Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilken film såg du senast?

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Btw, måste bara få flika in med sak angående just The Martian.
Det är väldigt sällan jag blir så pass eggad, engagerad (kalla det vad man vill) av ens films tema som just denna. Isoleringen från omvärlden, chansen att kunna ge en bild av hur Mars kan tänkas se ut. Jag hade verkligen sett fram emot en film som skulle fokusera på en ensam individs överlevnad, den mentala och psykiska kampen för att inte ge upp hoppet.
Filmen hade verkligen alla ingredienser och och möjligheter.
Istället vart det hela mest en skämtsam komedi med plumpskämt.
Nej. Hade förväntat mig met av just en sån skådis som Matt Damon

Skickades från m.sweclockers.com

Kan rekommendera moon om du är sugen på ensam-man-i-rymden-film. Mycket bra rymdfilm, speciellt med tanke på filmens budget: 5 miljoner dollar (kan jämföras med martian som hade en budget på 110 miljoner dollar).

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 750 @ 4 GHz | PowerColor 290x | Corsair HX850 Gold | Samsung 840 Evo 240GB | Crossover 2795 QHD @ 105 hz |
Laptop: Apple MacBook Pro late 2011

Permalänk
Medlem

Creed 10/10. Super, speciellt för alla Rocky-älskare

Permalänk
Medlem

The Hateful Eight(Digital) 8/10. Det här är verkligen en film som ska ses på bio. Även i vanlig digital salong så är bilden fantastiskt bred, och det skapar en helt annan känsla. Det drar dina ögon fram och tillbaka över skärmen för att se vad som händer, dels med dem som pratar nu, men även de som är i bakgrunden. Jag har förvisso en 104" skärm hemma, men jag är inte så säker på att den kommer att göra filmen rättvisa. Vanliga tv-skärmar kommer inte att göra det, och datorskärmar borde aldrig visa film ;). Det här är verkligen en bioupplevelse i sin klassiska syn, där bion tillför något stort till det. En episk skala.

Förutom att den ser fantastiskt bra ut så gillade jag, som jag alltid brukar göra med Tarantinofilmer, karaktärerna. Dialogen var också bra. Tarantino gillar att göra referenser till andra filmer, och använda idéer från andra filmer, något han aldrig hymlat med, och även Hateful Eight har en del sånt, det mesta jag kände igen var saker från hans egna filmer. Vilket iofs säkert är lånat från något annat från början. Men det var lite kul att känna igen grejer.

Jag älskade också introt med introtexterna, speciellt färgen och fonten. Det kändes klassiskt.

TLDR: Hateful Eight, se den på bio. Bor du i stockholm, se den på Rigoletto i 70mm.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

The force awakens 7,5/10!
Helt OK.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Inaktiv

Somnade till "Race to Witch Mountain" igårkväll, om det räknas

Permalänk
Medlem

The Hateful Eight 8/10

Helt klart värd 140 kr (bio)

Hemma

The core - 4/10
Armageddon - 5/10
Deep Impact - 5/10
Volcano - 4/10

Ska hitta fler liknande redan sett 2012 och Day after tomorrow.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karl.J.Norberg:

Kan rekommendera moon om du är sugen på ensam-man-i-rymden-film. Mycket bra rymdfilm, speciellt med tanke på filmens budget: 5 miljoner dollar (kan jämföras med martian som hade en budget på 110 miljoner dollar).

Har sett den ett antal gånger tidigare, och den är alltid lika bra. Lite otippad twist när

man får veta att han har klonats ett antal gånger

Dold text

. Ett bra exempel på att en sci-fi film inte behöver bestå av 90% effekter och 10 procent handling.

Tråden handlar för övrigt om den senaste filmen men vill också slå ett slag för den näst senaste jag såg, "The man from Earth".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

The Hateful Eight(Digital) 8/10. Det här är verkligen en film som ska ses på bio. Även i vanlig digital salong så är bilden fantastiskt bred, och det skapar en helt annan känsla. Det drar dina ögon fram och tillbaka över skärmen för att se vad som händer, dels med dem som pratar nu, men även de som är i bakgrunden. Jag har förvisso en 104" skärm hemma, men jag är inte så säker på att den kommer att göra filmen rättvisa. Vanliga tv-skärmar kommer inte att göra det, och datorskärmar borde aldrig visa film ;). Det här är verkligen en bioupplevelse i sin klassiska syn, där bion tillför något stort till det. En episk skala.

