cosmic Black, i7-720QM, 4GB 1333MHz, 1080p WLED, ATI HD 5850, 250GB hd, Intel 5300, Bluetooth 2.1 :)

Permalänk
Medlem

"Sony har valt att inte sänka priset på Playstation 3 till årets julförsäljning trots att konkurrenterna idag har mycket lägre pris på sina konsoler.

Trots rykten om att en prissänkning i mars så kommer priset på Playstation 3 att gå åt motsatt håll: från och med första februari kommer den svenska importören Nordisk Film att höja priset på Playstation 3. Detta beror på att den svenska kronan blir allt svagare i jämförelse med euron.

Hur priset mot slutkunder kommer att förändras är osäkert, det enda som står fast är att Nordisk Film kommer ta ut ett högre pris mot återförsäljarna."

http://playstation-3.se/news/2008-12-23/Prishojning_pa_Playst...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

nordisk film har länge haft en rätt girig syn gentemot sina kunder.
det är garanterat att dom kommer höja det mer än vad kursen beträffar.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
nordisk film har länge haft en rätt girig syn gentemot sina kunder.
det är garanterat att dom kommer höja det mer än vad kursen beträffar.

oh ja, det vet vi som köpte PS3an på releasen att de är väldigt giriga:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Ett år sen jag köpte mitt nu och det är fortfarande samma pris...

Nåja, jag klagar inte, anser fortfarande att det är mycket för pengarna.

Permalänk
Medlem

Okej, Fan va vettig o höja priset på en redan dyr konsoll, Som iofs är prisvärd men endå. Svenska folket kommer ju vända sig om o köpa en 360 eller Wii istället.

Permalänk
Medlem

Kung att jag köpte min för 4700 med little big planet och mirror's edge

Permalänk
Medlem

Kung att jag köpte min för 5000 med Mirror's edge, Need for Speed Undercover, Filmen Batman Begins och en extra handkontroll

// Henrik K

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning om vad den kommer kosta efter 1:a februari?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henknu
Kung att jag köpte min för 5000 med Mirror's edge, Need for Speed Undercover, Filmen Batman Begins och en extra handkontroll

// Henrik K

synd att min gick på så mkt mera på releasen:(

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

När det endå snackas pris så paste:ar jag detta med.

"Sony is now taking steps to bring down the production cost of the PS3 substantially, especially since Microsoft has been at a breakeven point for some time and the Wii has always been profitable. According to iSuppli, the first version of the PS3 carried an estimated bill of materials of $690.23 (according to a 2007 estimate, which was down from more than $900 estimate in 2006), while the newly revised PS3 is believed to cost Sony $448.73 in materials, manufacturing and box content. This number is still above the console’s $399 retail price, but the new design allows Sony to cut its losses dramatically.

iSuppli said that the revised PS3 design (80 GB) contains about 2820 individual parts, compared to 4048 in the previous-generation model with a 60 GB hard drive. All of the key integrated circuits in the new PS3 have undergone changes and employ more advanced process geometry compared to the previous model, the market research firm said. Key parts, which include Nvidia’s Reality Synthesizer, IBM’s Cell Broadband Engine and Toshiba’s I/O controller are now manufactured in 65 nm, cut the overall power consumption of the PS3 and reduce the number of discrete components in the console.

iSuppli believes that Sony pays $46.46 for the Cell processor (down from $64.40 for the 90 nm model) and $58.01 for the Nvidia GPU, down from $83.17 previously. The market research firm estimates that the PS3 console has a material cost of about $415.74; the controller (with 189 individual parts) may cost $14.84, while manufacturing is estimated at $18.14."

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=373240

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Sony måste göra nånting, konsollen säljer betydligt mindre än konkurrenterna även fast den har blu-ray som dragplåster.
Det vi ser just nu är att konsumenterna låter plånboken tala och PS3 är fortfarande för dyr, kunde Sony sänka priset med säg en fjärdedel så kanske fösäljningen kunde ta fart. Men det blir gissningsvis svårt då tillverkningskostnaderna fortfarande ligger så högt som dom gör.

Försäljningen av xbox 360 har tex ökat rätt ordentligt jämnfört med förra julen vilket då kan jämnföras med att PS3 ligger kvar på ungefär samma försäljning.

"The latest reports are in and Sony will miss their self-imposed goal of moving 10 million PlayStation 3 consoles worldwide in the first fiscal year of release. Holiday sales of the PS3 were flat as we have reported previously, with both the Nintendo Wii and Microsoft Xbox 360 beating the PS3 by a healthy margin.

The latest reports have the Xbox 360 outselling the PS3 by a three to one margin despite the fact that the Xbox 360 is older. Nintendo is said to have doubled its sales this holiday season, beating the PS3 by a massive margin.

According to our sources Sony remains very optimistic about the future of the console and is looking to close the quarter on a very strong note. With the margin in adoption rate widening, we are hearing that Sony will start to look at another price cut, as the company plans to slash the price of the PS3 by an amazing 35 percent, according to various reports."

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

att PS3 säljer dåligt är väl ingen nyhet, men sen är det ju så att plånboken för sin talan i flera fall och då är 360 mer tilltalande:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Jag tror Sony skulle tjäna mycket på att sälja konsollen inkl ett spel för cirka 3000 kr.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Jag tror Sony skulle tjäna mycket på att sälja konsollen inkl ett spel för cirka 3000 kr.

