Permalänk

Det man hittar får man behålla =)

Va på väg hem från jobbet idag när jag såg ett skåp på marken under en gångtunnel, tog en närmare titt o tyckte d såg intressant ut så jag bar det med mig hem.
Väl hemma ser jag att det sitter en liten ettikett på hörnet så jag sökte o hitta http://www.tykoflex.se o kollar igenom deras prylar, visar sig att jag hittat ett T20 kopplingsskåp för fibernät Skitfint, helt nytt, lådan låg bredvid men den orkade jag inte ta med mig, va bara en kartong ändå. Ska bli kul o se va man kan göra med den, min första tanke va ett nytt serverchassi.

Tog lite bilder på det i hopp om att få lite hjälp med idéer.

Framsidan med luckan stängd.

Luckan öppen

"serviceluckan" på högra sidan

insidan höger

Innertaket

Så för er som orkar o vill ba börja komma med idéer, rita o beskriv

Permalänk
Medlem

den där lådan skriker filserver!

in me fläktar och 290 hårddiskar

Permalänk

Ja det är ju det som är tanken
Men sitter o fudnerar på hur man ska pula in prylarna bäst, så in i paint nu o rita

Ska ba komma på hur jag ska vända den, på höjden eller låta den ligga, om den ligger kan jag inte had en i garderoben som den nuvarande servern står i...

återkommer med lite bilder på nuvarande.

Bertil fil/ftpserver

Permalänk
Medlem

Lär säkerligen gå att en serverlåda av det där men.... jag tycker inte det känns helt rätt att ta med sig den där hem. Eftersom det var helt nytt så måste den ju vara tänkt till någon installation i närheten. Känns som det är ganska dyr pjäs det där också. Hade det varit ett gammalt skåp som legat ett par månader i ett dike så hade det varit lite annorlunda, fortfarande fel, men det hade känts mer "rätt". Känns som att det är någon som kommer sakna detta skåpet. Men det är bara min åsikt.

Permalänk

Aa, förstår helt hur du tänker.
Jag stod o snacka i telefon i typ 5min o sen tog jag en cigg medans några bilmeckar från firman bredvid höll på med någon bil där.
Saken e den att den låg där folk brukar ställa stulna bilar o gammla kundvagnar dom snott

Brukar gå dit ibland o leta "roliga" saker.

+ att kartongen låg uppsliten bredvid som om någon öppnat sen slängt den åt sidan.

jaja, vet som sagt inte hur d kopm sig att den låg där men nu e den här iaf

o server ska d bli

Permalänk
Avstängd

Öppna inte dörren om någon knackar på

Räknas som stöld, finns inget "hittaren får behålla"

Men övrigt skiter jag i det, lycka till med bygget.. blir intresant

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrY
Lär säkerligen gå att en serverlåda av det där men.... jag tycker inte det känns helt rätt att ta med sig den där hem. Eftersom det var helt nytt så måste den ju vara tänkt till någon installation i närheten. Känns som det är ganska dyr pjäs det där också. Hade det varit ett gammalt skåp som legat ett par månader i ett dike så hade det varit lite annorlunda, fortfarande fel, men det hade känts mer "rätt". Känns som att det är någon som kommer sakna detta skåpet. Men det är bara min åsikt.

Tror inte någon installerar fibernät i en gångtunnel nånstans

Den var säkert stulen från början och dom som nallade den gillade inte vad dom fick med sig *paranoida konspirationsteorier nästa*

Fruktansvärt snygg datorhörna BTW Baz *sarcastic overload*

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Skåpet kanske skulle installeras i en station i närheten och den som levererade det ställde det i tunneln ifall det skulle bli regn... nej, det är en aning långsökt, speciellt med tanke på att det brukades dumpa stulet gods där.

Permalänk
Medlem

Jepp, men sen e det ju lite svårt att bortförklara för Baz om dom hittar han.

typ:

Poppe: Var fick du tag i det här skåpet då ??

Baz: Jag har inte snott det, jag hittade det på det där stället där dom brukar dumpa stöldgods, jag trodde att ägaren inte ville ha det längre så jag tog det med mig och tittade lite bara.

Poppe: Du fattar väl att det där skåpet e stöldgods !!???!?+1

Baz: VAAA??!! Nääeee, menar du att det är stulet ???

Poppe: ............... *klick-klack - handklovar*

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Jaja nu byter vi vinkel

Fram med paint o kom med idéer!!!

Har några men måste leta reda på lite material innan jag kan sätta igång, så vore bra med inspiration innan jag börjar o säkert några som har bättre idéer än jag.

just nu går jag o funderar på hur jag ska få luften att nå allt som ska kylas eller om man kanske ska vattenkyla den men isf ska d köpas vattenkylning o d känns som om man prioriterar i spelburken isf.

Permalänk
Medlem

Är det väldigt ont om hål i lådan kan du ju göra en sån där oljekyld dator vetja

Det är dessutom väldigt bra för hälsan att kyla sin dator med matolja eller liknande, jag lovar att efter att ha haft en dator kyld med matolja tillräckligt länge vill du aldrig mer käka pommes-frittes eller någe annat friterat.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

men han kan ju inte ha hårddiskarna i lådan isf!!!

de skulle gå sönder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne92
men han kan ju inte ha hårddiskarna i lådan isf!!!

de skulle gå sönder

nej det e väl klart att diskarna inte ska ligga i oljan >.<

Cd-läsaren ska inte heller ligga i oljan för den delen ifall någon inte fattar det själv

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Satt o lekte lite i paint. hyffsat enkel lösning med någorlunda genomströmning.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Det fanns nog en anledning att skåpet stod där det stod, och den anledningen var nog inte att du skulle ta med det hem.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||