Förutom att den ser fantastiskt bra ut så gillade jag, som jag alltid brukar göra med Tarantinofilmer, karaktärerna. Dialogen var också bra. Tarantino gillar att göra referenser till andra filmer, och använda idéer från andra filmer, något han aldrig hymlat med, och även Hateful Eight har en del sånt, det mesta jag kände igen var saker från hans egna filmer. Vilket iofs säkert är lånat från något annat från början. Men det var lite kul att känna igen grejer.

Jag älskade också introt med introtexterna, speciellt färgen och fonten. Det kändes klassiskt.

TLDR: Hateful Eight, se den på bio. Bor du i stockholm, se den på Rigoletto i 70mm.

Jag är sugen på att se den också, då jag i likhet med dig är ett stort fan av Tarantino. Oavsett vad andra tycker, att han är överskattad, går i samma mönster genom sina filmer, använder samma skådisar i många filmer (hur många har inte Samuel L. Jackson medverkat i utav Tarantinos regi liksom?)
Men 3 timmar? Blir den inte seg? Är lite det jag är rädd för, att man typ bara ska sitta och invänta slutet efter en stund. Det blir nog ett besök i vilket fall då det ligger en fribiljett hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

The Hateful Eight 8/10

Helt klart värd 140 kr (bio)

Hemma

The core - 4/10
Armageddon - 5/10
Deep Impact - 5/10
Volcano - 4/10

Ska hitta fler liknande redan sett 2012 och Day after tomorrow.

Andra post apokalyptiska filmer:
San andreas
Dantes peak
Pompeji
Waterworld
The postman

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Jag är sugen på att se den också, då jag i likhet med dig är ett stort fan av Tarantino. Oavsett vad andra tycker, att han är överskattad, går i samma mönster genom sina filmer, använder samma skådisar i många filmer (hur många har inte Samuel L. Jackson medverkat i utav Tarantinos regi liksom?)
Men 3 timmar? Blir den inte seg? Är lite det jag är rädd för, att man typ bara ska sitta och invänta slutet efter en stund. Det blir nog ett besök i vilket fall då det ligger en fribiljett hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tyckte att den utnyttjade tiden bra. Få klarar av att göra så långa filmer på ett vettigt sett, men Tarantino är en av dem som klarar det. Saker händer hela tiden, och storyn rör sig frammåt. Skådespelet är även det såpass bra att man fångas upp i det. Jag tycker att 3h är lättare att ta sig igenom på bio än hemma då man inte har massa saker som stör, eller möjlighet att pausa och ta upp mobilen. Det är bara att luta sig tillbaka och fångas av filmen. På bio blir det en skön paus från vardagen.

Det viktiga är egentligen inte alltid längden på filmen heller. En dålig film på 1.5h kan kännas mycket mer långtråkig än en riktigt bra film på 3h.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Jag är sugen på att se den också, då jag i likhet med dig är ett stort fan av Tarantino. Oavsett vad andra tycker, att han är överskattad, går i samma mönster genom sina filmer, använder samma skådisar i många filmer (hur många har inte Samuel L. Jackson medverkat i utav Tarantinos regi liksom?)
Men 3 timmar? Blir den inte seg? Är lite det jag är rädd för, att man typ bara ska sitta och invänta slutet efter en stund. Det blir nog ett besök i vilket fall då det ligger en fribiljett hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Den är intressant och spännande faktiskt rätt igenom hela filmen, men några tempo-växlingar är det ju.
Lite Reservoir Dogs känsla över det hela, fast klart mer slipad och förfinad än på den tiden.
Tror det är min nya favorit från Tarantio faktiskt!

