Playstation 3-tråden, fortsättning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2004

Hmm, Kanske skall bli en Swec Clan här då?

Ska kolla upp lite videos på warhawk, verkar ju rätt bra.

PSN: RedHawk911
PS3 Spel: 14 BR filmer: 12

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gamleby
Registrerad
Jun 2003

mmm swec clan e givet

PSN: Lexcose
0100
0010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fritsla
Registrerad
Okt 2001

Warhawk verkar riktigt intressant, kikade lite på bilderna och de filmsnuttarna som finns på Webhallen men jag blev inte direkt imponerad av grafiken där. Det ser ut som ett gammalt spel. Är det möjligt att det bara är kvalitén som är kass?

BF3/4: peestain_mcdick TS3: www.gfys.se Dropbox: http://db.tt/KInAJ67x
Datt: 4690K@4.2, GTX 780, 16GB, 3SSD 2X120GB & 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Warhawk verkar riktigt intressant, kikade lite på bilderna och de filmsnuttarna som finns på Webhallen men jag blev inte direkt imponerad av grafiken där. Det ser ut som ett gammalt spel. Är det möjligt att det bara är kvalitén som är kass?

Prova jämför med de filmerna som finns på Warhawks officiella sida, såg enligt mig rätt nice ut

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2006

Ladda ner dom från PlayStation Store och kolla på din HDTV istället.

Jo, det hade varit gött med en SweC klan

Edit: Warhawk ska tydligen lanseras samtidigt i hela världen (28 Augusti).

http://www.n4g.com/ps3/News-59440.aspx

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2004

Vad kostar Warhawk o beställa från england, får man med headset då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2006

Yep, det gör det. Kolla på titeln - http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/1021984/Warhawk/Pro...

51.94 EUR i SEK - http://www.google.com/search?client=opera&rls=sv&q=51.94+eur+...

Om du beställer från play.com så dras pengarna från ditt konto när spelet skickas.

Kom ihåg att trycka på EU flaggan när du ska beställa till Sverige. Om man inte gör det så går det inte beställa till Sverige. Jag råkade göra det först

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fritsla
Registrerad
Okt 2001

oh yeah! Tankade nyss en hd trailer från gamershell på
Warhawk och jag måste säga jag blir lite exstas när jag ser vilka häftiga luftdueller man kan ha. Undra om det går att koppla in sin Saitek force feedback joystick till ps3an eller om man måste flyga med kontrollen.

Edit: Kollade på länken till Warhawk som "Hearth" länkade till och där står det: Due for release on 14/09/2007. Vilket datum är det som stämmer, 28e denna månad eller 14e nästa månad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
oh yeah! Tankade nyss en hd trailer från gamershell på
Warhawk och jag måste säga jag blir lite exstas när jag ser vilka häftiga luftdueller man kan ha. Undra om det går att koppla in sin Saitek force feedback joystick till ps3an eller om man måste flyga med kontrollen.

Edit: Kollade på länken till Warhawk som "Hearth" länkade till och där står det: Due for release on 14/09/2007. Vilket datum är det som stämmer, 28e denna månad eller 14e nästa månad?

Jag tror att det tyvärr inte funkar =/ Man måste nog använda en kontroll.
Det ska vara 28:e Augusti, men det kan försenas. Dom försöker att ha 28:e Augusti som release datum för hela världen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2004

När kommer det lite demops till PS3, börjar tröttna på att det bara kommer demos ibland

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fritsla
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
När kommer det lite demops till PS3, börjar tröttna på att det bara kommer demos ibland

Ja, brist på demos finns det gott om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2002

kan man på något sätt få köpa sin ps3 billigare om man avstår från spelen som ingår, motorstorm och 'resistance fall of man' ?

» Richard Simmons will make you his bitch...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
kan man på något sätt få köpa sin ps3 billigare om man avstår från spelen som ingår, motorstorm och 'resistance fall of man' ?

Sälj spelen direkt till butiken ifall du köper på EBgames/GAME eller sälj dem på nätet över blocket, tradera etc.

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Nån borde skapa en tråd med en omröstning för att se hur många det är som har PS3 respektive 360 här, skulle vara kul att veta.
Skulle göra en själv men jag får det inte att fungera...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2004

360 såklart. Det har ju funnits i över ett år längre än vad PS3 har gjort. Sen att ungefär 90% av alla här på swec förmodligen är studenter och inte har råd med en PS3 är en annan femma.

