Permalänk
Medlem

Sommarvärme..

Någon mer än jag som upplever stort obehag nu när sommarvärmen kommer? (ska förvisso regna här hos mig imororn)

Specielt alla fanatiska overklockers vars idle temperaturer ligger på 50C? ;D

Har en klockad 4600+ ....
Har fått göra lite ghettokylning i form av 2st 120MM fläktar som blåser på moderkortet å processorn.
Får göra någon slags special kylare för "varma somrar"
Måste jag tilläga att det idag var 27C utomhus?
Och cirka 32C i mitt rum... (har fönster mot solen)

Någon mer som har problem med värmen?

Permalänk
Avstängd

du köper en rullgardin för att hålla nere värmen i rummet.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

aa, har sol på morgonen, skitjobbigt

men annars har jag inte klockat den och den idlar i typ 34c amd 3600+

Permalänk
Medlem

haha gnällisar, okej att detta är en sida om dator men det är väl lite löjligt att gnälla om värmen för att du vill sitta och gama kallare XD.

Permalänk
Medlem

jaa, visst var detta en konstig tråd... :S

va är det för mod???

Permalänk
Medlem

Danney:
Du har nog rätt xD...det kan nog alldrig bli för kallt... tills processorn spricker såklart...

Men jag menar ffs...nu har jag klockat ner den... den ligger på cirka 40C idle fortfarande...

+jag har rullgardiner
Min pappa säljer rullgardiner å shit www.persiennbutiken.se *REKLAM* xD
sugig hemsida men ändå...

Jag ska nog bygga en kylare av en lastbilsradiator xD
eller lägga in datorn i en frys.
Vi ska snart köpa ny frys... och kylskåp.
kommer nog bli en intressant modd på galleriet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dz2
Danney:
Du har nog rätt xD...det kan nog alldrig bli för kallt... tills processorn spricker såklart...

Men jag menar ffs...nu har jag klockat ner den... den ligger på cirka 40C idle fortfarande...

+jag har rullgardiner
Min pappa säljer rullgardiner å shit www.persiennbutiken.se *REKLAM* xD
sugig hemsida men ändå...

Jag ska nog bygga en kylare av en lastbilsradiator xD
eller lägga in datorn i en frys.
Vi ska snart köpa ny frys... och kylskåp.
kommer nog bli en intressant modd på galleriet

Du vet att frysen kommer gå paj, eller datorn om du ställer den i en frys

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Avstängd

hehe jag har verkligen märkt av sommar värmen!! har mitt rum ut mot gatan o solen... min dator har kraschat två gånger under en raid i World of warcraft mitt sapphire 1900gt idlade 64 grader fick göra lite mods för att få det stabilt genom att sätta två 120 mm fläktar

Visa signatur

c2d Quad Q6600 2,4 ghz | Kingston Hyperx 2x1024 PC9600 | Asus 8800Ultra 768 DDR3 | 2x250gb SATA Samsung | Western digital Raptor X 150gb Sata 16mb 10000rpm

Permalänk

Om ni inte vet det så hjälper inte rullgardiner mot värme så mycket, utan mest mot ljus... Vill man bli av med värmen måste man ha någonting som reflekterar bort solen. Jag har morgonsolen och det brukade vara ~30c på morgonen när man vaknade trots mörkläggningsgardiner. Köpte en sådan man brukar ha på framrutan i bilar och hängde upp framför fönstret, nu kan man sova även om det är sommarvärme utomhus

Permalänk
Medlem

Tänk på att mörkläggningsgardiner värms upp som faan. Hade jag bott nere på markplan så hade jag skaffat nån elektrisk styrd gardin på utsidan av fönstert med, som avleder värmen utomhus.

Permalänk
Inaktiv

jag har en amd 64 3000+ som kyls av en Freezer 64 pro med extra 92 mm fläkt.. som båda körs på 5v. den idlar 41 och har fulll load på 42 grader..

Permalänk
Medlem

min ligger på 33 som högst ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Om ni inte vet det så hjälper inte rullgardiner mot värme så mycket, utan mest mot ljus... Vill man bli av med värmen måste man ha någonting som reflekterar bort solen. Jag har morgonsolen och det brukade vara ~30c på morgonen när man vaknade trots mörkläggningsgardiner. Köpte en sådan man brukar ha på framrutan i bilar och hängde upp framför fönstret, nu kan man sova även om det är sommarvärme utomhus

Vart köpte du det någonstans? Har letat, men förgäves. någon länk du kan bidra med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Hof
Vart köpte du det någonstans? Har letat, men förgäves. någon länk du kan bidra med?

Köpte på Micro
http://www.micro.se/index.asp?jump=http%3A//www.micro.se/temp...
Finns sugproppar längst upp, så det är lätt att sätta dit och ta bort

Edit: