Permalänk
Medlem

Spackel!

Hej!
Det är såhär, jag vart väldigt inspirerad av Wolverines chassie Biomech 550, alltså idén att använda spackel och forma. Min front på kommande burken behöver lite spackel, men vad ska man använda? Plastic Padding fungerar nog, fast allt för dyrt, ska ha mycket.

Tack på förhand
/chokla

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem

Tidningspapper + Tapetklister, sen spacklar man bara till ojämnheter.. kanske funkar

Permalänk
Medlem

nja fast, det hade blivit så tjockt med tidningspapper och ganska ostabilt, men tack för tipset=)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem

jag tycker för visso att du ska göra som jag brukar göra i bilar

ta och bygg upp en grov form av det du ska göra med små rundstavar/lister eller vad du kan komma på, häfta fast en gammal trasa/t-shirt som du spänner mellan delarna för de ytor du vill fylla och sedan penslar du på båtplast så kommer snart trasan vara ett enda plaststycke.. sen är det bara å bygga på med spackel, eller vad du nu vill använda.

Permalänk
Proffsmoddare

Kul att höra att mitt gamla bygge fortfarande inspirerar. Jag använde själv tidningspapper för att fylla ut vissa delar så att jag slapp köpa 30 burkar plastic padding.

En sak som man kan använda är en typ av skumblock som ofta används av florister när de gör blomsterarrangemang. Det liknar frigolit fast är betydligt tätare, jag vet inte vad det heter exakt men om man frågar hos en blomsterhandlare så vet dom garanterat vad man snackar om.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren! så det är en grov form som gäller före?
Vi har en hel del frigolit och skumblock hemma, men ger det inte statisk elektricitet? Vågar kanske inte ha något sånt på min dator, fast är inte så kunnig heller:)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Hedersmedlem

Biltema har en del prisvärda tvåkomponentsspackel som kanske kan vara värda att kolla in. Har använt deras "finspackel" till högtalarbygge, med bra resultat.

Permalänk

finns sprutspackel som man läggas i 5-10mm i ett lager utan problem. Men du måste ha ett grövre munstycke, typ 3,0

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Jag borde kanske hålla tyst här men brukar/kan man inte använda hönsnät (eller liknande) att bygga på? (beroende på vad du ska göra)

Permalänk
Medlem

tack igen för svaren, synd bara att biltema inte finns här, lite segt att beställa. får nog göra i skumblock och sen ett tunt lager på!

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine

En sak som man kan använda är en typ av skumblock som ofta används av florister när de gör blomsterarrangemang. Det liknar frigolit fast är betydligt tätare, jag vet inte vad det heter exakt men om man frågar hos en blomsterhandlare så vet dom garanterat vad man snackar om.

Oasis heter det. Morsan sysslar lite med sånnt så jag vet ^^.

Visa signatur

Workstation: AMD Phenom II X4 955 BE @3.40 GHz, M4A785TD-V EVO/U3S6, Corsair Force SSD 60 GB, 8 GB Corsair XMS3 DDR3 PC12800
Server: Intel Core 2 Duo E6300 @1.86GHz, GA-EP45T-UD3LR, 4 GB PC10600 RAM, Ubuntu Server 10.10

Permalänk
Medlem

Polyurutan är det bästa till detta! Finns i olika hårdheter, tänk trä fast utan kvistar.

annars byggskivor i frigolit, bör inte vara fara för datorn om du inte lägger moderkortet på direkt.

Oasis är dyrt och smular.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk

köp en flaska byggskum!
det blir hårt och fint på några timmar sen äre bara att ta en kniv och skära bort oönskad massa.
man kan också ta en grov rasp och forma med.

/fidde

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Avstängd

diggar det chassit han gjort oxå väldigt skön Fallout stil på det goda minnen kommer till liv! lycka till med bygget btw och glöm inte byggloggen!