Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

nordisk film är ushh -för att utrycka sig milt.

men en fåga, man kan alltså inte installera andra os på nya ps3... vad är det man förlorar förutm det? klarar nya firmewaren mkv filer etc så behövs väll inte linux?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jungleboss
Nordisk Films riktpris för PS3 phat i Sverige har varit 4500 kr även om många butiker har gått under detta pris.

Jag pratar om Sony's Globala Rekommenderade Pris som ankommer till NF's skrivbord. De sa att prissänkning skulle ske dagen efter deras gamescon, många stora sidor (utländska) drog ned priset dagen efter till precis $€£299.. Det tog två dagar för ett företag här i sverige att sänka sitt pris, och då grymt försiktigt med två-tre hundralappar. NF vill säkert bara kräma åt sig så mycket pengar som möjligt nu..

Permalänk
Medlem

i värsta fall får man väl köpa från uk för 249 gbp

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox
i värsta fall får man väl köpa från uk för 249 gbp

Funderade också på. Men då lär man väl behöva köpa en ny transformator med svensk kontakt.. Lär väl kosta ganska mycket? Eller är det bara att köpa någon konverterare?

För övrigt säger amazon.co.uk (£250) att de säljer den till Sverige. även om jag inte är helt 100 på det ändå.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jungleboss
Funderade också på. Men då lär man väl behöva köpa en ny transformator med svensk kontakt.. Lär väl kosta ganska mycket? Eller är det bara att köpa någon konverterare?

För övrigt säger amazon.co.uk (£250) att de säljer den till Sverige. även om jag inte är helt 100 på det ändå.

samma volt och hertz i uk som här bara en fysisk omvandlare till euro-plugg behövs i sånt fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
samma volt och hertz i uk som här bara en fysisk omvandlare till euro-plugg behövs i sånt fall

Trevligt! Och vad händer om den går sönder? Då får man skicka den till England?

Permalänk
Medlem

nja tror de har global waranty så du får säkert en fraktlapp till närmaste "sony-repair-center" men man vet aldrig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vart är Dirt2 demot? :S

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Det undrar jag oxå :/

Permalänk
Medlem

Skapa ett UK konto så finns det tillgänligt..
Vet inte varför de strulade till det med sverige,är flera andra länder också som ej fått det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
Väldigt många filmer är regionsfria. T.ex nästan alla filmer från Warner Bros. Finns flera hemsidor dedikerade till att lista vilka utgåvor som är regfria. T.ex:

http://regionfreemovies.com/

Alldeles riktigt, de flesta BR filmer jag har är faktiskt regionfria. Men spelen är alltid regionfria vilket inte filmerna alltid är.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

För att lätta upp allt

Nån som har kirrat Demon's Souls än?

De ska bli en trevlig helg för mig, ser fram emot detta spelet starkt!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=472652 Kanske redan postats? Men tycker den blev ful när den blev matt :S

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

(skippa till slutet)
Verkar som "startup screen" har ändrats lite....eller så använder den sig av firmware 3.0

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Jag har varit totalt insnöad på PC spel och knappt orkat ge consoler ens en blick, med prissänkingen på PS3 kan det bli aktuellt att skaffa en ändå. Dust 514 kan vara mysigt, FF13 kmr väl förr eller senare och säkerligen finns det 1-2 andra spel värda att testa. Om inte annat är det en schysst multi-media maskin.

Oavsett, synd att det som vanligt i Sverige ska vara så trögt och att mellanhänder ska mjölka ut oss på så mycket pengar som möjligt istället för att försöka driva en riktig verksamhet som erbjuder en bra tjänst.

Hur är det med regioner/språk/strömadapter etc om man skulle importera en från en Dansk/Engelsk/Tysk sida? Klart, frakt tillkommer och kronan är rätt svag för stunden så kanske inte blir mkt billigare men måste säga att jag ändå är nyfiken?

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/pd_5010330606.aspx?

3699:- på dustin nu som brukar vara lite dyrare än alla andra..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg också det där på Dustin. I sämsta fall inhandlar man det för 3490 i bästa fall för 2990 den 1 september. Så känns det...

Permalänk
Medlem

kom över den här länken http://www.ps3news.com/PlayStation-3/patent-shows-ps3-to-ps2-...

borde ju peka på att även slim bli BC så småning om

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=472652

nu börjar det fyllas på med återförsäljare, priset ser inte speciellt attraktivt ut dock!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känns som att min ps3 från krita tiden ändå var ett bra köp.
3800kr från HK, med ps2 stöd, kortläsare, 4 usb.
Fast skulle vilja ha ceramic white faktiskt..
men sänkt pris med 300 pix...

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Permalänk
Medlem

tjockisen för 2999 med 80gb hd på maxi
eller
slim för 3700 med 120 hd på dustin

vilket hade ni valt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mallow
http://www.idg.se/2.1085/1.242230/sonys-prissankning-pa-ps3-s...

Jahapp.

Jag hade planerat att köpa ett PS3 Slim 1:a, men landar priset på 3,800kr känner jag inte att de extra 800 kronorna från det utlovade 2999 motiverar köpet. Dåligt Sony (eller Nordisk Film? Eller återförsäljarna?)

Trist att vi konsumenter åker på den smällen.

Permalänk
Medlem

sänks inte priset till 3000 blir det import. från tex amazon i UK så är det rätt pris, så känns rätt lockande.

Permalänk
Medlem

3590 på Siba...det kryper långsamt neråt. Nej, men herregud nordisk film kommer ju vara tvungna att ge efter något. Blir väl 3290 eller nåt + frakt lagom till realeasen...

Permalänk
Medlem

hur fan kan sony tillåta denna ocker från nordisk film? Seriöst man går ut med att ps3 skall säljas för 299$ och sedan kommer detta flumföretag och bladrar om moms... Ok vi har rätt hög moms i sverige men detta är ju löjligt att ha det som argument om man tar nästan 1000kr mer än referenspriset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
hur fan kan sony tillåta denna ocker från nordisk film? Seriöst man går ut med att ps3 skall säljas för 299$ och sedan kommer detta flumföretag och bladrar om moms... Ok vi har rätt hög moms i sverige men detta är ju löjligt att ha det som argument om man tar nästan 1000kr mer än referenspriset.

Det har oxå korsat mina tankar. Sony har sänkt globala rek. pris eftersom de behöver få till försäljningen ytterliggare och så har man nordisk film som "försvårar" situationen för Sony. Även om norden utgör en sån liten del av försäljningen, men ändå.. om jag var Sony ansvarig hade jag gjort vad jag kunnat för att läxa upp NF. Om priset sänks som den bör göra så är folk tydligen väldigt redo att köpa PS3 här.

Permalänk
Medlem

vi får väll gära en poll här och sedan skicka ett mail till ansvarig nordisk chef för sony om vad vi tycker om NF.

Det bör nog stå med hur köpsugen många här är men blir avskräkta av att priset fortfarande är högt, när det enda förbättringar de gjort är att göra den mindre (om man tänker som genomsnittskunden).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mallow
http://www.idg.se/2.1085/1.242230/sonys-prissankning-pa-ps3-s...

Jahapp.

Bra artikel!

"På frågan om varför priset på gamla Playstation 3 och nya PS3 Slim ser så annorlunda ut jämfört med resten av Europa nämner han momsen som en orsak, 25 procent moms är mer än genomsnittet..."

En sanningen med stor modifikation. Inkl svensk moms skulle priset bli max 3300. Inte 3800 som idag!