Obs. att jag inte gillar grejer som Kill Bill och Inglorious Basterds lika bra, lite för kitschiga för mig, utan mer filmer med dialog.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

The Hate Eight

8.5/10

En film med långa och genomtänkta scener, bra skådespelare och ruggigt bra effekter. Likt Tarantinos Django Unchained och Inglorious Bastards så var även denna väldigt brutal med mycket blod involverat. Den här var verkligen värd att se på bio och med facit i hand så hade jag köpt biljetter på iMax 70mm istället för att få en ännu bättre upplevelse. Den kommer utan tvekan klassas som en av årets bästa filmer!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är en riktigt filmnörd, fick hem ca 300st nya Blurayfilmer för några veckor sedan...helt fyrkantigt i ögonen nu
Finns så jäkla många bra men får väl välja ett par som har gått här sista dagarna.

Guardians of the Galaxy: 9/10
Oväntat bra film, har sett den ett par gånger redan.

Oblivion: 7/10
Helt ok film, känns lite tunn här och där men klart sevärd. Har sett den ett par gånger.

R.I.P.D: 8/10
Rolig film med trevlig humor, klart sevärd. Har även sett denna ett par gånger.

A million ways to die in the west: 8/10
Gillar man lite knasiga filmer så är denna klart sevärd. Sett den ett par gånger.

The Burbs: 10/10
Troligtvis lite bortglömd men tycker detta är en helt underbar film. Har säkert sett den ett 30-tal gånger genom åren.

Independence Day: 10/10
Klockren rulle som jag säkert har sett ett 50-tal gånger genom åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Den är intressant och spännande faktiskt rätt igenom hela filmen, men några tempo-växlingar är det ju.
Lite Reservoir Dogs känsla över det hela, fast klart mer slipad och förfinad än på den tiden.
Tror det är min nya favorit från Tarantio faktiskt!

Obs. att jag inte gillar grejer som Kill Bill och Inglorious Basterds lika bra, lite för kitschiga för mig, utan mer filmer med dialog.

Om den har ett uns av Reservoir Dogs i sig är det inget snack att jag tänker se den! Rankar den högst av alla hans filmer.
Jag får helt enkelt lita på era ord och palla mig iväg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Straight out of Compton
6.5av10 Ghz
Jag gillar inte Rap som vi nu tycks befinna oss i men 'gammel' rappen är enligt mig trevligt sen en dramatiserad version av N.W.A. historia var intressant att följa.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

Sicario och Black Mass. Sicario är propagandistiskt skräp helt enkelt, vill man veta sanningen om hur USA´s "krig" mot droger är skall man se dokumentären The Last White Hope. Black Mass är en hyfsad film och Johny Depp gör sin roll mycket bra.

Permalänk
Medlem

Min onkel ( Mon oncle )
Fransk filmkomedi av Jacques Tati från 1958.

"Filmen är en satir över det moderna samhället."
Kunde inte ha sagt det bättre själv.

8/10

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Martyrs - Rätt grym film om nåt sällskap som plågar unga kvinnor för att få veta vad som händer efter döden. En flyr och hämnas. Mycket blod, skrik och gråt men rätt välgjord. Filmen är fransk. 6/10

The Godfather a novella made for television - Gudfadern fast i tv-format. 7 timmar lång med en hel del extramaterial. Bra som fan givetvis. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Såg, som flera andra här, hateful eight på Rigoletto i 70mm.
Bildkvalite'n var betydligt bättre än i vanliga filmer och den ökade bredden var ett plus.

Inte riktigt min typ av film, men den var mycket välgjord och den kändes aldrig tråkig trots sina 3 timmar. Kändes lite som en filmatiserad teater.
Sedan är Tarantino sig lik med sin fascination för blod, tortyr och övervåld...

8/10 som andra har gett, känns rätt rimligt för mig också.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

the revenant på bio, VIP.
7/10
Fick hela upplevelsen förstörd av att min granne kollade sin mobil ~20ggr under bion. Tyvärr var han större än jag så jag vågade inte säga till, mer än att ta upp min hand och blockera det extremt vita ljuset från hans mobilskärm. Vilket svin...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

the revenant på bio, VIP.
7/10
Fick hela upplevelsen förstörd av att min granne kollade sin mobil ~20ggr under bion. Tyvärr var han större än jag så jag vågade inte säga till, mer än att ta upp min hand och blockera det extremt vita ljuset från hans mobilskärm. Vilket svin...

