Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Flykten från New York. 7/10.

En gammal klassiker med Kurt Russel från -81 som man minns, och det är inte många så gamla filmer man minns och får därför en extra poäng utav de 7 den fick.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Batman v Superman..

Skräpigt värre tyvärr, trodde den skulle vara någorlunda okej åtminstone men icke det, träig story, urkass Lex Luthor (nog det sämsta Eisenberg gjort hittills), Ben Affleck kan bättre och Amy Adams var inget att hänga i julgranen heller. Cavill var väl okej i alla fall men jag har sett honom i för få filmer för att kunna säga om det var det bästa eller sämsta han gjort.

Actionscenerna var hyfsade men hela filmen kändes seg och utdragen med alltför tunt manus.

4/10, en besvikelse.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

The shallows. 7/10

Inte världens mest komplicerade manus, men...
Den för mig okända skådespelerskan Blake Lively gör en helt magnifik roll som surfaren som möter hajen från helvetet.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

The shallows. 7/10

Inte världens mest komplicerade manus, men...
Den för mig okända skådespelerskan Blake Lively gör en helt magnifik roll som surfaren som möter hajen från helvetet.

Såg filmen igår. Var väl rätt OK men den dalade snabbt på slutet. Klämmer till med 6/10. Gillade dock hur de presenterade digitala medier visuellt i filmen.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Såg filmen igår. Var väl rätt OK men den dalade snabbt på slutet. Klämmer till med 6/10. Gillade dock hur de presenterade digitala medier visuellt i filmen.

Ok, men vi har rätt likartat betyg och anser väl att det inte var waste of time, vad gillade du inte på slutet?
Själv tyckte jag att hajen var liiiite mycket (inga spoilers).

Ps... Är du så kallad Hamburgare irl ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Ok, men vi har rätt likartat betyg och anser väl att det inte var waste of time, vad gillade du inte på slutet?
Själv tyckte jag att hajen var liiiite mycket (inga spoilers).

Ps... Är du så kallad Hamburgare irl ?

Slutet kändes för krystat. På 10 minuter så hade de liksom helt hux flux avslutat hela filmen. Sista scenen var dessutom lite väl sockersöt för mig.

Yes, bor i Hamburgaren på riktigt!

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk

Captain Phillips
Bästa filmen på mycket länge måste jag säga. Helt klart sevärd. 8.5/10

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Avstängd

Såg Er ist wieder da igår, eller Look who's back som den heter på engelska. Tysk komedi om att Hitler vaknar upp i dagens värld. Alla tror att han är en komiker som verkligen kör på sin Hitler-karaktär så han blir Youtube-kändis och mycket omtyckt. Den hade sina stunder men kändes sådär i alla fall. Man vill inte få sympatier för Hitler liksom, och lite too soon... ändå.

Permalänk
Medlem

The Man Who Knew Infinity - Grymt bra film, nästan i klass med Slumdog Millionaire. 8/10

Now You See Me 2 - Inte lika bra som 1:an men lyckades ändå underhålla mig. 6/10

Permalänk
Medlem

The conjuring 2 - Skräckis i samma form som ettan. Helt okej och lite ryslig i början. Dock tycker jag att de gör en miss som visar elakingarna för tidigt och tar bort en hel del av det som gör det skrämmande. Visst är det en "twist" men ändå. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Magnificent Seven

8/10 får den av mig. Western-rulle som levererade

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3l:

Magnificent Seven

8/10 får den av mig. Western-rulle som levererade

jasså? en tredje film på samma titel?
Jag hoppas du sett originalet från japan och den amerikansak remaken efter den?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

jasså? en tredje film på samma titel?
Jag hoppas du sett originalet från japan och den amerikansak remaken efter den?

Nej det kan jag inte säga att jag har. Vet att det är en remake av en gammal film, men har inte tagit mig tiden att se de/dem

Hursom...den häringa nya filmen var mycket underhållande och bjöd på en del överraskningar. Sen är jag svag för den genren så, kan ha en lätt "färgad åsikt" men...så får det bli

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3l:

Nej det kan jag inte säga att jag har. Vet att det är en remake av en gammal film, men har inte tagit mig tiden att se de/dem

Hursom...den häringa nya filmen var mycket underhållande och bjöd på en del överraskningar. Sen är jag svag för den genren så, kan ha en lätt "färgad åsikt" men...så får det bli

Jag kommer se den, men skulle ändå tipsa om:
http://www.imdb.com/title/tt0047478/?ref_=nm_knf_t1
http://www.imdb.com/title/tt0054047/?ref_=nv_sr_2

Akira Kurosawa var en legend.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag kommer se den, men skulle ändå tipsa om:
http://www.imdb.com/title/tt0047478/?ref_=nm_knf_t1
http://www.imdb.com/title/tt0054047/?ref_=nv_sr_2

Akira Kurosawa var en legend.

Det är ett sanningens ord om något!

Hoppas du finner filmen lika njutbar som jag gjorde. Klart värt de 2h13m den var

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Kingsglaive, Final fantasy XVIIIIIIIIIIIII - Meh. Visst är det välgjord grafik men en film behöver även handling och nånting att bry sig om. Här finns inget sånt. En del välkända voice-actors dock. 5/10

Blood father - Mel gibson som åldrad biker som ska skydda sin dotter från mördare. Handlingen är rätt tunn, tjejen är inte så bra men annars är den välgjord och Mel är rätt bitig för en gammal gubbe. Det finns dock bättre filmer med liknande handling. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Signs- kan fortfarande inte bestämma mig ifall det var komedi eller en väldigt dålig skräckfilm. Iaf så var det väldigt lustigt med utomjordingar som inte kunde klura ut hur dörrhandtag fungerar och som tydligen ville ta över världen med "hand to hand combat"...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Signs- kan fortfarande inte bestämma mig ifall det var komedi eller en väldigt dålig skräckfilm. Iaf så var det väldigt lustigt med utomjordingar som inte kunde klura ut hur dörrhandtag fungerar och som tydligen ville ta över världen med "hand to hand combat"...

Jag minns den som bra, ganska obehaglig samt att den hade lite "djup". Men smaken är som baken

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

I.T med Pierce Brosnan 5/10 var rätt spännande i början men sen blev det segt

Permalänk
Medlem

Swiss Army Man 8/10

Rätt konstig film om man säger så, men underhållande och bra. Rekommenderas starkt.

The Ones Below 6/10

Vanlig "ett par är psykopater"-film som dock var bättre än väntat.

Permalänk
Medlem

Just one of the guys (1985)

Faktiskt lyckats missa denna. Riktigt skön 80-tals rulle iaf.
Försöker gilla nya filmer men faller jämt tillbaks till 80-90-talet hela tiden.

Permalänk

The Fighter
Såg den för första gången, 9/10 galet bra!

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Just one of the guys (1985)

Faktiskt lyckats missa denna. Riktigt skön 80-tals rulle iaf.
Försöker gilla nya filmer men faller jämt tillbaks till 80-90-talet hela tiden.

När man tänker efter så är det förvånansvärt få filmer från 00-talet som är riktigt bra. Oftast är det mest mediokra filmer.
Glansperioden är definitivt 90-talet följt av 80-talet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Straight outta Compton. Ett måste inom raphistoriken.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Suicide Squad
Grym musik
Action rakt igenom
5 av 5 möjliga

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

När man tänker efter så är det förvånansvärt få filmer från 00-talet som är riktigt bra. Oftast är det mest mediokra filmer.
Glansperioden är definitivt 90-talet följt av 80-talet

Skickades från m.sweclockers.com

Ja så känner jag också. Finns guldkorn såklart men få "klassiker" som man kollar på fler än en gång.

Permalänk
Medlem

Såg X-Men: Apocalypse i förgår, 9/10

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

The Wailing (Goksung). Sykoreansk rulle med spöken, komiska inslag och den där speciella koreanska andan. För lång och splittrad men med rätt fantastiska sista 20 minuter. 7/10

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Málmhaus (isländska för Metalhead)

http://www.imdb.com/title/tt2374902/?ref_=fn_al_tt_1
"A girl is caught between the life that took her brother and her own inability to strike out on her own. In her grief, she finds solace in the dark music of Black Metal and dreams of becoming a rock star."

Inte så mycket Black Metal dock (mest hårdrock från 80-talet), den dyker upp lite smått i den andra halvan.

8/10

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Death Machine. 7/10. Fick verkligen lite T1 vs Universal Soldier känsla av den. Bra rulle trotts sina år på nacken

Avslutade kvällen med en till, Hardware. Även den en äldre rulle. Underhållande, lagomt rå och sen ett pervo mitt i allt.
6/10.

Visa signatur

Star Citizen ❤