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004

Sitter här med en 480p tjock tv och spelar ps3 men har hört att man kan MINST få in 720p med en hdmi -> dvi kabel till en TFT (min Samsung 930bf) som INTE stöder hdcp. Är detta sant? Isåfall förklara

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2004

Jag har svårt att se varför HDCP skulle komma in i bilden alls så länge det inte handlar om filmer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
360 såklart. Det har ju funnits i över ett år längre än vad PS3 har gjort. Sen att ungefär 90% av alla här på swec förmodligen är studenter och inte har råd med en PS3 är en annan femma.

Jag är student, har PS3, var bara o spara ett tag:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norge,Mo I rana
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim

på tanke av vilka datorer dom flesta här verkar ha råd med så måste en ps3 va fick pengar!

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Jan 2003

Sett att vissa redan märkar ha Colin McRae: Dirt till ps3.redan .Märkar inte ens finnas i lager om man vill ta det från utlandet.Om jag har fel så länka gärna till en webshop som har det.

Jimmi

Psn nick daswede

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
på tanke av vilka datorer dom flesta här verkar ha råd med så måste en ps3 va fick pengar!

Haha, klockrent! Nog är det så alltid. Alla bölar om att PS3 är dyr för att i nästa sekund beställa en rigg för 20.000 utan att blinka. Lite konstigt är det.. Faktum är att ett 8800 GTX kostar nästan lika mycket som en PS3, och det anser många som spelar vara det minsta man kan göra för sin dator

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Mar 2003

Sådär nu är man stolt ägare av en ps3, var på Elgiganten precis och köpte ne ps3 med 2spel 1 film samt 2 kontroller för 4990:-. Riktigt bra pris :D.

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Eftersom det är svår att hitta info om detta tar jag och frågar här, kan man "chippa" ps3 precis som med andra konsoller, för att kuna spela "backup" spel på den`? Eller kopiera in spel på HDDn. Svårt att hitta info kring detta.

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Eftersom det är svår att hitta info om detta tar jag och frågar här, kan man "chippa" ps3 precis som med andra konsoller, för att kuna spela "backup" spel på den`? Eller kopiera in spel på HDDn. Svårt att hitta info kring detta.

Svaret är nej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Sådär nu är man stolt ägare av en ps3, var på Elgiganten precis och köpte ne ps3 med 2spel 1 film samt 2 kontroller för 4990:-. Riktigt bra pris :D.

4990:- ???? inte 5990:- ???

Vilken elgiganten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Maj 2006
Citat:

Stämmer det, vilket jag tvivlar på, så ska jag ner och köpa en direkt.

Dator: AMD 4600+, 2GB Corsair Minne, A8N32-SLI Deluxe, XFX Geforce 8800GTX, 150GB Raptor. Hiper Type-R 730W PSU, X-Fi Fatality, Thermaltake Kandalf Chassi
PSN: Jolmen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jolmen
Stämmer det, vilket jag tvivlar på, så ska jag ner och köpa en direkt.

Kanske är nån utförsäljning, jag har för mig att elgiganten slutat sälja ps3or. Inte alls säker iofs

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
4990:- ???? inte 5990:- ???

Vilken elgiganten?

Nope, 4990:- var priset... Det var Elgiganten i Kungsgatan i stockholm som hade nyinvigning.

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Maj 2006
Citat:

Nope, 4990:- var priset... Det var Elgiganten i Kungsgatan i stockholm som hade nyinvigning.

Riktigt nice pris, synd man bor í ystad, var nere och frågade idag, de hade ingen hemma. Men de hade 5990:- och antagligen utan spel till, så nej tack.

Dator: AMD 4600+, 2GB Corsair Minne, A8N32-SLI Deluxe, XFX Geforce 8800GTX, 150GB Raptor. Hiper Type-R 730W PSU, X-Fi Fatality, Thermaltake Kandalf Chassi
PSN: Jolmen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2004

Detta är vad vi får för uppdatering idag till PSN

* Armoured Core 4 Demo (free)
* Heavenly Sword Anime episode 2 (free)
* Heavenly Sword Making-of episode 2 (free)

Finns det nån bra hemsida där man kan se när PS3 spel släpps?