Hatar när folk håller på att fippla med mobiler som lyser upp halva salen.
Måste man verkligen hålla på med mobilen när filmen har börjat, så gå gärna ut och gör det utanför biosalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Hatar när folk håller på att fippla med mobiler som lyser upp halva salen.
Måste man verkligen hålla på med mobilen när filmen har börjat, så gå gärna ut och gör det utanför biosalen.

Nästa gång säger jag till, blir det bråk hoppas jag någon mer rycker in och hjälper till...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Btw, måste bara få flika in med sak angående just The Martian.
Det är väldigt sällan jag blir så pass eggad, engagerad (kalla det vad man vill) av ens films tema som just denna. Isoleringen från omvärlden, chansen att kunna ge en bild av hur Mars kan tänkas se ut. Jag hade verkligen sett fram emot en film som skulle fokusera på en ensam individs överlevnad, den mentala och psykiska kampen för att inte ge upp hoppet.
Filmen hade verkligen alla ingredienser och och möjligheter.
Istället vart det hela mest en skämtsam komedi med plumpskämt.
Nej. Hade förväntat mig met av just en sån skådis som Matt Damon

Skickades från m.sweclockers.com

Ev. spoilers!
Störde mig också på den filmen... Sedan att de filmar en stand in när han blivit smal är så värdelöst. Damon borde gå in för sin roll likt Bale i The machinist! Även om The Martian var bättre än kalkonrullen Gravity så var den inte bra!
Det görs för få mörka, råa filmer. Bästa filmen är fortfarande Terminator 2.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

the revenant på bio, VIP.
7/10
Fick hela upplevelsen förstörd av att min granne kollade sin mobil ~20ggr under bion. Tyvärr var han större än jag så jag vågade inte säga till, mer än att ta upp min hand och blockera det extremt vita ljuset från hans mobilskärm. Vilket svin...

Fyfan vad drygt. Vem betalar för VIP bio för att kolla telefonen halva filmen? Finns gott om stolpskott dock.

OnT: The Big Short - Bra film som kanske inte nödvändigtvis hade behövts se på bio.

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Andra post apokalyptiska filmer:
San andreas
Dantes peak
Pompeji
Waterworld
The postman

Waterworld och The Postman är väl de enda post-apokalyptiska rullarna på den listan? I San Andreas, Dantes peak och Pompeji så är väl huvudtemat själva "apokalypsen" och inte tiden efter den?

Permalänk
Medlem

Såg Deadpool igår.
Jag gillar superhjältefilmer och denna har ju fått ovanligt bra betyg.
Dock måste jag säga att jag är rätt besviken, även om den var ungefär som väntat.
Visst, det kan väl vara kul med en film med massa sexskämt och andra skämt mest hela tiden. Ibland var det rätt kul, men samtidigt var allt så oseriöst att man inte för fem öre bryr sig om själva storyn som även i sig var tämligen menlös.

Lite samma stil som filmen "Ted" med den talande nallen som var grov i mun.
Så lite rolig ibland, men tråkig story så spännande blev det aldrig och det hjälps ju inte direkt av att Deadpool i princip är odödlig. Går man dit med inställningen att det ska vara en renodlad komedi/parodi utan att lägga vikt vid story så kan man nog bli nöjd.

Får kanske 5/10 av mig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Föredetting

Hateful Eight gick upp på bio i Taiwan häromdagen, så jag knallade ner och såg den till det facila priset motsvarande 70 SEK.

Måste nog säga att jag tycker att det är bland Tarantinos svagaste filmer. Det gör den förstås inte dålig, men jag är inte överdrivet imponerad. Möjligen skulle jag kunna finna i mitt hjärta att ge den 7/10. Lite för långrandig. Längden i sig är inte ett problem, men avsaknaden av miljöombyte gjorde det hela lite tristare än det borde varit.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag tänker som du att den var aningen seg, åtminstone till en början. Men jag är övertygad att detta är en film som växer ju mer man ser den, är det nåt Tarantino är mästare på så är det ju dialoger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Rec, tyckte den var rätt så trist men såg inte del två

Permalänk
Medlem

Gone Girl - Fantastisk hela vägen, gillade skarpt hur man lekte med perspektiv för att slänga protagonist/antagonist-rollerna mellan karaktärerna. En frisk vind när det kommer till mordmysterium-filmer.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro