Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk

en orsak till varför jag ska byta bort min ps3a mot en slim? för att den är mindre får inte sägas eller snyggare

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Varför vill du ha orsak? När det väl kommer till spelande och filmtittande så är det same quality. Onödigt att byta, men slim är dock markant tystare. (enligt omdömen)

Permalänk
Medlem

Whoops. SCEE’s just confirmed to VG247 that God of War I and II won’t release for PS3 in Europe this year.

Said a rep in a statement:

“We are currently looking into options to bring God of War I and II to SCEE consumers on PS3; however it will not be possible to release the games this calendar year. We will provide further information in due course.”

The remakes, hitting American PS3s as part of a pre-Christmas God of War Collection, are being handled by Sony Santa Monica. The games are totally remastered, run at 720p and support Trophies.

Unlucky, Europe. Still. Region-free, eh?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Whoops. SCEE’s just confirmed to VG247 that God of War I and II won’t release for PS3 in Europe this year.

Said a rep in a statement:

“We are currently looking into options to bring God of War I and II to SCEE consumers on PS3; however it will not be possible to release the games this calendar year. We will provide further information in due course.”

The remakes, hitting American PS3s as part of a pre-Christmas God of War Collection, are being handled by Sony Santa Monica. The games are totally remastered, run at 720p and support Trophies.

Unlucky, Europe. Still. Region-free, eh?

Får bli att importera då antar jag. Pallar inte vänta!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

alltså kan de sluta med detta region-bajs

Fasen det är inte hedenhöstider vi är i nu.

Internet är tämligen global och så är även posten - fast det jobbar ju obamas läger på att kunna kontrollera -internet alltså.

Känns som dessa mediabolag inte insätt vilken tidsålder vi är i nu

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Tror det har att göra med lokaliseringen i EU. De hinner nog inte med översättningen av alla dumma språk här. Spel som utvecklats i flera år kan ju ha worldwide release, men just detta projekt fick ju grönt ljus först i år och är inte ens klart än...

Jag hoppas att de gör en specialutgåva av PAL-versionen av GOW3, där alla tre delarna ingår istället...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Folk som säger att den inte är tystare.
Eller iallafall deras är inte det.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=241717

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag har inget att jämföra med då jag aldrig ägt en ps3 innan men jag hörde den igår när jag installerade ett spel och då var det ett dovt sus som man fick anstränga sig för att höra.
Vid spelade och allmänt runtklickande i menyerna var den knäpptyst.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

"I idle-läge visade decibelmätaren på 49,2 respektive 56 dB (PS3 / PS3 60 GB) när vi mätte upp ljudnivån tre centimeter från fläktutblåset på baksidan. Och efter en timmes blurayfilmtittande var siffrorna 50,5 respektive 58,5 dB. I båda fallen var alltså PS3 Slim märkbart tystare även om ingen av maskinerna väsnades speciellt mycket."

Källa

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Glömde givetvis att fråga kvälls och nattskiftet vart alla slims är på väg, dock är de iaf tillgängliga, eller borde vara, på Maxi butiker, ingen aning om pris dock.

Permalänk
Medlem

Tänker Sony byta ut den nuvarande designen på omslagen?

I så fall blir jag väldigt less på Sony ifall det här stämmer. Då matchar ju inte mina gamla omslag de nya.. Verkar som om Sony gör allt i sin makt för att den nya PS3 logon skall synas.

Permalänk
Medlem

Tja, så länge de inte bytar fodral eller ändrar ryggen (den som syns) allt för mykcet så bryr jag mig inte.
Sedan så är det en petitess igentligen. Eftersom Platinum fodralen bryter så mycket ändå i hyllan.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Satt och spela igenom Uncharted nyss, kom en liten bit sen helt plötsligt stannar spelet och konsolen helt. Startar om konsolen och testar igen, samma sak händer igen på nästan precis samma ställe.

Ska man anta att det är konsolen eller spelet? Känns tråkigt iaf.. Kanske är dags att försöka få den bytt?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Satt och spela igenom Uncharted nyss, kom en liten bit sen helt plötsligt stannar spelet och konsolen helt. Startar om konsolen och testar igen, samma sak händer igen på nästan precis samma ställe.

Ska man anta att det är konsolen eller spelet? Känns tråkigt iaf.. Kanske är dags att försöka få den bytt?

Har något med senaste systemuppdateringen.
Så det är nog bara att vänta med att spela Uncharted tills dem har fixat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackZam
Har något med senaste systemuppdateringen.
Så det är nog bara att vänta med att spela Uncharted tills dem har fixat det.

Helt säker på det? Bara så man slipper vänta i onödan!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Hört att många har detta problem sedan senaste skituppdateringen, hoppas på en ny snarast.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Läste precis här att i just Uncharted verkar det som spelet fryser ibland.

http://kotaku.com/5350980/users-report-ps3-30-firmware-issues...

Får väl hoppas att det är frimwaren 3.0 som strular och inte konsolen.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Good lord! Bra att jag inte investerat i en PS3 slim ännu då, har Sony sagt något om detta problem då? Läste i PS3 forum och det var indeed många som lider av detta problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Tja, så länge de inte bytar fodral eller ändrar ryggen (den som syns) allt för mykcet så bryr jag mig inte.
Sedan så är det en petitess igentligen. Eftersom Platinum fodralen bryter så mycket ändå i hyllan.

Någon som vet varför platinum fodralen måste skilja sig så oerhört mycket? Dom är ju verkligen oerhört mycket tråkigare att se på än vanliga fodral och sticker ut något oerhört i spelsamlingen. Skulle inte en stor sticker på framsidan ha samma effekt?

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man kan kontakta PSN med frågor om konton etc?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

tackar för den:)

varför kan de inte bara ha en vanlig mail adress att skylta med på sidan för:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

inte en blekaste, kollade runt och hittade inget heller som man kan gå direkt via...
knepisch

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Ang. logotypen. Sony själva har ju sagt att de kommer att sluta använda spider-man logan och helt gå över till den nya.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
en orsak till varför jag ska byta bort min ps3a mot en slim? för att den är mindre får inte sägas eller snyggare

är mer tänkt för dom som inte har PS3.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Lol....

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Hört att många har detta problem sedan senaste skituppdateringen, hoppas på en ny snarast.

Märkte att min playstation 3 blev segare efter 3.00, i midnight club L.A. Spelet hinner inte ladda alla texturer och man krashar i bilar som inte syns. Vet inte hur det är med andra spel.
Dåligt Sony!!

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
http://hem.bredband.net/barrytheblade/barryps32.jpg

Lol....

vad är lol?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Kommer ni att köpa Aliens - Colonial Marines och Aliens vs Predator 3 till ps3 eller PC?

Jag är lite kluven. Jag har Uncharted, Dead Space, MGS4 och Battlefield 1943. På sätt och vis tycker jag det är roligt att spela den typen av spel på ps3 (och jag slipper uppgradera min dator), men jag kanske vill spela lite mer "seriöst" (online såklart) när det gäller alienspelen... och isåfall vill jag spela med mus och tangentbord, som jag utgår från att de inte tänker stödja i ps3-versionerna.

Kanske blir så att jag köper Colonial Marines till ps3:an och AvP3 till PC...

Permalänk
Medlem

vet ej om jag kör på båda eller om jag bara tar till ps3:an.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |