Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

The green inferno, helt ok djungel-rulle

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Såg Paranormal Activity: The Ghost Dimension mot mitt sunda förnuft efter att ha sett den horribla trailern. Fullkomligt värdelös film rakt genom, potentialen gick helt förlorad på beslutet att göra den som found footage (antagligen påtvingat för att klämma in den i franchisen). Det fungerar helt enkelt inte att slänga in mängder av CGI samtidigt som man försöker övertyga publiken om att det som visas är "på riktigt".

Haha, det är så rätt. Den enda film från den genren som jag kan komma på som är någorlunda realistisk är Blairwitch Project (1).

Permalänk
Medlem

Spectre på bio igår, väldigt bra skulle säga 8/10

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Spectre på bio igår, väldigt bra skulle säga 8/10

Jag såg den idag och ger den 2/10, så det blir ett lagomt snitt..

Sen fick jag höra om ett ks projekt jag hellre lagt pengarna på, kommer iofs lägga ändå då det verkar riktigt coolt.
https://www.kickstarter.com/projects/crazypictures/den-blomst...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Såg Contracted Phase 2. Helt klart ett nedköp från första filmen som jag tyckte var rätt bra för denna genre. Min filmsmak kan dock lämna en del att önska ehem.

Visa signatur

Black belt lurker

Permalänk
Medlem

Selma, om Marthin Luther King. Den var rätt så bra faktiskt, och väldigt känslosam under vissa delar. 8,7/10!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Spectre på biografen, höll schyssta mått i början men tappade stinget mot slutet. Sedan såg jag The Visit också men det var ju helkeff.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk

Sicario, The Martian, Bone Tomahawk, på datorn..

bio har ja svårt med hamnar alltid i närheten av någon idiot som just sett filmen och sitter och berättar handlingen till kompisen precis innan det händer, ber man dom sluta så förstår dom inte svenska.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Lego Master

Beasts of no nation på Netflix. Bra film, 7/10 skulle jag säga.
Handlar om barnsoldater i Afrika under något inbördeskrig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Holy Motors. Fransk film. Mycket bra men lite skum emellanåt 8/10

Permalänk
Medlem

Prästen i paradiset med Kjell Bergqvist. 3/10

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Crimson Peak var väl den senaste filmen jag såg för första gången(sen har jag varit sjukskriven i snart en vecka och plöjt igenom massa gamla godingar ^^)

Crimson Peak var helt i min smak, lite överdrivna miljöer(min smak) och sådär lagom spooky och spännande!
Rekommenderar starkt

Permalänk
Skrivet av xBumbiBjörn:

Var den bra?

Det tycker jag. Absolut sevärd

Permalänk
Medlem

Jag såg James Bond: Spectre på bio. Filmen var bra men inte lika bra som Skyfall imo.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

En gammal klassiker, som ligger på min personliga topp 3 lista över dem bästa filmerna.
Bör inte vara alltför svårt om man har det minsta filmintresse tycker jag
Angående bio tänker jag i framtiden gå på färre och färre tills det att dom sänker priserna, fan 150:- för en 3D rulle med folk omkring en som f*n aldrig håller tyst eller verkar vara särskilt intresserade av filmen utan mer av sitt sociala liv framför sin lilla display i handen....det är grova överpriser sett till vad man får. Inte heller att förglömma snacksen och drickat som är nödvändigt om det är en 2h + rulle. Förundras mer och mer över mig varje gång jag sitter inne på en biograf över varför jag jämt och ständigt går på det hela. Mysigare och trevligare att istället invänta att den släpps på Bluray/dvd och se den hemma med vem f*n man vill i lugn och ro.
#theygotmeagain

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

The Man From U.N.C.L.E.
Bra film och bra sountrack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Astral413:

Det tycker jag. Absolut sevärd

Såg den igår kv, sjukt bra faktiskt. Lite sorglig och får en att tänka efter litegrann hur bra vi egentligen har det.

Permalänk

Maze Runner 2 the Scorch Trials, bra uppföljare rekommenderas att se efter man sett ettan.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R6|Moderkort Asus ROG x570f|CPU AMD Ryzen 9 3950x|CPU Kylning Noctua NH-U12S|GPU Gigabyte 2070 super|RAM Corsair 32GB 3200MHz CL16 Vengeance|Ljud Logitech Z906 5.1|Optisk ASUS Intern BW-16D1HT Blu-ray|SSD Corsair Force MP600 1TB|HDD 3st 3TB WD, 3st 4tb Seagate IronWolf |PSU Corsair RM 750w 80+ gold|Skärm Skantic B5512FHD 55"|OS Win 10|Plexpass|Fiber 1000/1000|

Permalänk
Medlem

Ant-man.
Hade låga förväntningar så blev positivt överraskad.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Såg Ant-man idag, njae.... hade inga förväntningar så jag blev väl inte jättebesviken.
Knappt godkänd, de behöver inte göra en uppföljare på den.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Bad Influence (1990)

Såg den för nostalgikick. Bra rulle med James Spader och Rob Lowe.
Kändes dock inte lika cool som när jag såg den när jag var yngre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Jag såg den idag och ger den 2/10, så det blir ett lagomt snitt..