Det skulle dom ju inte göra då att den kostar mer än så att tillverka. Men det är klart att i längden kanske dom tjänar på det med intäkter från spel osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henknu
Det skulle dom ju inte göra då att den kostar mer än så att tillverka. Men det är klart att i längden kanske dom tjänar på det med intäkter från spel osv.

Varför inte? Tillverkarna har för det mesta gått med förlust vad det gäller hårdvaran. Det är på spelen de drar in pengar.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Varför inte? Tillverkarna har för det mesta gått med förlust vad det gäller hårdvaran. Det är på spelen de drar in pengar.

Det var ju det jag skrev?

Permalänk

Haha, ja ibland kan det löna sig att läsa ALLT. Sorry.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

I och med att 2009 verkar vara ett grymt år för PS3 (I spelväg), så kommer Sony antagligen att sänka priset. Produktionskostnaderna går ner hela tiden vilket gör att dom kan sänka priset på hårdvaran.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Stämmer ryktena så blir ju sänkningen 35%, vilket innebär att nordisk film sänker med max 15% enligt tradition...

Deras reklamsatsning i tv var ju löjligt dålig, har sett youtubeklipp som är bättre...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Sorry, inget svenskttangentbord

Men iaf,

Bor i en liten etta pa 16 kvm, kanns som att kopa en tv ar lojligt da den skulle ta upp storre delen av min lagenhet

Tankte darfor kopa en ny skarm till datorn, en 24" Widescreen. Och aven anvanda den for min ps3a.
Men fragan ar, vad kommer jag marka for skillnader emot att spela pa min 32" HD-ready tv som jag hade hemma i sverige?

Och hur funkar de att ha datorn och ps3an inkopplade samtidigt, eller de kanske inte gar

Givetvis sa ar de en 24" skarm med hogtalare sa jag far ljud fran ps3an.

Tacksam for alla svar!

Peace

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera en BenQ G2400W om du hade tänkt införskaffa dig en skärm till PS3. sitter själv med en sådan som jag har kopplat både dator coh spelmaskin till. Fördelen är att skärmen är otroligt billig och klarar även av 1:1 pixelmapping vilket kan vara nice när du kör 1080p på skärmen utan att det smetas ut i över och underkant.

skärmen har även fästen bak ifall du skulle vilja hänga upp den på väggen

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
I och med att 2009 verkar vara ett grymt år för PS3 (I spelväg), så kommer Sony antagligen att sänka priset. Produktionskostnaderna går ner hela tiden vilket gör att dom kan sänka priset på hårdvaran.

Var inte 2008 ett grymt år för PS3, vad är det som kommer under 2009 som kan slå MGS4 och Little big planet? Grand Turisimo 5 kommer väl först 2010 och frågan är om Killzone 2 kommer bli så fantastiskt som alla hoppas eller om vi får se en ny repetition av Resistance 2 som väl faktiskt bara blev sådär.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Var inte 2008 ett grymt år för PS3, vad är det som kommer under 2009 som kan slå MGS4 och Little big planet? Grand Turisimo 5 kommer väl först 2010 och frågan är om Killzone 2 kommer bli så fantastiskt som alla hoppas eller om vi får se en ny repetition av Resistance 2 som väl faktiskt bara blev sådär.

Här har du en lista på en del spel som kommer:
http://ps360.wikispaces.com/Playstation+3+-+Games+Coming+in+2...

De fet markerade är exclusives till ps3.

God of War 3
Heavy rain
Final Fantasy Versus XIII
Flower
White Knight Chronicles
Uncharted 2
Killzone 2
Infamous

Sen beror det självklart på vad man själv föredrar, men jag tycker denna lista ser mer intressant ut än vad som kom ut förra året (Gott nytt år!)

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

länktar till Killzone som F*n kommer bli så j*vla bra - hade varit fint med en Open Beta snart

å Självklart Uncharted 2 - det spelet kommer bli ovärderligt

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

själv längtar man efter White Knight Chronicles och Infamous

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Hej Allihopa!

Jag har ett problem med nyinköpt Samsung TV och Playstation 3.

Modellen jag har är en Samsung PS50A466, som stödjer 100 Hz och är HD-ready. Men när jag använder mitt Playstation 3 så skalar den upp bilden i 576p och 50 Hz.

Jag har testat att ändra skalningen både i Playstation-inställningarna och även försökt ändra på TV-inställningarna. Utan något resultat...

Målet är att få upplösningen att landa på 720p, alternativt 1080i.

Det som återstår nu är att ta sig in på service menyn, genom att klicka:

STANDBY / INFO / MENU / MUTE / POWER

Jag vet inte riktigt vad jag har att vänta mig i denna meny, är den lätt att orientera sig i?

Vad tror ni? Har någon utav er haft likadant eller liknande problem?

Hälsningar,
bLöm

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blöm
Hej Allihopa!

Jag har ett problem med nyinköpt Samsung TV och Playstation 3.

Modellen jag har är en Samsung PS50A466, som stödjer 100 Hz och är HD-ready. Men när jag använder mitt Playstation 3 så skalar den upp bilden i 576p och 50 Hz.

Jag har testat att ändra skalningen både i Playstation-inställningarna och även försökt ändra på TV-inställningarna. Utan något resultat...

Målet är att få upplösningen att landa på 720p, alternativt 1080i.

Det som återstår nu är att ta sig in på service menyn, genom att klicka:

STANDBY / INFO / MENU / MUTE / POWER

Jag vet inte riktigt vad jag har att vänta mig i denna meny, är den lätt att orientera sig i?

Vad tror ni? Har någon utav er haft likadant eller liknande problem?

Hälsningar,
bLöm

Använder du HDMI kabel?