Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Transformers (2007) 10/10

det är fan den snyggaste och bästa film jag nånsin sätt! helt sjukt bra e den

Vanligt vis så blir jag ganska dåsig av filmer... men denna herre jävlar men kan inte blunda en sekund man vill bara sugas in i filmen
se den (i 1080 P)

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
Transformers (2007) 10/10

det är fan den snyggaste och bästa film jag nånsin sätt! helt sjukt bra e den

Vanligt vis så blir jag ganska dåsig av filmer... men denna herre jävlar men kan inte blunda en sekund man vill bara sugas in i filmen
se den (i 1080 P)

Inget illa menat, men du kan inte titta på så mycket filmer. Senast sedda film är nog "Knocked up". För mycket drama för mig, 5/10. ;/

Permalänk
Medlem

3:10 to Yuma - 8,5/10. Brukar inte gilla westernfilmer, men denna var verkligen bra. För westernfans (finns det några?), missa inte denna filmen. Russel Crowe = Pwnage

Resident Evil: Extinction - 6/10. Bättre än 2:an, sämre än 1:an, men egentligen suger alla.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Inaktiv

Resident Evil: Extinction
Gillade den inte, musiken, skådespelarna, allt känndes väldigt b. 4/10.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
3:10 to Yuma - 8,5/10. Brukar inte gilla westernfilmer, men denna var verkligen bra. För westernfans (finns det några?), missa inte denna filmen. Russel Crowe = Pwnage

Låter fet. Ska kolla in den. Tack för tipset

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Music and lyrics.

Inte riktigt min typ av film, men den var helt okej. 6/10

Permalänk
Medlem

American Gangster, den var helt okej. 7/10

Permalänk
Medlem

The Bourne Ultimatum

Den totalt värdelöse Matt Damon drog ner filmen lika mkt som dom förra
angående storyn så va den lite spännande i början av den första filmen nu känns det bara mjölkat
4/10

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Breach - 7/10. En film baserad på en riktig händelse. Helt okej film, förväntade mig inget värsta mästerverk...

The Bourne Ultimatum - 8,5/10. Ahh... känns som en riktig 90-tals action film. Inga specialeffekter o sånt bullshit, bara vanlig och "riktig" action. Riktigt grym film, bästa i serien skulle jag säga. Fick nästan en kick av filmen pga. all action... så grym var den.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Eye for an Eye (1996) - 8/10. http://imdb.com/title/tt0116260/
En dram/thriller som om en familj där ena dottern blir våldtagen och mördad och våldstäksmannen går fri.

Filmen är ganska så förutsägbar vad som kommer hända tills slutet, då det bara finns ett par "vettiga" alternativ vad som kan hända. Jag gillar starkt detta slut och även den sista kommentaren modern sa i filmen. Den satt så gött!
Det starka betyget fick filmen för budskapet, annars det varit en vanlig söndagsthriller.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

1408 - helt klart en bra film, men bör nog se den när jag är lite piggare då jag halvsov igenom filmen

Permalänk
Medlem

Spider-man 3
WTF. Hur kan en film med sådan budget vara så ful. Och vad fan var det för EMO-twist på Peter i mitten? Jösses.
Ge tillbaks min tid...

Permalänk

Tyckte Spiderman III va kass...gillar iof int Marvel filmer...nja den gamla The Punisher med Dolph Lundgren va helt ok

Min senaste film är; Raka Spåret Till Chicago. 10 av 10

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Såg nyss om Transformers filmen i HD 1080p, har sett den på bio förut men en film i HD är en helt annan grej för på bio så är det kass bild vilket inte gör denna film rättvisa.

Transformers (2007) - 9/10 http://www.imdb.com/title/tt0418279/
Grymt bra film, älskar hur alla robotar ser ut i filmen. Best movie 2007 tillsammans med Bourne Ultimatum.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

The Man from Earth. (2007)
Väldigt bra Sci-Fi film som skiter i alla specialeffekter och fokuserar på annat.

(9/10) (15/10 om man ska följa senaste Transformersbetygets skala.)

http://www.imdb.com/title/tt0756683/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
The Man from Earth. (2007)
Väldigt bra Sci-Fi film som skiter i alla specialeffekter och fokuserar på annat.

(9/10) (15/10 om man ska följa senaste Transformersbetygets skala.)

http://www.imdb.com/title/tt0756683/

såg den nyss sjukt bra, och helt banbrytande på sitt sätt

10/10

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Såg The Warriors igår, hur fan kan jag inte ha sett den här filmen förut? Fan vad bra den var, hamnar på top 3! 11/10

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Inget illa menat, men du kan inte titta på så mycket filmer. Senast sedda film är nog "Knocked up". För mycket drama för mig, 5/10. ;/

så sant som det är sagt jag kollar inte mycket på film... men mycket serier blir de ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Pink Floyd's "The Wall", riktigt riktigt bra. 9/10.

Visa signatur

rragon

Permalänk

Hollow Man
The Island

Permalänk
Medlem

Såg Transformers för några dagar sedan, stoppade dock filmen lite mer än halvvägs för jag klarade helt enkelt inte av mer. riktigt usel film. -10/10.

Såg i förrgår den nyaste Harry Potter och den var ju lika värdelös den.

Och igår såg jag The Simpsons filmen och den var temtusan också rutten..

Var tusan är alla bra filmer???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pago
Såg Transformers för några dagar sedan, stoppade dock filmen lite mer än halvvägs för jag klarade helt enkelt inte av mer. riktigt usel film. -10/10.

Såg i förrgår den nyaste Harry Potter och den var ju lika värdelös den.

Och igår såg jag The Simpsons filmen och den var temtusan också rutten..

Var tusan är alla bra filmer???

Såg också Transformers, ger den 9-10/10, en av de bästa filmerna jag sett i mitt liv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

repossessed från 1990 med Leslie Nielsen, den var enligt mig värdelös och gav inte många skratt. Sambon däremot tyckte den var underhållande.

Airplane från 1980, en härlig parodifilm som fortfarande håller.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Såg nyligen "Rescue Dawn."

Väldigt påkostad och välgjord, visar hur människor bryts ner i ett fångenskap och har ett mål mot friheten...

9/10

rekommenderas varmt!

http://www.imdb.com/title/tt0462504/

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

"300"

Inte särskilt verklighetstrogen men många häftiga special effekter och episka scener. Blir nog en 9:a

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem

Grindhouse: Planet Terror 8/10

Ultravåld med härlig svart humor

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Grindhouse: Planet Terror 8/10

Ultravåld med härlig svart humor

Tyckte den va otroligt dålig. Kunde ha varit betydligt bättre med tanke på den som gjort filmen. Robert R.

Sett Ratatouille http://imdb.com/title/tt0382932/
Den rekomenderas varmt..se den.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

Resident Evil Extinction

5/10.
Samma klass som dom två andra. Tråkig och förutsägbar.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Severance
Underbar rulle. Lite samma sak för Slasher-filmerna som Shaun of the Dead var för Zombiefilmerna.
Dock inte fullt lika lysande, men helt klartsevärd
Betyg får bli 7-8/10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Såg nyligen "Rescue Dawn."

Väldigt påkostad och välgjord, visar hur människor bryts ner i ett fångenskap och har ett mål mot friheten...

9/10

rekommenderas varmt!

http://www.imdb.com/title/tt0462504/

Rescue Dawn är helt klart sevärd men inte 9/10 enligt mig. 7/10 skulle jag ge den.