Sen fick jag höra om ett ks projekt jag hellre lagt pengarna på, kommer iofs lägga ändå då det verkar riktigt coolt.
https://www.kickstarter.com/projects/crazypictures/den-blomst...

Säg inte så, nu minskade det lilla suget som fanns att se den på bio.
Känns lite som Damian Lewis kanske blir något bättre, om det nu blir han i nästa James Bond film.

Men ser fram emot Starwars (16 December)!
Sedan har vi ju Warcraft filmen som kommer i slutet av Maj 2016! Trailer finns på Youtube.
Undrar om nya Peter Pan filmen (Pan) var något att se.. tycker jag missar lite väl mycket film.
En Underbar Jävla Jul, jo den heter så, startade idag... med Robert Gustavsson, så kan ju bli bra (ska nog se den snart).

Usch sitter på jobbet fortfarande, snart dags att åka hem

Nu har jag inte sett så himla mycket film på sistonde.
Så slår ett slag för TV-serien Limitless som är en uppföljare på filmen med samma namn från 2011.
Klart sevärd och en av dom bättre serierna som visas just nu.

Permalänk
Medlem

Kollade på Self/less idag, och tyckte det var en helt ok film faktiskt. Inte dålig men heller ingen film jag känner att jag skulle vilja se igen men den funkade

http://www.imdb.com/title/tt2140379/

Permalänk

Tremors 5: Bloodlines

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | Corsair XC7 RGB PRO CPU block | MSI MPG X870E Edge TI | Thermaltake The Tower 900 | 2 x 480 rad + 2 x Corsair XD5 pump/res combos | MSI RTX 3090Ti Gaming X Trio 24GB | M.2: 2x2TB Kingston Fury + 2 Crucial P3 1TB | 64GB G.Skill TridentZ 7200MHz DDR5 | EVGA Supernova G2 1600W | Philips 65PUS8949 @4K 144hz | Logitech lineup: G815 Clicky, G502 Hero, Z-5500 5.1, G935 & G923

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Såg Ant-man idag, njae.... hade inga förväntningar så jag blev väl inte jättebesviken.
Knappt godkänd, de behöver inte göra en uppföljare på den.

Någon uppföljare kanske det inte blir men ant-mannen kommer väl vara med i avengers? Kändes som att hela filmen var en introduktion av den nya medlemmen tycker jag.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Känns lite som Damian Lewis kanske blir något bättre, om det nu blir han i nästa James Bond film.

Jag och min polare brukar vara ganska kritiska efter vi har varit på bio så generellt är den kanske sevärd, men det är för många, för mig ologiska scener i den här. Och jämför man med andra agentfilmer så har 007 tappat ledningen.
Star Wars köpte jag biljetter till andra dagen de släpptes så den är jag redan såld på.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Föredetting

Flowers of War. Tycker nog fan den var riktigt vass, eller så var jag på det humöret. 8/10.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Dallas Buyers Club (finns på netflix) den är mycket sevärd och verklighetsbaserad.

Matthew McConaughey när han är som allra bäst.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Inaktiv

Dodgeball med Vince Vaughn och Ben Stiller bland annat.

Bästa låt i filmen.... Apache med Sugar Hill Gang

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Sedan har vi ju Warcraft filmen som kommer i slutet av Maj 2016! Trailer finns på Youtube.
Undrar om nya Peter Pan filmen (Pan) var något att se.. tycker jag missar lite väl mycket film.
En Underbar Jävla Jul, jo den heter så, startade idag... med Robert Gustavsson, så kan ju bli bra (ska nog se den snart).

Usch sitter på jobbet fortfarande, snart dags att åka hem

Nu har jag inte sett så himla mycket film på sistonde.
Så slår ett slag för TV-serien Limitless som är en uppföljare på filmen med samma namn från 2011.
Klart sevärd och en av dom bättre serierna som visas just nu.

Apropå gammal disneyfilm. Djungelboken kommer ut snart, trailern var hur häftig som helst!